? treinen via lijn 25N (diabolo)

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Fabian318
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 jan 2013, 00:17
Locatie: Münster (Westf.)

? treinen via lijn 25N (diabolo)

Bericht door Fabian318 »

Hoi,

ik ben op zoek naar de treinseries die tussen Mechelen en Brussel en tussen Brussel-Luchthaven en Brussel gebruik maken van lijn 25N. Kan ik dat ergens terugvinden? Met name trein 3636 morgen, (Gent - Luchthaven - Brussel - De Panne) deze rijdt via lijn 25N en wisselt niet de rijrichting in Bru.-Luchthaven en verder via lijn 36(N)?

Dankje :)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: ? treinen via lijn 25N (diabolo)

Bericht door Steve »

Bij mijn weten zijn er geen reguliere frontveranderingen meer in de luchthaven (zou de capaciteit ook flink verminderen met al die verbindingen en slechts drie sporen) en zullen ze allemaal dus wel een stukje van lijn 25N meepikken, dus ook de reeks 36xx tussen de luchthaven en Brussel.

Voor de gekoppelde verbindingen (bijvoorbeeld 23xx en 28xx) weet ik nu wel niet meteen welke via het zuiden (36) en het noorden (25N) de luchthaven in- en uitrijdt.

Op het noordelijke deel tussen de luchthaven en Mechelen heb je enkel de IC Hasselt - Antwerpen en de Benelux. Qua doorgaande treinen (rechtstreeks van Brussel naar Mechelen en verder) momenteel enkel de Thalys.
Fabian318
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 jan 2013, 00:17
Locatie: Münster (Westf.)

Re: ? treinen via lijn 25N (diabolo)

Bericht door Fabian318 »

bedankt!
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Re: ? treinen via lijn 25N (diabolo)

Bericht door wrpint »

28xx rijdt noordelijk FBNL buiten, 23xx zuidelijk.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: ? treinen via lijn 25N (diabolo)

Bericht door Asterix »

En in dezelfde context: 37xx noordelijk en 19xx zuidelijk.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: ? treinen via lijn 25N (diabolo)

Bericht door trainlovertje »

Met andere woorden:
- De verbindingen Landen - Leuven - Bru-Nat-Luchth - Brussel - De Panne, Bru-Nat-Luchth - Brussel - Mons en Bru-Nat-Luchth - Brussel - Brugge rijden via lijn 25N tussen Brussel en de luchthaven.
- De verbindingen Bru-Nat-Luchth - Brussel - Tournai, Bru-Nat-Luchth - Brussel - Zottegem - Kortrijk - Oostende en de Benelux rijden via lijn 36 tussen Brussel en de luchthaven
Plaats reactie