Railtime verdwijnt over 2 weken

Alles over reizigerstreinen in België.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door dentheo »

Ik had verwacht dat de NMBS app verbeteringen ging krijgen... hebben jullie daar al iets van gemerkt ?
Theo
Groeten vanop de Heide
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door am62 »

Hun super-app blijft maar problemen spuien... vanochtend P7966 FGRA - FGSP...
Virtueel was de trein goed op weg om ongezien Zottegem binnen te rijden.
In werkelijkheid was de trein afgeschaft en het probleem is al lang gekend, maar telkens dezelfde mantra : "Onze ICT-mensen werken eraan om het euvel op te lossen".
Bijlagen
IMG_1271.jpg
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door Matthias »

Die app is inderdaad verschrikkelijke rommel. Ik moest gisteren van Leuven naar Lier reizen rond 22u30. Aangekomen in Mechelen gaf de app nog steeds aan dat mijn aansluiting naar Turnhout stipt reed. Om 23u06 (voorzien vertrek 23u04), verdween de trein plots en kwam er + 25 minuten bij. Zoiets kan toch niet?

Juist hetzelfde met een vriend die naar Duffel moest, volgens de app reed de trein stipt, aangekomen in Mechelen: afgeschaft.
In Mechelen was geen enkel personeelslid van de NMBS aanwezig, en ook de automatische stem zei niets...
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door dentheo »

zomaar een vraagje:
De meeste informatie komt automatisch vanuit een van de Infrabel systemen... gaat die automatisch door of moet iemand van NMBS die nog "goedkeuren" ?
Ik neem aan dat die man van NMBS de informatie iets mag masseren om ze voor de reiziger beter verstaanbaar te maken..
Maar als hij een koffie gaat zoeken of een toilet bezoekt, mag hij de doorgang toch op automatisch zetten hoop ik ?
Theo
Groeten vanop de Heide
TBR
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2014, 21:56

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door TBR »

Een vraagje over de NMBS-app: is het normaal dat als je de optie "alleen treinen" aanvinkt bij het kiezen van je reisweg, de L- en S-treinen daarna niet worden geselecteerd? Komt dit misschien doordat mijn reisweg geen route met een L- of S-trein omvat? Hetzelfde probleem heb ik ook als ik gewoon naar de eerstvolgende vertrekkende treinen op een station bekijk. Het lijkt me niet de bedoeling om de L- en S-treinen als een bus, tram of metro te behandelen, alhoewel ze soms in de buurt komen.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door Merijn »

Ik heb dit ook al ondervonden en aangekaart bij de NMBS. Het is een fout in het systeem die normaal bij de volgende update verholpen zou zijn. Dit werd me toch meegedeeld in ieder geval...
Plaats reactie