De onbetrouwbare deuren van een M6

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

De onbetrouwbare deuren van een M6

Bericht door Asterix »

Het was vanavond nu al de tweede maal dat ik tussen de deuren van een M6-rijtuig stak. Blijkbaar vertonen deze deuren soms de neiging om bij opening 3/4 open te gaan en dan onmiddellijk terug te sluiten zonder dat er een sluitingscommando werd gegeven.

Is B-TR hiervan op de hoogte en worden er acties ondernomen?
trainlovertje
Berichten: 2345
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: De onbetrouwbare deuren van een M6

Bericht door trainlovertje »

Heb ik zelf ook al een aantal keren gezien, de eerste keer al jaren geleden. Ik dacht dat dat misschien zou komen doordat er gewoon iemand in de 'machinerie' van de deur per ongeluk op die drukknop in dat zwarte kastje duwt. Dat kastje hangt op deze foto (de eerste, de beste van het internet geplukt) net links van waar de binnenleuning aan de deur halverwege die kronkel maakt: Afbeelding
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: De onbetrouwbare deuren van een M6

Bericht door Asterix »

Nee nee, ik stapte zelf uit en ik stond helemaal alleen op het platform aan de deuren.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De onbetrouwbare deuren van een M6

Bericht door nahoj »

Het fenomeen dat een deur tijdens het openen spontaan en zonder waarschuwing terug sluit, is gekend, en zou reeds lang niet meer mogen voorkomen. Helaas doet het dat zeer uitzonderlijk wel nog.
Als je info hebt over welk rijtuig (en graag ook welke deur) op deze wijze stoort, mag je dat altijd doorgeven, in de eerste plaats aan de treinbegeleider.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: De onbetrouwbare deuren van een M6

Bericht door Asterix »

nahoj schreef:Het fenomeen dat een deur tijdens het openen spontaan en zonder waarschuwing terug sluit, is gekend, en zou reeds lang niet meer mogen voorkomen. Helaas doet het dat zeer uitzonderlijk wel nog.
Als je info hebt over welk rijtuig (en graag ook welke deur) op deze wijze stoort, mag je dat altijd doorgeven, in de eerste plaats aan de treinbegeleider.
Ik zal het in de tweede plaats aan jou doorgeven :wink: IC 1519 van zaterdag 12 december, rijtuig 1e klasse van het tweede deel bij aankomst te Leuven (deur kant Brussel).
Plaats reactie