NMBS-app

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
JAMIN

NMBS-app

Bericht door JAMIN »

Schrijf hieronder alles over de NMBS-app!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS-app

Bericht door Steve »

alles over de NMBS-app!
Arnenys
Berichten: 175
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Re: NMBS-app

Bericht door Arnenys »

Ik schreef een recent een blogpost over de NMBS-app en twee concurrenten, Railer en OnTracks: https://hello.irail.be/2015/08/18/compa ... hone-apps/
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: NMBS-app

Bericht door profke »

zijn die er ook voor android? k vind ze niet....
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS-app

Bericht door dentheo »

Volgens mij enkel iPhone, zelfs geen iPad
Theo
Groeten vanop de Heide
mr.fingers

Re: NMBS-app

Bericht door mr.fingers »

Zolang je de bussen er niet afdoende uit kunt filteren, en alle treinen kunt laten staan, blijf ik die NMBS-app "armoe troef" vinden. Dan was de railtime-app zaliger toch aangenamer & beter in gebruik.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS-app

Bericht door Steve »

mr.fingers schreef:Zolang je de bussen er niet afdoende uit kunt filteren, en alle treinen kunt laten staan, blijf ik die NMBS-app "armoe troef" vinden. Dan was de railtime-app zaliger toch aangenamer & beter in gebruik.
Dat valt toch nog mee? Je hebt steeds een "Keuze vervoersmiddelen" en kunt dan per modus kiezen welke je wel of niet wilt. Ze hebben enige tijd geleden ook een knop "alleen treinen" toegevoegd, waardoor je niet eens bus/tram/metro apart hoeft uit te vinken.

Misschien zou het handiger zijn als ze standaard enkel treinen zouden aanvinken, maar het risico is dan dat je sommige interessante alternatieven over het hoofd ziet. Sowieso zal hij die oplossingen met andere vervoermiddelen enkel tonen als die (op dat moment) ook sneller of anderszins interessanter zijn dan de trein.

In het deeltje "Station" (met het overzicht van alle vertrekken/aankomsten) zou het dan weer wel handig zijn als hij standaard enkel treinen zou aanvinken. Als je daar niet aan denkt en je doet een opzoeking voor een groot station, heb je hopen bussen/trams/metro's en slechts af en toe een trein ertussen.
mr.fingers

Re: NMBS-app

Bericht door mr.fingers »

Ja, je kunt wel filteren, maar dan staan de L treinen nog steeds apart van de IC & P treinen.
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: NMBS-app

Bericht door Horatio »

Steve schreef:In het deeltje "Station" (met het overzicht van alle vertrekken/aankomsten) zou het dan weer wel handig zijn als hij standaard enkel treinen zou aanvinken. Als je daar niet aan denkt en je doet een opzoeking voor een groot station, heb je hopen bussen/trams/metro's en slechts af en toe een trein ertussen.
Dat is waar ik mij het meest aan erger bij de NMBS-app, want ik zoek het vaakst op station. En daar kan je niet kiezen voor 'enkel treinen', je moet kiezen tussen IC, L of bussen. Ook zou hij je voorkeur moeten onthouden.
En bij het menu 'station' zouden onmiddellijk je favorieten moeten staan (zoals het bij railtime was), want nu moet je eerst klikken op het lege vak en laad er weer een nieuwe pagina, allemaal niet erg als je WiFi hebt, maar met Edge duurt opzoeken zeker langer.
Geef mij maar Railtime terug!!!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS-app

Bericht door Steve »

Ook bij "Stations" heb ik bij de filteropties gewoon de mogelijkheid om "alleen treinen" te kiezen met één druk op de knop? Misschien heb je een verouderde versie?

Verder wel eens met je opmerkingen over dat deeltje van de app. Daarbuiten vind ik 'm daarentegen vrij goed werken.
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: NMBS-app

Bericht door Horatio »

Tiens, heb net gechecked en heb de nieuwste versie staan. Ik gebruik wel iOS, misschien is er wat variatie tussen de iOS, android en windows versie?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS-app

Bericht door Steven »

Ik heb ook de iOS versie en daar kan je enkel kiezen tussen ic/p, L of bus bij de weergave per station.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: NMBS-app

Bericht door trainlovertje »

Ik heb android en kan zoals Steve ook kiezen voor 'Alleen treinen', waarbij dus de categorieën Internationale treinen, IC/IR/P/ICT en City Rail/L zijn aangevinkt.
Plaats reactie