Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Alles over reizigerstreinen in België.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door dentheo »

Is hij vertrokken , anders hoef ik niet naar Roosendaal te rijden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door Steven »

Ten vroegste om 17u47 zoals de dienstregeling voorziet.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door dentheo »

De rijbewijzen van de machinisten en hun lijn- of reglementenkennis is praktisch opgelost.

De Belg gaf de lok over aan een machinist van LTE in Roosendaal, die rijdt tot Venlo het toertje door Nederland en geeft de Traxx dan aan een Duitse collega.

Is LTE niet de Oostenrijkse operator waarmee B-logistics samenwerkt voor de Wenen en Slowakije-shuttle ?
Zij hebben inderdaad een Nederlandse (goederen?) dochter. De machinist had een helm bij, dus hij ontkoppelt blijkbaar ook wel eens een trein.

Vertrek was met +10, de treinaanwijzer (?) was al eens versprongen van Landeck naar Den Haag Centraal .
Maar mijn foto van een slaaptrein naar Den Haag is mislukt. Daarna werd hij helemaal blank.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door Steven »

Alle traxx locs die men in België gebruikt hebben normaal een helm in de machinekamer liggen. Vermoedelijk voor de moment dat het voorzien is dat een tb zelf zijn trein moet losmaken.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door stefanic »

De trein heeft inderdaad met wat vertraging gereden. Ik heb van Brussel-Zuid tot Antw-Berchem meegereden, in het bar-rijtuig, met een pintje, om 't verlof in te zetten ;-)
Echt druk was het niet (meesten stappen blijkbaar op in NL) maar een aantal jeugdige reizigers had toch het discorijtuig al ontdekt voor we in Berchem waren. Wel fijn: het gebeurt niet veel dat ik een rechtstreekse verbinding heb tussen 'mijn' pendelstations...
Dit was ook voor NMBS een speciale rit, omdat het de allereerste keer was dat een NMBS-loc (eigenlijk B-Logistics) tot in Oostenrijk. reed.
Bijlagen
WP_000247s.jpg
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door Steven »

AAAh die staat als een charter aangeduid, vandaar dat ik hem niet kon vinden in de apps. Iemand een idee onder welk treinnummer dat bolt?
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door 260689 »

Steven schreef:AAAh die staat als een charter aangeduid, vandaar dat ik hem niet kon vinden in de apps. Iemand een idee onder welk treinnummer dat bolt?
Heen: E13497
Terug: E13496
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door trainlovertje »

stefanic schreef:Ik heb van Brussel-Zuid tot Antw-Berchem meegereden, in het bar-rijtuig, met een pintje, om 't verlof in te zetten ;-)
Mag dat dan? :o
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door stefanic »

trainlovertje schreef:
stefanic schreef:Ik heb van Brussel-Zuid tot Antw-Berchem meegereden, in het bar-rijtuig, met een pintje, om 't verlof in te zetten ;-)
Mag dat dan? :o
We zijn uitgenodigd door iemand die het mee organiseerde, we hebben het extra nog eens gevraagd aan de boordchef en we hebben een vrijkaart waarmee we dat traject mochten doen.
spoorwegrealist
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door rvdborgt »

stefanic schreef:De trein heeft inderdaad met wat vertraging gereden. Ik heb van Brussel-Zuid tot Antw-Berchem meegereden, in het bar-rijtuig, met een pintje, om 't verlof in te zetten ;-)
Echt druk was het niet (meesten stappen blijkbaar op in NL) maar een aantal jeugdige reizigers had toch het discorijtuig al ontdekt voor we in Berchem waren. Wel fijn: het gebeurt niet veel dat ik een rechtstreekse verbinding heb tussen 'mijn' pendelstations...
Na 3 keer opnieuw lezen besefte ik dat je niet "rechtstreeks" maar "zonder tussenstop" bedoelde....

Groetjes,
Rian
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door Terminus »

12 rijtuigen richting Oostenrijk, niet slecht wetende dat The Train Company ooit zijn ritten in december moest annuleren wegens te weinig reizigers, of denkend aan de Treski die enkele jaren geleden met 4 (zit)rijtuigen vertrok
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door trainlovertje »

Enkele afbeeldingen van de Treski/Austria Express:


Het deel komende van Bischofshofen dat een andere lok krijgt voor het gedeelte Wörgl - Bischofshofen, hier te Wörgl. Een BR189 van Lokomotion is die andere lok zo blijkt:
http://www.bahnbilder.de/bild/deutschla ... kommt.html

HLE 2807 te Innsbruck, richting Landeck-Zams:
http://www.bahnbilder.de/bild/oesterrei ... stria.html
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door dentheo »

Voor twee jaar was ik in Innsbruck in het skiseizoen.
Op zaterdagmorgen en zaterdagavond kan je daar heel wat locomotieven spotten die ver van huis zijn.
De goederenoperatoren halen dan alles uit de kast om in het weekend heen en weer Tirol te rijden.
Wel vroeg opstaan en het is kort dag om te fotograferen, alhoewel met die moderne camera's.
Theo
Groeten vanop de Heide
opuzenac
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 sep 2014, 08:55
Locatie: SKW
Contacteer:

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door opuzenac »

Afbeelding

betreft de Austria Express
Helaas maar een paniekshot van vandaag in Antwerpen-Luchtbal
De trein kwam voorbij op tegenspoor
Weet er iemand of die elke weekend zo is ?

Verder was de dubbele tractie ook een verrassing
Hebben beide loks het hele traject zo gereden dus vanaf Oostenrijk tot Brussel dit weekend ?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door dentheo »

Ik herinner mij de allereerste dit seizoen , die is weggereden met één lok (stond ik naast :wink: ), maar teruggekomen met twee....
Gisterenavond is er nog een "lange" geweest :https://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/24952407039/
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie