Bij een treinstel had dat inderdaad vreemd geweest. Maar dit was een loc+rijtuigen, dan is het logisch dat een zware loc minder snel uit het spoor springt dan een "lichte" M4.Steven schreef:Te hoge snelheid is een optie maar kan een kleine railbreuk dat ook niet. Ik vind het gewoon raar dat de lok nog gewoon op het spoor staat en het eerste rijtuig met 1 as/draaistel er uit gaat. Zoiets roept bij mij vragen op.
Buizingen... ontsporing op 10/9/2015
Re: Buizingen... ontsporing op 10/9/2015
Re: Buizingen... ontsporing op 10/9/2015
Hehe, een 21 of 27 danst anders genoeg hoor, meer dan dat de rijtuigen het doen.
Re: Buizingen... ontsporing op 10/9/2015
Dansen of niet, de zware massa (circa 85 ton) van de lok tegenover "maar" 50 ton van het rijtuig. Aan de zwaartekracht kan je niet omheenSteven schreef:Hehe, een 21 of 27 danst anders genoeg hoor, meer dan dat de rijtuigen het doen.
Re: Buizingen... ontsporing op 10/9/2015
Nochtans iets dat al uit zichzelf een beetje "wipt" heeft minder nodig dan een zelfde voertuig dat het niet zou doen. We zullen het wel eens horen zeker wat de oorzaak was.Beesty schreef:Dansen of niet, de zware massa (circa 85 ton) van de lok tegenover "maar" 50 ton van het rijtuig. Aan de zwaartekracht kan je niet omheenSteven schreef:Hehe, een 21 of 27 danst anders genoeg hoor, meer dan dat de rijtuigen het doen.
Re: Buizingen... ontsporing op 10/9/2015
Uiteraard ..
En bovendien, zoals eerder gezegd werd zijn zo'n gebeurtenissen meestal een samenloop van verschillende factoren.
En bovendien, zoals eerder gezegd werd zijn zo'n gebeurtenissen meestal een samenloop van verschillende factoren.
Re: Buizingen... ontsporing op 10/9/2015
Mss beetje geluk met een ongeluk, er werd "getrokken" en niet "geduwd" ?
Re: Buizingen... ontsporing op 10/9/2015
OK maar ik vind dat als je B niet luidop wil zeggen, de A ook gerust achterwege mag blijven.Eimai schreef:Wie die lijn kent zal het waarschijnlijk wel begrijpen waarover ik het heb. Maar ik ga hier geen oordeel vellen, enkel zeggen dat zelfs als de bestuurder te snel reed er vaak wel meer is dat die situatie in de hand heeft gewerkt.
Re: Buizingen... ontsporing op 10/9/2015
Je kan in die omgeving op verschillende plaatsen een lichtcijfer krijgen dat de snelheid beperkt. Deze keer kwam de snelheidsbeperking één sectie vroeger dan gewoonlijk...Asterix schreef:OK maar ik vind dat als je B niet luidop wil zeggen, de A ook gerust achterwege mag blijven.Eimai schreef:Wie die lijn kent zal het waarschijnlijk wel begrijpen waarover ik het heb. Maar ik ga hier geen oordeel vellen, enkel zeggen dat zelfs als de bestuurder te snel reed er vaak wel meer is dat die situatie in de hand heeft gewerkt.
Re: Buizingen... ontsporing op 10/9/2015
Ik ben goed op de hoogte van de betrokken "actiezone" maar het gaat mij meer om het principe van de reactie.Shrek schreef:Je kan in die omgeving op verschillende plaatsen een lichtcijfer krijgen dat de snelheid beperkt. Deze keer kwam de snelheidsbeperking één sectie vroeger dan gewoonlijk...
Re: Buizingen... ontsporing op 10/9/2015
Als daar een probleem mee is zullen de moderatoren wel ingrijpen, maar hier is er absoluut niets aan de hand.Asterix schreef:Ik ben goed op de hoogte van de betrokken "actiezone" maar het gaat mij meer om het principe van de reactie.
Re: Buizingen... ontsporing op 10/9/2015
Ja sommige zijn hier snel met hun reactie/oordeel maar dat zijn we gewoon. Zolang er niemand persoonlijk is aangevallen laten we het zo. Net daarom dat ik al eens iets anders post. Niet omdat ik de feiten ken maar wel om andere is tot nadenken aan te zetten. Dan merk je al snel wie er over zijn antwoord nadenkt en wie er iets uitflapt.
Re: Buizingen... ontsporing op 10/9/2015
Kijk, je moet altijd oppassen met wat je op een publiek forum schrijft. Voordat je het weet wordt het speculeren als waarheid aangenomen en begint dan zijn eigen leven te leiden, en schaadt dan mogelijk de verkeerde mensen.
