Beervelde, stoppen we of stoppen we niet?

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Beervelde, stoppen we of stoppen we niet?

Bericht door Joris »

Het is al enkele jaren zo: in de zomerperiode wordt het aantal treinen op lijn 59 tussen Antwerpen en Gent teruggeschroefd. Dat is ook dit jaar zo, en daarbij sneuvelt dan de "IC" die stopt in Beervelde.
Maar welke "IC" stopt daar dit jaar?
Volgens nmbs.be zou de IC Antwerpen-Poperinge/Lille daar stoppen. Toch als je de treinen voor het station Beervelde opvraagt, of als je de reisweg van Beervelde naar Gent-Dampoort opvraagt. Als je van Lokeren naar Gent-Dampoort wil, heeft die trein ineens geen tussenstop meer.
Wat leert de praktijk? De afgelopen weken ben ik 2 keer H/T naar Gent gemoeten (dus 4 ritten). 3x de Poperinge. Een stop in Beervelde wordt niet aangekondigd. En daadwerkelijk zijn 2 treinen er ook gewoon voorbijgereden. Bij 1 trein riep de treinbegeleider, na de normale aankondigen na Gent-Dampoort, ineens om "een attente reiziger meldt dat we ook in Beervelde stoppen", en toen stopte die effectief.
Wat is hier mis? Moesten die treinen nu in Beervelde stoppen of niet? Schort hier iets aan de communicatie? Of zat ik op treinen die daar daadwerkelijk niet moesten stoppen?
Afbeelding
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Beervelde, stoppen we of stoppen we niet?

Bericht door Matthias »

Als ik zo even met behulp van het vertragingsattest de stops in Beervelde van de bewuste IC bekijk, lijkt het mij dat de treinen er in de daluren (van 10 tot 15 uur ongeveer) er niet stoppen, maar in de spitsuren dan weer wel.
Plaats reactie