Re: Dienstregeling december 2015
Geplaatst: 08 mei 2015, 12:57
tof, een college van mij zal blij zijn, spaart hem een overstap in BRU-noord.
Je vergeet wel de staanplaatsen mee te tellen. Gelukkig biedt een desiro relatief veel zitplaatsen.trainlovertje schreef:Het grote verschil met de (meeste) Duitse S-Bahnen is dat je na elke 16 zitplaatsen deuren hebt (BR423: 192/12). De Desiro heeft per ca. 47 (280/6) plaatsen deuren, aan beide zijden weliswaar, dat is dus 3 keer minder.nahoj schreef:Desiro ìs S-bahnmaterieel. Optrek- en remkarakteristiek, capaciteit (ook in zitplaatsen), gelijkgronds opstap (op hoge perrons), brede deuren, geen binnendeuren, minimaal binnenmeubilair (ivm vlotte beweging),... In Duitsland wordt met gelijkaardig materieel S-bahn gereden.
Helaas rijden de Desiro's ook in de NZ-verbinding op rijpaden die met pakweg HLE+10xM6 gedeeld worden. De stiptheid heeft er echter wel bij gevaren.
Het probleem met de staanplaatsen in de Desiro is wel dat de tussengang behoorlijk smal is, zeker in de stukken waar de stoelen op een verhoogje staan. Als die gang eenmaal opgevuld raakt, is het behoorlijk moeilijk om vanaf de zitplaatsen naar de uitgang te raken in een station. Het heeft al meermaals niets gescheeld of ik was niet op tijd aan de deur geraakt om uit te stappen.Shrek schreef:Je vergeet wel de staanplaatsen mee te tellen. Gelukkig biedt een desiro relatief veel zitplaatsen.trainlovertje schreef:Het grote verschil met de (meeste) Duitse S-Bahnen is dat je na elke 16 zitplaatsen deuren hebt (BR423: 192/12). De Desiro heeft per ca. 47 (280/6) plaatsen deuren, aan beide zijden weliswaar, dat is dus 3 keer minder.nahoj schreef:Desiro ìs S-bahnmaterieel. Optrek- en remkarakteristiek, capaciteit (ook in zitplaatsen), gelijkgronds opstap (op hoge perrons), brede deuren, geen binnendeuren, minimaal binnenmeubilair (ivm vlotte beweging),... In Duitsland wordt met gelijkaardig materieel S-bahn gereden.
Helaas rijden de Desiro's ook in de NZ-verbinding op rijpaden die met pakweg HLE+10xM6 gedeeld worden. De stiptheid heeft er echter wel bij gevaren.
Uiterlijk half oktober, want de dienstregeling moet verplicht 2 maanden van tevoren bekend worden gemaakt. Maar het is ook al half september geweest. Het beste houd je http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi in de gaten.Steven schreef:Dat zal pas in de herfst zijn denk ik, zoals dat meestal de gewoonte is.
Die zullen op tijd klaar zijn.BVG1988 schreef:Ik neem dat het ook zal afhangen van een paar Gen-werven die zullen klaar zijn.
Die werf zou geen invloed mogen hebben op de dienstregelingen en is dus niet "dringend". Het zijn vooral de Schuman-Josaphat tunnel en de bocht van Keelbeek die snel in dienst moeten komen.BVG1988 schreef:Ik neem aan dat binnenkort dan ook de buitensporen van spoorlijn 50A (Denderleeuw -Brussel) in gebruik genomen worden om de middenste te vervangen. Ik heb gezien dat er groene bordjes met 16 aan de buitensporen staan.
Die indienstname is trouwens voorzien voor eind januari.BVG1988 schreef:Ik neem aan dat binnenkort dan ook de buitensporen van spoorlijn 50A (Denderleeuw -Brussel) in gebruik genomen worden om de middenste te vervangen. Ik heb gezien dat er groene bordjes met 16 aan de buitensporen staan.