Nieuwe displays (blauwe blokjes, december 2015)

Alles over reizigerstreinen in België.
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door wbrm »

In Lier is sinds een paar dagen de lay-out van de schermen (die met de 'blauwe blokjes') opgefrist. De ontwikkeling staat dus niet stil.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Steven »

Die versie bestaat al enige tijd in Brussel nationaal luchthaven.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Eimai »

Ik vind die blauwe blokjes allesbehalve duidelijk eigenlijk, we komen van een simpele lijst waar alles mooi onder elkaar staat, en ineens gaan we alles in aparte kolommen door elkaar gieten.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Davy »

Waarom eigenlijk die afwijkende layout met die blauwe blokjes op sommige stations? Marloie heeft het ook...
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door wbrm »

In de nieuwste blauwe blokjes variant zoals in Lier staan er volgens mij wel minder treinen op hetzelfde scherm als bij de vorige blauwe blokjes variant. Ook is er een ander en groter lettertype. Ik vind het een verbetering, maar ik had niets tegen die lijst die helemaal in het begin van EMMA gebruikt werd (en als ik het goed begrijp nog gebruikt wordt in sommige EMMA-stations). Bij deze nieuwste versie is het wel handig dat er bij vertraging de nieuwe vertrektijd wordt weergegeven, zo moet je niet alles uitrekenen bij monsterstoringen. De theoretische volgorde van de treinen blijft wel behouden, (zwaar) vertraagde treinen staan dus meestal bovenaan.

Ze mogen wel eens een definitieve lay-out kiezen. Het is al erg genoeg dat er een verschil is tussen EMMA- en niet EMMA-stations maar binnen EMMA zijn er dan nog verschillende varianten. Het komt de uniformiteit en daarmee duidelijkheid van de info niet ten goede. Het is logisch dat je een lay-out wil testen en finetunen op een selectie van stations maar dit duurt wel erg lang.
Laatst gewijzigd door wbrm op 11 nov 2015, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Franksken 2.0

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Franksken 2.0 »

En dan wetende dat Emma er gekomen is om net die uniformiteit te bevorderen. :?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door dentheo »

En hoe wordt nu een perronverandering aan geduid ? Was vroeger wel opvallend, maar de nieuwe perronnummer bijna onleesbaar.
Theo
Groeten vanop de Heide
trainspotterstef
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
Contacteer:

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door trainspotterstef »

Ik heb beging van het jaar in Wetteren wel gezien dat het op het scherm maar een flauwe boel was
Die nieuwe versie dat ze ma met doe boel weg blijven uit Brugge
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door AlexNL »

Ik kom niet vaak in België, maar informatievoorziening is een onderwerp dat we wel interesseert. Zou iemand wat foto's willen delen?
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door wbrm »

In de categorie u vraagt, wij draaien...een paar dagen later.
Het is niets spectaculair natuurlijk, maar wel anders dan de vorige versie (versie 1?) van de blauwe blokjes.
De witte kader staat er omwille van onze rode Waalse kameraden (ahum) die afgelopen maandag weer bezig waren met hun favoriete hobby.
Er was op dat moment verder geen gekkigheid op het spoor maar vertragingen en afschaffingen zijn identiek weergegeven als versie 1 weet ik nu. Spoorwijzigingen heb ik nog niet gespot.
Al bij al is het beter dan versie 1, zeker met de grotere leesbaarheid door de afwisselend lichte en donkere achtergrond.
Bijlagen
Op het groot scherm aan de secundaire ingang.
Op het groot scherm aan de secundaire ingang.
Het kleine scherm in de tunnel.
Het kleine scherm in de tunnel.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Steve »

Mooi nieuw scherm enzovoort... maar nog altijd "Antwerpen-C" schrijven terwijl er nog zat plaats is. :?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door kika »

Steve schreef:Mooi nieuw scherm enzovoort... maar nog altijd "Antwerpen-C" schrijven terwijl er nog zat plaats is. :?
Ik zou ook liever A'pen-Centraal zien :wink:
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door wbrm »

Op de schermen in de stations staat Antwerpen-C, bij de Desiro's gebruiken ze Antw-Centr. Alle Infovoorziening zit tegenwoordig alleen bij de NMBS maar consistent is het (nog) niet.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door AlexNL »

Dat ziet er best mooi uit!

Wat ik persoonlijk anders zou doen is de plaatsing van de treinsoort en het vertrekperron, nu ze zo naast elkaar staan lees ik het als spoor "L3" in plaats van "L-trein vanaf spoor 3"
wimpie3

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door wimpie3 »

Vanaf vandaag zijn de nieuwe schermen ook in Leuven en Brussel te zien (en wellicht ook op andere plaatsen). Al wel een bug gezien... op sommige monitors met een lagere resolutie, viel gewoon de helft van het beeld weg... (er werd ook omgeroepen dat de informatieborden buiten dienst waren).
Plaats reactie