Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Het moet uitdrukkelijk niet de bedoeling zijn om de totale opbrengst aan rijpadvergoedingen naar beneden te halen, maar om daar meer rijpaden tegenover te zetten.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Ja, echt super met die Benelux-trein. De eerstkomende heeft al 21 min. vertraging en die van daarna is afgeschaft.Shrek schreef:Antwerpen-Brussels Airport is dan ook één van de beste verbindingen van het hele land. Met een hoge snelheid, een indrukwekkende amplitude van 19u en quasi nooit overbezetting hebben de reizigers daar dan ook absoluut niet te klagen
Gelukkig is op tijd komen totaal onbelangrijk voor wie een vlucht moet nemen.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
als het van die 18 minuten extra afhangt dan kies je zelf voor dat risico. Ik heb aan de douanecontrole al meer dan 18 minuten verloren.Portbou schreef:Ja, echt super met die Benelux-trein. De eerstkomende heeft al 21 min. vertraging en die van daarna is afgeschaft.Shrek schreef:Antwerpen-Brussels Airport is dan ook één van de beste verbindingen van het hele land. Met een hoge snelheid, een indrukwekkende amplitude van 19u en quasi nooit overbezetting hebben de reizigers daar dan ook absoluut niet te klagen
Gelukkig is op tijd komen totaal onbelangrijk voor wie een vlucht moet nemen.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Kan je nu niet gewoon toegeven dat het onverstandig is een storingsgevoelige trein als de Benelux in te zetten als luchthavenverbinding ?Shrek schreef:als het van die 18 minuten extra afhangt dan kies je zelf voor dat risico. Ik heb aan de douanecontrole al meer dan 18 minuten verloren.Portbou schreef:Ja, echt super met die Benelux-trein. De eerstkomende heeft al 21 min. vertraging en die van daarna is afgeschaft.Shrek schreef:Antwerpen-Brussels Airport is dan ook één van de beste verbindingen van het hele land. Met een hoge snelheid, een indrukwekkende amplitude van 19u en quasi nooit overbezetting hebben de reizigers daar dan ook absoluut niet te klagen :wink:
Gelukkig is op tijd komen totaal onbelangrijk voor wie een vlucht moet nemen.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Dat ligt aan dat storingsgevoelig net in NL. Bij de minste hinder sluit men een hele lijn.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Dat was net heel verstandig. De rechtstreekse verbinding tussen de luchthaven en Nederland zorgt voor extra reizigers tussen NL en onze luchthaven. Bovendien moest de Benelux vertraagd worden tussen Antwerpen en Brussel, omdat hij niet geschikt is voor de reizigers tussen die 2 steden. De omweg langs de luchthaven is daar ideaal voor. Dus als je een beetje aan de centjes denkt zie je direct dat dit absoluut de beste oplossing was.Portbou schreef:Kan je nu niet gewoon toegeven dat het onverstandig is een storingsgevoelige trein als de Benelux in te zetten als luchthavenverbinding ?
In de ideale wereld met oneindig veel geld zouden er elk uur naast de benelux ook nog 3 andere treinen rijden tussen Antwerpen en de luchthaven, maar dat is op dit moment echt niet mogelijk.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Let's agree to disagree.Shrek schreef:Dat was net heel verstandig.Portbou schreef:Kan je nu niet gewoon toegeven dat het onverstandig is een storingsgevoelige trein als de Benelux in te zetten als luchthavenverbinding ?
Mechelen, 15/11/'15
Benelux van 11h38 met +51
Benelux van 12h38 met +11
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
En dat is het dan ? We steken het op de Nederlanders en vinden dat we daarmee voldoende gedaan hebben ?Steven schreef:Dat ligt aan dat storingsgevoelig net in NL. Bij de minste hinder sluit men een hele lijn.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Met de huidige middelen kan er gewoon niet meer. De regering vind het zelfs nog te veel. Als je dat niet begrijpt is de discussie zinloos.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Jamaar er is nog wel een tweede trein hè. Moest er enkel de Benelux rijden dan was de situatie inderdaad onaanvaardbaar.Portbou schreef:Mechelen, 15/11/'15
Benelux van 11h38 met +51
Benelux van 12h38 met +11
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Ik vind het echt moeilijk om dit aan te nemen. Er moet een creatieve oplossing mogelijk zijn.Steven schreef:Met de huidige middelen kan er gewoon niet meer.
Mijn vorige idee over de omleiding van de IC naar Charleroi in geval van vertraging werd niet gesmaakt.
Misschien dit dan :
De L-trein uit Zeebrugge die om xx.28 in Mechelen aankomt en pas 1h04 later weer richting Zeebrugge vertrekt een slagje naar de Luchthaven laten rijden in geval van grote vertraging van de Benelux ?
Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Heb jij een idee welke planmatige gevolgen dit heeft.
Een treinbestuurder moet er lijnkennis hebben. Tegenwoordig wil men op alles besparen, dus ook op lijnkennis. Want een deeltje van het loon bestaat uit een premie waarin die hoeveelheid lijnkennis verwerkt zit. Mechelen is geen depot dus effe snel een treinbestuurder vinden die dan toch uw idee zou kunnen uitvoeren is haast onmogelijk.
Verder komen die treinen toe op de lage sporen in Mechelen wat dus wil zeggen dat er geen toegang is tot L25N tenzij eerst een rangering toe te passen waarbij je heel wat nuttige tijd gaat verspillen.
Een treinbestuurder moet er lijnkennis hebben. Tegenwoordig wil men op alles besparen, dus ook op lijnkennis. Want een deeltje van het loon bestaat uit een premie waarin die hoeveelheid lijnkennis verwerkt zit. Mechelen is geen depot dus effe snel een treinbestuurder vinden die dan toch uw idee zou kunnen uitvoeren is haast onmogelijk.
Verder komen die treinen toe op de lage sporen in Mechelen wat dus wil zeggen dat er geen toegang is tot L25N tenzij eerst een rangering toe te passen waarbij je heel wat nuttige tijd gaat verspillen.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Goed goed, ik zwijg alSteven schreef:Heb jij een idee welke planmatige gevolgen dit heeft.
Een treinbestuurder moet er lijnkennis hebben. Tegenwoordig wil men op alles besparen, dus ook op lijnkennis. Want een deeltje van het loon bestaat uit een premie waarin die hoeveelheid lijnkennis verwerkt zit. Mechelen is geen depot dus effe snel een treinbestuurder vinden die dan toch uw idee zou kunnen uitvoeren is haast onmogelijk.
Verder komen die treinen toe op de lage sporen in Mechelen wat dus wil zeggen dat er geen toegang is tot L25N tenzij eerst een rangering toe te passen waarbij je heel wat nuttige tijd gaat verspillen.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Er is niets mis met creatief meedenken, maar sommige moeilijkheden zie je als buitenstaander niet zo snel. En de overheid wil echt wel dat er zwaar wordt bespaard, extra treinkm zijn dan behoorlijk utopisch, toch zeker op korte termijn.
De capaciteit van de huidige Benelux is te klein voor de reizigersvraag tussen Antwerpen en Brussel. Zolang die capaciteit niet stevig uitbreidt, is een omwegje een hulpmiddel om én een extra trein naar de Luchthaven te hebben, én om wat binnenlandse reizigers te ontmoedigen en naar andere treinen te richten. Ik ben immers niet zeker dat de NMBS überhaupt wel een extra trein had willen inleggen, als ze de Benelux niet hadden gehad, de Fyra reed immers rechtdoor.
De capaciteit van de huidige Benelux is te klein voor de reizigersvraag tussen Antwerpen en Brussel. Zolang die capaciteit niet stevig uitbreidt, is een omwegje een hulpmiddel om én een extra trein naar de Luchthaven te hebben, én om wat binnenlandse reizigers te ontmoedigen en naar andere treinen te richten. Ik ben immers niet zeker dat de NMBS überhaupt wel een extra trein had willen inleggen, als ze de Benelux niet hadden gehad, de Fyra reed immers rechtdoor.
Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Jawel, het vervangen van reeds geplande treinen was dé reden van een zekere MDS om de Benelux langs de luchthaven te laten rijden. De rest was daaraan ondergeschikt.groentje schreef:De capaciteit van de huidige Benelux is te klein voor de reizigersvraag tussen Antwerpen en Brussel. Zolang die capaciteit niet stevig uitbreidt, is een omwegje een hulpmiddel om én een extra trein naar de Luchthaven te hebben, én om wat binnenlandse reizigers te ontmoedigen en naar andere treinen te richten. Ik ben immers niet zeker dat de NMBS überhaupt wel een extra trein had willen inleggen, als ze de Benelux niet hadden gehad, de Fyra reed immers rechtdoor.
In dec. 2016 zal de Benelux dan ook nog de Noorderkempen-pendel vervangen.
Groetjes,
Rian