Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Cipallieter

Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?

Bericht door Cipallieter »

Er was deze voormiddag een ongeval gebeurd waardoor er blijkbaar geen (of nauwelijks) verkeer mogelijk was tussen Antwerpen-Berchem en Mechelen.
Zou het kunnen dat hierdoor de Amsterdammer een alternatieve route volgde via Lier-Aarschot-Leuven?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?

Bericht door Shrek »

9220 is inderdaad langs Aarschot naar Brussel gereden, zonder stop in de luchthaven.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?

Bericht door Steven »

Zowel Benelux als Thalys zijn omgeleid langs daar.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?

Bericht door Treinenman »

Reed de Thalys dan ook via Lier? Ik heb 'm niet gezien!
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?

Bericht door Steven »

Ja hoor, heb een foto gezien via FB waarbij een Thalys in Lier werd gespot.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?

Bericht door Treinenman »

Er reed ook een HLD 77 met 1 HLE 28, 2 HLE 13en en een M6-rijtuig door Lier. Ook een goederentrein met 2 HLE 13.
Die 'Amsterdammer', is dat een HLE 28 met geel-blauwe rijtuigen? Die heb ik ook gezien in Lier, maar de Thalys niet.
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?

Bericht door Steven »

een benelux is een reeks 28 met NS rijtuigen in geel/blauw of fyra kleuren achter :-)
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?

Bericht door ijzeren rijn 82 »

Slim gezien om ze om te leiden via Lier en Aarschot .
Afschaffen zou slechter zijn voor de reizigers .
Zijn de IC treinen Essen-Charleroi ook omgeleid geweest ! zou toch een goede oplossing zijn !
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?

Bericht door Eimai »

Die omleidingen hebben ook maar een beperkte capaciteit om al die extra treinen te ontvangen, dus alles langs daar sturen gaat ook niet. Daarnaast is er ook het probleem van lijnkennis van de treinbestuurders. Zeker niet iedereen kent heel dat parcours, en op zo'n momenten het nodige extra personeel vinden met de juiste kennis is ook niet vanzelfsprekend, en wie beschikbaar was zal in dit geval wel gebruikt zijn geweest om de Thalys en Benelux te loodsen. En het is ook wel serieus omrijden, dat een vervangbus misschien gewoon sneller is?
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?

Bericht door ijzeren rijn 82 »

Eimai schreef:Die omleidingen hebben ook maar een beperkte capaciteit om al die extra treinen te ontvangen, dus alles langs daar sturen gaat ook niet. Daarnaast is er ook het probleem van lijnkennis van de treinbestuurders. Zeker niet iedereen kent heel dat parcours, en op zo'n momenten het nodige extra personeel vinden met de juiste kennis is ook niet vanzelfsprekend, en wie beschikbaar was zal in dit geval wel gebruikt zijn geweest om de Thalys en Benelux te loodsen. En het is ook wel serieus omrijden, dat een vervangbus misschien gewoon sneller is?
Ja dat is wel waar ! Maar die vervangbussen voor een traject zoals Antwerpen-Mechelen zijn al snel volzet lijkt me en ze moeten ook nog beschikbaar zijn !
1x per uur een IC rondsturen is toch redelijk denk ik ! Wat is de meer tijd van het omrijden ?
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?

Bericht door trainlovertje »

Eimai schreef:Die omleidingen hebben ook maar een beperkte capaciteit om al die extra treinen te ontvangen, dus alles langs daar sturen gaat ook niet. Daarnaast is er ook het probleem van lijnkennis van de treinbestuurders. Zeker niet iedereen kent heel dat parcours, en op zo'n momenten het nodige extra personeel vinden met de juiste kennis is ook niet vanzelfsprekend, en wie beschikbaar was zal in dit geval wel gebruikt zijn geweest om de Thalys en Benelux te loodsen. En het is ook wel serieus omrijden, dat een vervangbus misschien gewoon sneller is?
Maar zijn er dan bestuurders die met Thalys mogen rijden en lijnkennis hebben van lijnen 15/16/35?
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?

Bericht door Eimai »

trainlovertje schreef:Maar zijn er dan bestuurders die met Thalys mogen rijden en lijnkennis hebben van lijnen 15/16/35?
Niet bij mijn weten, tenzij er nog iemand rondloopt met wat extra kennis van vroeger, en bestuurders van de Benelux hebben ook meestal geen extra lijnkennis (meer) dan wat nodig is voor hun diensten. Maar die bestuurders worden dan geloodst: een tweede bestuurder rijdt mee in de stuurpost die verantwoordelijk is voor het opvolgen van de seinen, terwijl de originele bestuurder met de trein rijdt.
ijzeren rijn 82 schreef:1x per uur een IC rondsturen is toch redelijk denk ik ! Wat is de meer tijd van het omrijden ?
Gaat blijkbaar sneller dan ik dacht, Benelux deed er gisteren ongeveer een uur over van Antwerpen tot Brussel (zonder passage langs de luchthaven), maar dat is dan wel volgens mij het best mogelijke geval waarbij die voorrang krijgt op al de rest. Alleszins is de Benelux ook een IC, dus is het ook een beetje wat je vraagt?
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?

Bericht door rvdborgt »

Eimai schreef:
ijzeren rijn 82 schreef:1x per uur een IC rondsturen is toch redelijk denk ik ! Wat is de meer tijd van het omrijden ?
Gaat blijkbaar sneller dan ik dacht, Benelux deed er gisteren ongeveer een uur over van Antwerpen tot Brussel (zonder passage langs de luchthaven), maar dat is dan wel volgens mij het best mogelijke geval waarbij die voorrang krijgt op al de rest.
Dat verbaast me niks, aangezien de Benelux op zijn normale reisweg nogal ruim in de dienstregeling zit. Onlangs meegemaakt dat er tussen Berchem en Brussel-Noord 11 minuten vertraging uit werd gereden.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie