Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen

Alles over reizigerstreinen in België.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen

Bericht door groentje »

Twee vliegen in 1 klap, niet slecht gevonden, eigenlijk. En dat had ik kunnen weten als ik eens een oud spoorboekje had geraadpleegd :oops:
Hoedanook, ik zie de Benelux niet snel terug rechtstreeks van Brussel naar Mechelen rijden, zolang de capaciteit op die trein niet flink uitbreidt, én vroeger en later begint te rijden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen

Bericht door Shrek »

De Benelux hoeft helemaal geen extra capaciteit te krijgen, het is de stiptheid die moet verbeteren. Maar veel concrete voorstellen daarvoor heb ik hier nog niet zien passeren.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen

Bericht door groentje »

Wél als je die trein wil inzetten ter vervanging/aanvulling op de spoorlijn tussen de 2 grootste steden van het land, dan kom je er gewoon niet met 6 rijtuigjes. Uiteraard is stiptheid dan een nog belangrijkere vereiste.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen

Bericht door ostbahnhof »

Shrek schreef:
Portbou schreef:
Shrek schreef:Antwerpen-Brussels Airport is dan ook één van de beste verbindingen van het hele land. Met een hoge snelheid, een indrukwekkende amplitude van 19u en quasi nooit overbezetting hebben de reizigers daar dan ook absoluut niet te klagen :wink:
Ja, echt super met die Benelux-trein. De eerstkomende heeft al 21 min. vertraging en die van daarna is afgeschaft.
Gelukkig is op tijd komen totaal onbelangrijk voor wie een vlucht moet nemen.
Afbeelding
als het van die 18 minuten extra afhangt dan kies je zelf voor dat risico. Ik heb aan de douanecontrole al meer dan 18 minuten verloren.
nu zijn we terug aan het begin van dit topic. daar er om 7u20 geen trein antwerpen luchthaven is moet je al een uur buffer nemen om een vlucht van 9u30 te nemen. de trein van 7u50 kan net maar je bent er beter wat vroeger en dan moet je al een trein om 0650 nemen.... toch vroeg voor een vlucht van 9u30 (9u30 heeft zowat de grrotste vertrekwave op de luchthaven)
trainlovertje
Berichten: 2343
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen

Bericht door trainlovertje »

rvdborgt schreef:In dec. 2016 zal de Benelux dan ook nog de Noorderkempen-pendel vervangen.
Zeker dat het voor december 2016 zal zijn? Ik dacht dat ik ergens gehoord te hebben - vraag me niet waar - dat 2017 zelfs misschien niet meer haalbaar was. En gaat die dan over Breda? Want dan moet die daar kop maken (toch niet loc rondzetten??)...
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen

Bericht door groentje »

Dat wordt inderdaad kopmaken. Maar de locomotief moet niet worden rondgezet, de Nederlanders hebben locomotieven bij gekocht, toen ze de renovatie van de stuurrijtuigen stopten.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen

Bericht door dentheo »

En dan vervalt ook het omlopen in Brussel en Amsterdam, spaart treinstel(len) ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen

Bericht door Steven »

Men heeft inderdaad al langer het plan om met 2 locs te rijden. Geen idee of het iets zal uitsparen. Naast het omlopen gaat er te Vorst rijtuigen ook een kuisploeg door. Als je niet meer naar vorst gaat en de trein een hele dag laat rijden ...
Plaats reactie