Mijn initiële reactie was dus op "Snelheid wordt netjes geregistreerd, dus zal het rap duidelijk zijn wat het probleem hier was." en daar kan ik niet echt tegen, want het is nooit zo zwart-wit. Als in de media staat dat de bestuurder te snel over de wissel is gereden, dan is dat misschien zo, maar ze kijken niet naar wat de oorzaak van die te hoge snelheid eventueel zou kunnen zijn, en dat is nu net wat hopelijk nu allemaal onderzocht wordt. Maar zoals enkele collega's hier en op de werkvloer heb ik ook wel mijn (totaal onbevestigde) theorie over wat er misgelopen zou zijn, alleen bespreek ik die liever met die collega's die het beter kunnen begrijpen en in zijn context plaatsen dan op een publiek forum.
Had ik dan misschien beter niets gezegd? Misschien. Maar ik wou gewoon een beetje tegenwicht bieden tegen het alles op één enkele oorzaak steken die de schuld 100% zonder één nuance bij één persoon steekt.
En nu ga ik er niks meer over zeggen...
Mijn initiële reactie was dus op "Snelheid wordt netjes geregistreerd, dus zal het rap duidelijk zijn wat het probleem hier was." en daar kan ik niet echt tegen, want het is nooit zo zwart-wit. Als in de media staat dat de bestuurder te snel over de wissel is gereden, dan is dat misschien zo, maar ze kijken niet naar wat de oorzaak van die te hoge snelheid eventueel zou kunnen zijn, en dat is nu net wat hopelijk nu allemaal onderzocht wordt. Maar zoals enkele collega's hier en op de werkvloer heb ik ook wel mijn (totaal onbevestigde) theorie over wat er misgelopen zou zijn, alleen bespreek ik die liever met die collega's die het beter kunnen begrijpen en in zijn context plaatsen dan op een publiek forum.
Had ik dan misschien beter niets gezegd? Misschien. Maar ik wou gewoon een beetje tegenwicht bieden tegen het alles op één enkele oorzaak steken die de schuld 100% zonder één nuance bij één persoon steekt.
En nu ga ik er niks meer over zeggen...
Re: Buizingen... ontsporing op 10/9/2015
Nochtans kan er op het andere spoorwegen forum onomwonden over dit voorval gesproken worden. Dat is daar wel een gesloten forum met enkel spoor personeel, maar hier zit toch ook veel spoor personeel? Ok dit is hier openbaar, maar is dat nu zo erg? De gemiddelde vlaming is niet erg geïnteresseerd in de spoorwegen hoor.Eimai schreef:Kijk, je moet altijd oppassen met wat je op een publiek forum schrijft. Voordat je het weet wordt het speculeren als waarheid aangenomen en begint dan zijn eigen leven te leiden, en schaadt dan mogelijk de verkeerde mensen.
Mijn initiële reactie was dus op "Snelheid wordt netjes geregistreerd, dus zal het rap duidelijk zijn wat het probleem hier was." en daar kan ik niet echt tegen, want het is nooit zo zwart-wit. Als in de media staat dat de bestuurder te snel over de wissel is gereden, dan is dat misschien zo, maar ze kijken niet naar wat de oorzaak van die te hoge snelheid eventueel zou kunnen zijn, en dat is nu net wat hopelijk nu allemaal onderzocht wordt. Maar zoals enkele collega's hier en op de werkvloer heb ik ook wel mijn (totaal onbevestigde) theorie over wat er misgelopen zou zijn, alleen bespreek ik die liever met die collega's die het beter kunnen begrijpen en in zijn context plaatsen dan op een publiek forum.
Had ik dan misschien beter niets gezegd? Misschien. Maar ik wou gewoon een beetje tegenwicht bieden tegen het alles op één enkele oorzaak steken die de schuld 100% zonder één nuance bij één persoon steekt.
En nu ga ik er niks meer over zeggen...
De reden staat daar onomwonden, van mensen van het huis en ik ben hun dankbaar hiervoor.
Re: Buizingen... ontsporing op 10/9/2015
Publiekelijk een collega aanvallen is not done. Dus laat ons zeggen dat je op een publiek forum een beetje nadenkt voor je iets zegt over iemand.
Re: Buizingen... ontsporing op 10/9/2015
Wordt dit in dit topic dan gedaan?Steven schreef:Publiekelijk een collega aanvallen is not done. Dus laat ons zeggen dat je op een publiek forum een beetje nadenkt voor je iets zegt over iemand.