de parking-express?Franksken 2.0 schreef:En dan gelijk een naamsverandering?
Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Mij lijkt het alsof Portbou gebruik maakt van een bepaalde Benelux om te komen waar hij moet zijn.
En dat daarvoor alle middelen goed zijn om dat in zijn/haar ogen te bewerkstelligen.
Of misschien zie ik het helemaal verkeerd.
Ik bedoel:een halfuurse verbinding met de luchthaven
een 4X/U IC-verbinding met NZV
Wat wil je nog meer?
En dat daarvoor alle middelen goed zijn om dat in zijn/haar ogen te bewerkstelligen.
Of misschien zie ik het helemaal verkeerd.
Ik bedoel:een halfuurse verbinding met de luchthaven
een 4X/U IC-verbinding met NZV
Wat wil je nog meer?
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Ik pleit onschuldig, ik kom maar weinig op de Luchthaven.Franksken 2.0 schreef:Mij lijkt het alsof Portbou gebruik maakt van een bepaalde Benelux om te komen waar hij moet zijn.
Vind het gewoon erg jammer dat we een heel dure diabolo hebben liggen en dat de NMBS vanuit Antwerpen en Mechelen niet meer inlegt dan één betrouwbare verbinding per uur. Hierdoor blijven klanten voor hun auto (en zelfs voor de Sabena-bus) kiezen om naar de Luchthaven te gaan en dat is zonde voor de luchtvervuiling.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Het gaat niet enkel om het aantal treinen. Veel mensen uit Antwerpen en Mechelen hebben een goed alternatief om die dure Diabolo-toeslag te ontlopen.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Hoezo zelfs?Portbou schreef:Hierdoor blijven klanten voor hun auto (en zelfs voor de Sabena-bus) kiezen om naar de Luchthaven te gaan.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Verklaar je nader aub, is dat een alternatief met de trein of met iets anders ?Merijn schreef:Het gaat niet enkel om het aantal treinen. Veel mensen uit Antwerpen en Mechelen hebben een goed alternatief om die dure Diabolo-toeslag te ontlopen.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Mijn verwachting was dat deze bussen kort na de indienstname van de diabolo-noord zouden afgeschaft worden bij gebrek aan clienteel...kika schreef:Hoezo zelfs?Portbou schreef:Hierdoor blijven klanten voor hun auto (en zelfs voor de Sabena-bus) kiezen om naar de Luchthaven te gaan.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Ik weet veel mensen die tot Vilvoorde reizen (meestal dan met de auto) en vandaar nog tot de luchthaven reizen met de bus. Wel vertel ik er bij dat ik zelf in Vilvoorde werk, in de toeristische sector. Hierdoor heb ik dit alternatief ook stilaan ontdekt. Een oplossing is volgens mij het verlagen van de Diabolo-toeslag (dus niet het afschaffen ervan!).Portbou schreef:Verklaar je nader aub, is dat een alternatief met de trein of met iets anders ?Merijn schreef:Het gaat niet enkel om het aantal treinen. Veel mensen uit Antwerpen en Mechelen hebben een goed alternatief om die dure Diabolo-toeslag te ontlopen.
Laatst gewijzigd door Merijn op 10 okt 2015, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Die Airport express neem ik ook soms, en in het begin was er even paniek, maar hij begint (volgens de chauffeurs) stilaan terug een klienteel op te bouwen, en is zeker nog rendabel, anders was hij al lang afgeschaft...
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Of een toeslag op de vliegtuigtickets met vertrek vanaf Brussels Airport? Zo kan je de prijs per ticket drukken. Wat is nu 1 euro op een vliegtuigticket van 600 euro.Merijn schreef:Ik weet veel mensen die tot Vilvoorde reizen (meestal dan met de auto) en vandaar nog tot de luchthaven reizen met de bus. Wel vertel ik er bij dat ik zelf in Vilvoorde werk, in de toeristische sector. Hierdoor heb ik dit alternatief ook stilaan ontdekt. Een oplossing is volgens mij het verlagen van de Diabolo-toeslag (dus niet het afschaffen ervan!).Portbou schreef:Verklaar je nader aub, is dat een alternatief met de trein of met iets anders ?Merijn schreef:Het gaat niet enkel om het aantal treinen. Veel mensen uit Antwerpen en Mechelen hebben een goed alternatief om die dure Diabolo-toeslag te ontlopen.
In vergelijking met 5 euro toeslag op en treinticket van 10 euro is dat verwaarloosbaar.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Dat zou uiteraard de ideale oplossing zijn. Dan worden ook de mensen die op de luchthaven een overstap naar de bus nemen, niet meer afgestraft. Om nu terug on topic te komen: als ze dit zouden kunnen verwezenlijken, zou een extra trein tot bv Mechelen nuttig kunnen zijn (beter naar Antwerpen uiteraard).brouckie schreef:Of een toeslag op de vliegtuigtickets met vertrek vanaf Brussels Airport? Zo kan je de prijs per ticket drukken. Wat is nu 1 euro op een vliegtuigticket van 600 euro.
In vergelijking met 5 euro toeslag op en treinticket van 10 euro is dat verwaarloosbaar.
Er wordt hier vaak vergeleken met Amsterdam of CDG, maar laat ons niet vergeten dat er grote luchthavens zonder treinverbindingen zijn. Op dat vlak doet ons Belgenlandje het niet zo slecht.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Zeer zeker dat die bestaan, maar het aantal niet-spoorgebonden grote luchthavens is wel zeer beperkt, althans in Europa. Dublin is er een van, en Lissabon, bijvoorbeeld, maar voor de rest heeft bijna heel West-Europa een spoorverbinding met haar belangrijkste luchthavens.
En wat vooral van belang is, onze belangrijkste concurrenten hebben een spoorwegverbinding: CDG, Schiphol, Duisburg, Frankfurt, Heathrow...
En wat vooral van belang is, onze belangrijkste concurrenten hebben een spoorwegverbinding: CDG, Schiphol, Duisburg, Frankfurt, Heathrow...
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
... Indien de treinverbinding frequent en betrouwbaar zou zijn zou volgens mij niemand die bus nog nemen.AM80 schreef:Die Airport express neem ik ook soms, en in het begin was er even paniek, maar hij begint (volgens de chauffeurs) stilaan terug een klienteel op te bouwen, en is zeker nog rendabel, anders was hij al lang afgeschaft...
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Bedankt voor de verduidelijking.Merijn schreef:Ik weet veel mensen die tot Vilvoorde reizen (meestal dan met de auto) en vandaar nog tot de luchthaven reizen met de bus. Wel vertel ik er bij dat ik zelf in Vilvoorde werk, in de toeristische sector. Hierdoor heb ik dit alternatief ook stilaan ontdekt. Een oplossing is volgens mij het verlagen van de Diabolo-toeslag (dus niet het afschaffen ervan!).Portbou schreef:Verklaar je nader aub, is dat een alternatief met de trein of met iets anders ?Merijn schreef:Het gaat niet enkel om het aantal treinen. Veel mensen uit Antwerpen en Mechelen hebben een goed alternatief om die dure Diabolo-toeslag te ontlopen.
Maar zijn er dan zoveel gratis parkeerplaatsen in Vilvoorde ?
Het blijft toch een alternatief van 'behelpen' en veel marge inbouwen.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
We zouden ook een "péage" kunnen zetten op de A201 en iedere auto een diabolotaks aanrekenen ?