Aansluiting in Leuven ?

Alles over reizigerstreinen in België.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Aansluiting in Leuven ?

Bericht door rdv »

rvdborgt schreef:
Steven schreef:Als ik online op NMBS Europe Gent Basel ingeef kom ik nochtans voldoende voorstellen MET prijzen tegen, ook als ik via Keulen zou willen reizen.
Prijzen vanaf 65€ in tweede klasse.
Minimumprijs zou 58 euro moeten zijn (19 + 39), als je een verbinding met ICE via Luik of Brussel gebruikt. NMBS splitst altijd in Keulen bij mijn weten. Voor België - Basel SBB via Duitsland is echter splitsen in Basel Bd Bf eigenlijk altijd goedkoper. Dat gaat vanaf 39 + 4,80 = 43,80. Of met BahnCard 25 nog wat goedkoper natuurlijk.

Groetjes,
Rian
Bij NMBS Europe betaal je meer voor je reservering*, kan je geen bahn-mijlen verzamelen en kan je - wat voor mij de doorslag geeft - niet boeken voor de "Kleinkindabteil" wat voor ons met twee kinderen van 1 en 3 cruciaal is. Bovendien kan je bij de bahn.de idd zelf splitsen waar je wil, door hier wat mee te spelen, of een verlengde overstap in te bouwen, kan je goedkoper uitkomen.

Voor bestemmingen verder dan Duitsland (Zwitserland, Oostenrijk, Italië, Slovenië, Denemarken, Zweden) zijn de prijzen bij B-Europe over het algemeen ook (veel) hoger dan wat je bij de Bahn kan krijgen.

* Meer per persoon, geen max. per reis of per gezin/reservatie, je betaalt per trein ipv per trip bij de Bahn, ...
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Aansluiting in Leuven ?

Bericht door rdv »

trainlovertje schreef:Zou je dan niet in de discussie kunnen komen met het feit dat een aansluiting te nipt is? Bijvoorbeeld: ik neem nogal wel eens IC1704 tussen Landen en Luik. In Luik heb je dan 6 minuten overstaptijd op ICE11 richting Keulen. Dat heb ik altijd al een riskante aansluiting gevonden, maar voorlopig nog nooit de ICE gemist. Men zal mij dus de Thalys moeten aanbieden als ik de ICE mis door de vertraagde IC1704? Misschien niet onbelangrijk: ik boek mijn tickets gewoonlijk via bahn.de; DB verkoopt volgens mij geen Thalys-tickets.
Ik heb ooit eens een discussie gehad met een OSTCH die doodleuk zei dat gewaarborgde aansluitingen niet bestonden, en dat je minstens 20 (!!) minuten moest voorzien voor een overstap. Ik weet niet meer exact waar het was, maar ik denk in Dendermonde over een overstap tussen de L uit Gent op de IC-L naar Brussel (waarvan de uren minstens sinds 1984 op mekaar afgestemd zijn). Volgens mij reed die zelf nooit met de trein.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Aansluiting in Leuven ?

Bericht door Portbou »

Het was inderdaad pure coulance van de ICE-chef. Ik reisde met combinatie van Railpass tot Hergenrath + ticket Hergenrath-Aachen.
Ticket Aachen - Köln zou ik in Aachen gekocht hebben. Vanaf Köln had ik dan interrail.

Het is dankzij mijn slaapwagenreservering dat ik geholpen ben op de ICE.

cfr. riskante overstaptijd in Leuven : vermits ik met een railpass mijn reis niet mag onderbreken begrijp ik niet goed hoe ik dit minder riskant en toch volgens de regels kan doen ?
Plaats reactie