Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Alles over reizigerstreinen in België.
trainlovertje
Berichten: 2345
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door trainlovertje »

Ah natuurlijk, aan die helling had ik niet gedacht. Bedankt voor de uitleg!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door Joris »

Klein detail: als het I6 rijtuigen zijn, zullen het er 14 zijn, geen 15, er is helaas al 1 Bc buiten dienst (en die heeft geen interieur meer).
Afbeelding
Iain Dobson
Berichten: 263
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door Iain Dobson »

2831 / 186.223 was sat in the bay at Innsbruck Station on Friday 11th December 2015, I expect on a test run.

Iain
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door dentheo »

Waw, dan was hij in Oostenrijk, gaan ze met de goederenshuttle ook zo ver ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door Steven »

Voor de treski. Die zal met een reeks 28 worden voorzien
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door dentheo »

Ja maar B-Logistics heeft ook een shuttle naar Wenen..ik dacht dat die in Passau wisselde op de Oostenrijkse partner.

Deze bedoel ik:
The Austria Xpress connects two times per week Antwerp (Wed, Sat) and Vienna (Wed, Sat), transporting conventional and intermodal loads (via subsidiary IFB). The train has a transit time of 30 hours from one marshalling yard to the other. In Austria, B Logistics collaborates with LTE for domestic traction.
Dus personeel met lijnkennis moet er al zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
sybic

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door sybic »

Joris schreef:Klein detail: als het I6 rijtuigen zijn, zullen het er 14 zijn, geen 15, er is helaas al 1 Bc buiten dienst (en die heeft geen interieur meer).
Zijn er zelfs al geen 2 buiten dienst? De 14607 is vorige zomer met een paar andere I6'en al richting oostblok afgevoerd dacht ik.
In alle bedevaartstreinen zag ik nooit meer dan 13 I6Bc rijtuigen.
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door Hobbes »

dentheo schreef:Ja maar B-Logistics heeft ook een shuttle naar Wenen..ik dacht dat die in Passau wisselde op de Oostenrijkse partner.

Deze bedoel ik:
The Austria Xpress connects two times per week Antwerp (Wed, Sat) and Vienna (Wed, Sat), transporting conventional and intermodal loads (via subsidiary IFB). The train has a transit time of 30 hours from one marshalling yard to the other. In Austria, B Logistics collaborates with LTE for domestic traction.
Dus personeel met lijnkennis moet er al zijn.
Maar dat personeel mag waarschijnlijk niet met reizigerstreinen rijden...

Ik heb 15 jaar met reizigerstreinen gereden, maar omdat ik sinds mijn overstap naar B-Log een rijbewijs "B2 goederen" heb, mag ik geen reizigerstreinen meer verzekeren. Met dank aan Europa alweer...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door Shrek »

Hobbes schreef: Maar dat personeel mag waarschijnlijk niet met reizigerstreinen rijden...

Ik heb 15 jaar met reizigerstreinen gereden, maar omdat ik sinds mijn overstap naar B-Log een rijbewijs "B2 goederen" heb, mag ik geen reizigerstreinen meer verzekeren. Met dank aan Europa alweer...
Zou zo'n rit niet met een loods gebeuren?
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door dentheo »

Hobbes schreef:
Ik heb 15 jaar met reizigerstreinen gereden, maar omdat ik sinds mijn overstap naar B-Log een rijbewijs "B2 goederen" heb, mag ik geen reizigerstreinen meer verzekeren. Met dank aan Europa alweer...

Dat is u wijsgemaakt door de nationale maatschappijen die zich wilden "beschermen" tegen concurrentie.
Die hebben al hun advocaten ingeschakeld om de papieren en procedures zo ingewikkeld mogelijk te krijgen, soort zelfverdediging.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door Steven »

Het Europees rijbewijs is geen Belgisch verzinsel. De bijlagen ook niet. De indeling in de verschillende categorieën dus even min. 20 jaar terug kon een treinbestuurder gerust eerst een P-trein verzekeren om nadien een cargo trein in de terugrit te doen. Dat was heel rendabel want zo doet die treinbestuurder geen losse verplaatsing als passagier. Tegenwoordig zijn er wel meer diensten waarbij de treinbestuurder een P-trein doet tot Brussel en dan als passagier terug moet. Men wil daar wel vanaf maar dat lukt niet zo vlot als men zou willen.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door dentheo »

En toch is DAT NIET door Europa beslist, de praktische uitvoering ervan is overgelaten aan de Nationale spoorwegmaatschappijen...toen liep alles mis.
De politiekers keurden het plan eerst zelf goed en zegden daarna aan hun eigen maatschappijen "saboteer" maar raak... Dat is dan ook gebeurd.
De "papieren bergen aan de grens" zijn nooit zo hoog geweest.
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door dentheo »

Ik kan slaaptrein precies nog niet vinden op de vertreklijst van Berchem van vandaag ?
NMBS is er toch bij betrokken ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door Steven »

Ze waren hem gisteren zeker al aan het klaarmaken in Vorst Rijtuigen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Bericht door Steven »

Ik heb even zitten kijken voor Brussel Zuid en kan hem daar ook niet vinden. NU is het wel zo dat sinds de nieuwe indeling van de borden in de stations de rest van de software ook al wel eens hier en daar een trein mist.
Plaats reactie