Dienstregeling december 2015

Alles over reizigerstreinen in België.
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Dienstregeling december 2015

Bericht door ostbahnhof »

tof, een college van mij zal blij zijn, spaart hem een overstap in BRU-noord.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2015

Bericht door Shrek »

trainlovertje schreef:
nahoj schreef:Desiro ìs S-bahnmaterieel. Optrek- en remkarakteristiek, capaciteit (ook in zitplaatsen), gelijkgronds opstap (op hoge perrons), brede deuren, geen binnendeuren, minimaal binnenmeubilair (ivm vlotte beweging),... In Duitsland wordt met gelijkaardig materieel S-bahn gereden.
Helaas rijden de Desiro's ook in de NZ-verbinding op rijpaden die met pakweg HLE+10xM6 gedeeld worden. De stiptheid heeft er echter wel bij gevaren.
Het grote verschil met de (meeste) Duitse S-Bahnen is dat je na elke 16 zitplaatsen deuren hebt (BR423: 192/12). De Desiro heeft per ca. 47 (280/6) plaatsen deuren, aan beide zijden weliswaar, dat is dus 3 keer minder.
Je vergeet wel de staanplaatsen mee te tellen. Gelukkig biedt een desiro relatief veel zitplaatsen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2015

Bericht door Steve »

Shrek schreef:
trainlovertje schreef:
nahoj schreef:Desiro ìs S-bahnmaterieel. Optrek- en remkarakteristiek, capaciteit (ook in zitplaatsen), gelijkgronds opstap (op hoge perrons), brede deuren, geen binnendeuren, minimaal binnenmeubilair (ivm vlotte beweging),... In Duitsland wordt met gelijkaardig materieel S-bahn gereden.
Helaas rijden de Desiro's ook in de NZ-verbinding op rijpaden die met pakweg HLE+10xM6 gedeeld worden. De stiptheid heeft er echter wel bij gevaren.
Het grote verschil met de (meeste) Duitse S-Bahnen is dat je na elke 16 zitplaatsen deuren hebt (BR423: 192/12). De Desiro heeft per ca. 47 (280/6) plaatsen deuren, aan beide zijden weliswaar, dat is dus 3 keer minder.
Je vergeet wel de staanplaatsen mee te tellen. Gelukkig biedt een desiro relatief veel zitplaatsen.
Het probleem met de staanplaatsen in de Desiro is wel dat de tussengang behoorlijk smal is, zeker in de stukken waar de stoelen op een verhoogje staan. Als die gang eenmaal opgevuld raakt, is het behoorlijk moeilijk om vanaf de zitplaatsen naar de uitgang te raken in een station. Het heeft al meermaals niets gescheeld of ik was niet op tijd aan de deur geraakt om uit te stappen.
JAMIN

Re: Dienstregeling december 2015

Bericht door JAMIN »

En toen was het stil... even stil als bij de NMBS
ToMiKoN
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 nov 2009, 21:13
Locatie: Blankenberge

Re: Dienstregeling december 2015

Bericht door ToMiKoN »

Wanneer komt deze eigenlijk raadpleegbaar?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2015

Bericht door Steven »

Dat zal pas in de herfst zijn denk ik, zoals dat meestal de gewoonte is.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Dienstregeling december 2015

Bericht door groentje »

Er zullen relatief weinig wijzigingen zijn als de NMBS zich houdt aan haar voornemens. Of het moest zijn dat de opgelegde besparingen ernstiger gevolgen zou hebben dan ik momenteel verwacht.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dienstregeling december 2015

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:Dat zal pas in de herfst zijn denk ik, zoals dat meestal de gewoonte is.
Uiterlijk half oktober, want de dienstregeling moet verplicht 2 maanden van tevoren bekend worden gemaakt. Maar het is ook al half september geweest. Het beste houd je http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi in de gaten.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2015

Bericht door Steven »

Wat overeenkomt met wat ik zei. De herfst ;-)
BVG1988
Berichten: 565
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2015

Bericht door BVG1988 »

Ik neem dat het ook zal afhangen van een paar Gen-werven die zullen klaar zijn.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2015

Bericht door Shrek »

BVG1988 schreef:Ik neem dat het ook zal afhangen van een paar Gen-werven die zullen klaar zijn.
Die zullen op tijd klaar zijn.
De dienstregeling over die nieuwe stukken was trouwens een jaar geleden al gekend, dus het is niet daarop dat ze wachten met bekendmaken :wink:
BVG1988
Berichten: 565
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2015

Bericht door BVG1988 »

Ik neem aan dat binnenkort dan ook de buitensporen van spoorlijn 50A (Denderleeuw -Brussel) in gebruik genomen worden om de middenste te vervangen. Ik heb gezien dat er groene bordjes met 16 aan de buitensporen staan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2015

Bericht door Shrek »

BVG1988 schreef:Ik neem aan dat binnenkort dan ook de buitensporen van spoorlijn 50A (Denderleeuw -Brussel) in gebruik genomen worden om de middenste te vervangen. Ik heb gezien dat er groene bordjes met 16 aan de buitensporen staan.
Die werf zou geen invloed mogen hebben op de dienstregelingen en is dus niet "dringend". Het zijn vooral de Schuman-Josaphat tunnel en de bocht van Keelbeek die snel in dienst moeten komen.
wappie

Re: Dienstregeling december 2015

Bericht door wappie »

Weet iemand iets over de trein Mol- Brussel op lijn 15?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2015

Bericht door Shrek »

BVG1988 schreef:Ik neem aan dat binnenkort dan ook de buitensporen van spoorlijn 50A (Denderleeuw -Brussel) in gebruik genomen worden om de middenste te vervangen. Ik heb gezien dat er groene bordjes met 16 aan de buitensporen staan.
Die indienstname is trouwens voorzien voor eind januari.
Plaats reactie