Steven schreef:Odul je antwoord totaal niet op de opmerking of jij uw naam en handtekening durft zetten en dus verantwoordelijkheid neemt als na dat punt nog maar het kleinste incident zou gebeuren??
Tracht u dan er maar is weg te stoppen als er iets voorvalt en er komt een rechtszaak van.
Eerst veiligheid en geen commerciële belangen.
Veiligheid komt altijd op de eerste plaats, dat zal ik niet ontkennen.
Als een treinbestuurder zich niet goed voelt, en van mening is dat de veiligheid in gedrang kan komen, ja, dan is het best dat hij stopt.
Maar hier houd het niet mee op.
Er zullen onderzoeken plaatsen vinden, naar het hoe, waarom, de ingesteldheid van die treinbestuurder enz...
Als die treinbestuurder vaker zijn treinrit moet staken omwille van medische of psychische redenen, denk ik dat de NMBS zich eveneens gaat afvragen of die man of vrouw wel geschikt is voor zijn job.
Dus zo vreemd is het niet dat de reizigers deze vraag ook stellen, wanneer een treinbestuurder niet meer wil verder rijden, na een "bijna" aanrijding.
Ter attentie aan groentje het gaat om een BIJNA aanrijding, niet om een effectieve aanrijding.