odul schreef:Ik zeg ook nergens dat die treinbestuurder verder "moet" rijden.
Ik stel alleen de vraag welke mogelijkheden er zijn om toch nog verder te kunnen rijden, zonder dat de veiligheid in gedrang komt.
Blijkbaar is dat volgens sommige treinbestuurders totaal uitgesloten. Hij vormt een "gevaar" omdat hij niet meer helder kan werken.
groentje schreef:het is slechts het HLT dat bestuurders na een aanrijding verplicht zich te laten vervangen, in het ARS staat slechts dat er geen enkele druk mag worden uitgeoefend om door te rijden.
Iedere rechter zal er in meegaan dat een werkgever in een veel sterkere positie staat en dat er zelfs impliciet druk wordt uitgevoerd op de TB in kwestie. Ik weet niet hoe die regels tot stand zijn gekomen, maar die HLT vind ik een prima uitgangspunt. Daar kunnen ze op de gewone weg nog wel wat van leren, hoeveel vrachtwagenchauffeurs werden en worden niet afgejakkerd en veroorzaken door bvb. vermoeidheid ongelukken? Hier past nog een opmerking over de 21e eeuw en waar iedereen vooral tevreden moet worden gehouden en iedereen tijdsdruk heeft, Vic?
odul schreef:Het enige wat mij enorm stoort in dit topic is dat niemand ook maar een beetje begrip kan op brengen voor de gestrande reizigers.
Begrip voor gestrande reizigers heb ik zeer zeker. Ik zit vaak genoeg in treinen waar ik dan een vliegtuig moet halen, of wanneer die vertraagd is dat ik kinderen niet meer naar bed kan brengen of sollicitatiegesprekken etc.etc. Zo'n beetje iedereen hier heeft vervelende situaties meegemaakt en kan zich dus vast goed inleven. Ik heb er ook begrip voor dat de familie van een verongelukte politie- of brandweerman rouwt. Maar begrip voor een reiziger die met een grote mond beweert dat de machinist maar een andere job moet zoeken als hij zo snel van slag is, dat heb ik dan weer niet. 5 pagina's met medeleven ga je eerder krijgen bij een verongelukte trein dan een vertraagde.