Railtime verdwijnt over 2 weken

Alles over reizigerstreinen in België.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door dentheo »


Prachtig: wat bedoelt "gedeeltelijk afgeschaft" in NMBS Nederlands ? enkele rijtuigen waren er niet of hebben NIET gestopt, de rest wel ? :D :D :D
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door Steven »

Gedeeltelijk afgeschafte reisweg :-)
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door profke »

of (zoals ik ook al ooit meemaakte)
"wel gestopt maar deuren nie opengedaan ;-) "

vermoedelijk is't echter gewoon: de voorgaande rit is nooit zover gereden en heeft eerder zijn kar gedraaid.
(en dan had "gewijzigde route" beter op zijn plaats gestaan). Nu zijn zowel die voorgaande als deze rit "weggevallen" uit de vertragingsstatistieken..
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door Steven »

Nee, dat is enkel het geval bij een volledig afgeschafte trein. Bij een gedeeltelijke afschaffing zoals deze trein moet dit ook verantwoord woorden als vertraging want hij was nog steeds niet stipt aan het rijden.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door overweg13 »

profke schreef:@Overweg13: dit wil toch iets zeggen over de "intuitiviteit" van de site, nietwaar?
Op dat vlak valt de NMBS-site (zoals zovele andere) inderdaad buiten de prijzen. Maar ik denk dat mensen als jij en ik - die op een treinforum zitten, en dus niet meteen modale treingebruikers zijn - dergelijke informatie meestal opzoeken uit nieuwsgierigheid naar de loop van de treinen. Voor de meeste treingebruikers is het echter informatie die ze alleen maar in specifieke gevallen opzoeken - bijvoorbeeld om zich te rechtvaardigen - , en dan hoort ze inderdaad thuis onder klantenservice, eigenlijk een beetje ter vervanging van de loketbediende die vroeger een vertragingsattest moest uitschrijven.
Met vriendelijke groet

overweg13
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door dentheo »

Steven schreef:Nee, dat is enkel het geval bij een volledig afgeschafte trein. Bij een gedeeltelijke afschaffing zoals deze trein moet dit ook verantwoord woorden als vertraging want hij was nog steeds niet stipt aan het rijden.
Ik dacht dat vertraging enkel voor de "eindstations" in de statistiek kwam ? Daarom reservetijd tussen voorlaatste en laatste station ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door overweg13 »

dentheo schreef:
Steven schreef:Nee, dat is enkel het geval bij een volledig afgeschafte trein. Bij een gedeeltelijke afschaffing zoals deze trein moet dit ook verantwoord woorden als vertraging want hij was nog steeds niet stipt aan het rijden.
Ik dacht dat vertraging enkel voor de "eindstations" in de statistiek kwam ? Daarom reservetijd tussen voorlaatste en laatste station ?
Nee, het meten van de vertraging gebeurt veel realistischer. Ik maak nu al enkele jaren deel uit van de stakeholdersvergadering van Infrabel en kan je verzekeren: er wordt echt wel op een tamelijk groot aantal punten gemeten, o.a. bij begin- en eindpunt, maar ook op tussenpunten. De verwijten die je in de pers en bij Test-Aankoop leest, slaan dan ook nergens op. De cijfers worden op geen enkele manier gemanipuleerd, wel vaak verkeerd geïnterpreteerd en onvolledig weergegeven. Met de invoering van elektronische seinhuizen groeien de mogelijkheden om nog veel meer meetpunten in te voeren trouwens exponentieel. In die zin kan het dus alleen maar beter gaan (met de metingen).
Infrabel communiceert daar trouwens ook vrij duidelijk over: http://www.infrabel.be/nl/over-infrabel ... -stiptheid.
Met vriendelijke groet

overweg13
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door dentheo »

Haha een kenner, hoe worden stakingsdagen eigenlijk verwerkt ? of worden die weggeneutraliseerd ? Daarover lees ik niets.
Anderzijds was er de poging om met met negen provinciale stakingen heel het land plat te leggen gedurende negen dagen...
Negen dagen is vijf procent van de 200 werkdagen dat zou toch duidelijk zichtbaar moeten zijn ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Haha een kenner, hoe worden stakingsdagen eigenlijk verwerkt ? of worden die weggeneutraliseerd ? Daarover lees ik niets.
Anderzijds was er de poging om met met negen provinciale stakingen heel het land plat te leggen gedurende negen dagen...
Negen dagen is vijf procent van de 200 werkdagen dat zou toch duidelijk zichtbaar moeten zijn ?
Er zijn toch helemaal geen 9 provinciale stakingsdagen geweest? :roll:
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door dentheo »

Ik heb geen idee bij ons is staken niet gebruikelijk. Volgens mij waren ze wel gepland ?

Maar goed...hoe worden die verwerkt ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Desirotje
Berichten: 148
Lid geworden op: 17 aug 2014, 15:59
Locatie: FDD

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door Desirotje »

Op Railtime werden ook goederentreinen aangeduid en kon je ook hun treinnummers opzoeken.

Via de website van de NMBS gaat dat niet meer.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door Steven »

Regionale staking was er maar geen provinciale. NO, NW , ZO, ZW en centrum hebben in drie stakingsdagen gestaakt. Nadien nog een nationale in totaal 4 stakingen.
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door TommyG »

Ik mis railtime.
hmmm
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 feb 2012, 09:24

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door hmmm »

Ik maakte ook regelmatig gebruik van railtime, zowel de applicatie op mijn telefoon als de website. Nu is het mij nog steeds een raadsel hoe je degelijk vertraging (en oorzaak) nadien nog kan opzoeken. Via de vertragingsattestpagina kan je, erg omslachtig (!!), de vertraging al vinden. Maar de oorzaak? Is het nog mogelijk historische data op te vragen van vertragingen inclusief de reden?

Zoals hier al eerder werd aangegeven is de splitsing IC/L ook niet bepaald gebruiksvriendelijk.
mervyn
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:58

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Bericht door mervyn »

TommyG schreef:Ik mis railtime.
Ik ook.
Heb al gevloekt op de app en website van NMBS. Totaal niet gebruiksvriendelijk.
Plaats reactie