Informatie andere vervoersmaatschappijen

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Informatie andere vervoersmaatschappijen

Bericht door Papanero »

Als men meer mensen naar het openbaar vervoer wil lokken gaat men toch eens werk moeten maken van globale, geactualiseerde, betrouwbare informatie.

Bijvoorbeeld vandaag is er (weer) een Europese top met speciale veiligheidsmaatregelen rondom Schuman. De treinen stoppen dus niet in Brussel-Schuman. Als ik op de website van de NMBS zoek naar een manier om bv. deze namiddag om 16u van Brussel-Zuid naar Schuman te gaan dan wordt mij voorgesteld om de trein te nemen van Brussel-Zuid naar Brussel-Centraal, en daar de metro te nemen naar Schuman.... Bij de NMBS weten ze niet dat het metrostation Schuman door diezelfde veiligheidsmaatregelen óók gesloten is !
Knipsel.JPG
Omgekeerd is het al even gek: als ik op de website van de MIVB dezelfde opzoeking doe, dan wordt mij voorgesteld om niet de metro maar de trein te nemen van Brussel-Zuid naar Schuman... Bij de MIVB weten ze niet dat het treinstation Schuman door diezelfde veiligheidsmaatregelen óók gesloten is !
Knipsel2.JPG
NB1: beide opzoekingen werden gedaan vandaag 17-12-2015 tussen 12u en 12u15, enkele uren voor het begin van de Europese top.
NB2: ook Google maps gaat hier de mist in....
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Informatie andere vervoersmaatschappijen

Bericht door rdv »

Ook de eigen app en site gaat hier de mist in: in de Engelse versie is "train traffic interrupted in Bru-Schuman". Interrupted wil volgens het woordenboek zeggen "onderbroken".
(Misschien moeten we niet te veel spreken over de Engelse site - voor er iemand op het idee komt deze te laten verbieden omwille van de taalwetgeving).
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Informatie andere vervoersmaatschappijen

Bericht door K V B »

Papanero schreef:Als men meer mensen naar het openbaar vervoer wil lokken gaat men toch eens werk moeten maken van globale, geactualiseerde, betrouwbare informatie.
Beter zou zijn om dergelijke pesterijen in de naam van veiligheid gewoon weg te laten. De sluiting van Schuman dient nergens voor.
Plaats reactie