waarschuwingen in nmbs-app

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

waarschuwingen in nmbs-app

Bericht door profke »

hoewel ik begrijp dat brussel een centraal knooppunt is,
en hoewel ik begrijp dat men iedereen wil melden dat de dienstregeling mogelijks zal afwijken,
vraag ik me toch af wat de toegevoegde waarde ervan is om op een L-trein tussen herentals & antwerpen te zetten dat in zone brussel een aantal deuren op slot zijn.
is hier een foutje gebeurd? of is dit de gemakkelijkheidsoplossing van het moment geweest?
Gisteren kon ik dit begrijpen, hektiek was toen zeker aan de orde. Vandaag snap ik dit al iets minder
Bijlagen
Screenshot_2016-03-23-08-52-25.png
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: waarschuwingen in nmbs-app

Bericht door Papanero »

Heel die app is vrij nutteloos in geval van crisis.
Twee voorbeelden:
- Voor een verplaatsing van Thurn & Taxis naar Brussel-Zuid blijft de app hardnekkig metrolijn 6 van, de MIVB vermelden, hoewel die metrolijn al ruim 24 uur stil ligt !
- Op éénzelfde scherm geeft de app dat Brussel-Schuman dicht is en dat de trein van Brussel-Zuid naar Namen in Brussel-Schuman stopt ! Er staat ook overbodige uitleg over station Leuven.
Bijlagen
De stilgelegde metrolijn 6 wordt wel vermeld ???
De stilgelegde metrolijn 6 wordt wel vermeld ???
Screenshot_2016-03-23-11-53-41.jpg (19.52 KiB) 7313 keer bekeken
Brussel-Schuman is dicht maar de trein  stopt er wel ???
Brussel-Schuman is dicht maar de trein stopt er wel ???
Screenshot_2016-03-23-11-59-23.jpg (22.63 KiB) 7313 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Papanero op 23 mar 2016, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: waarschuwingen in nmbs-app

Bericht door Papanero »

Om nog even bij Thurn & Taxis (lijn 28) te blijven: als je in de app klikt op "Omgevingskaart" dan blijkt dat de makers echt denken dat de halte Thurn & Taxis zich nabij het hoofdgebouw van Thurn & Taxis bevindt (de letter H op het kaartje). In werkelijkheid bevindt de treinhalte Thurn & Taxis zich meer dan een kilometer ten noord-westen, net tegenover het metrostation Pannenhuis.
Bijlagen
De ligging van de halte Thurn & Taxis volgens de app (letter H) en in werkelijkheid (rode cirkel)
De ligging van de halte Thurn & Taxis volgens de app (letter H) en in werkelijkheid (rode cirkel)
Screenshot_2016-03-23-14-10-34.jpg (17.46 KiB) 7301 keer bekeken
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: waarschuwingen in nmbs-app

Bericht door Steve »

Heeft er wellicht mee te maken dat op die plaats al sinds jaar en dag een MIVB-halte met die naam ligt... komt ervan als ze bij de NMBS per se op eigen houtje een naam gaan plakken op een nieuwe spoorweghalte zonder al te veel overleg. :roll:
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: waarschuwingen in nmbs-app

Bericht door profke »

@papanero: het is , volgens mij, net voor dit soort issues dat men die melding WEL moet zetten:
er is gewoon "generiek" geen tijd om de planningen aan te passen. Dus: we zetten een melding op de routes die passeren langs de "plaats met een storing". Dat stuk vind ik logisch...


Dat die "plaats met een storign" zelfs niet op de route ligt van de trein waar men de melding bijzet, dat is mijn opmerking.
als "zone brussel" geimpacteerd is, dan zou deze melding NIET moeten staan op treinen zonder halte in zone brussel.
rdv
Berichten: 1238
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: waarschuwingen in nmbs-app

Bericht door rdv »

Ik probeer een reis Gent - Dendermonde uit te zoeken voor vandaag, omdat ik weet dat er werken zijn op L50 en L53 (wisselcomplex Schellebelle en/of TBL?).

De app & site geven de meldingen over Brussel weer, hoewel ik daar niet de buurt kom. Voor de alternatieve verbinding via Brussel is dat natuurlijk wel relevant, maar ook bij de reiswegen via Lokeren of Schellebelle (met vervangbus) krijg ik te lezen dat ik in Brussel-Zuid enkel het Hortaplein binnenkan etc.
De planner is wel aangepast aan de gewijzigde dienstregeling (met vervangbus), maar de link naar de werfaffiche of enige bijkomend uitleg over het waarom van de vervangbus is er niet. Het is dus ook niet duidelijk waar in Schellebelle, Dendermonde en/of Aalst de vervangbussen vertrekken. In Schellebelle en Dendermonde is dat minder een probleem, maar in Aalst is het busstation toch wel ruim verspreid over de stationsomgeving.

Ook het feit dat in Gent-Sint-Pieters alle uitgangen behalve de hoofdingang afgesloten zijn, is niet vermeldenswaardig. Enkel de verminderde toegankelijkheid van Antwerpen-C en de Brusselse stations is dat blijkbaar.

Volgens de info zou de verminderde toegankelijkheid enkel vandaag (26/03) en dinsdag van kracht zijn (29/03). Morgen en op Paasmaandag zijn blijkbaar alle toegangen open. Lijkt me wat vreemd (maar kan kloppen natuurlijk).
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: waarschuwingen in nmbs-app

Bericht door dentheo »

Ik vraag mij af, met al die afgesloten ingangen, zijn er dan nog genoeg nooduitgangen of moet de brandweer eigenlijk de tent sluiten?
Normaal spelen die ingangen mee in de beoordeling van het aantal nooduitgangen, hun totale breedte enz.
Theo
Groeten vanop de Heide
rdv
Berichten: 1238
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: waarschuwingen in nmbs-app

Bericht door rdv »

Paradoxaal is inderdaad dat je zo meer onveiligheid kan creëren. Stel dat er toch iemand binnengeraakt met slechte bedoelingen, of stel dat er brand uitbreekt, dan bestaat de kans dat er mensen als ratten in de val zitten, en dat het aantal slachtoffers groter is dan met een open station.
rdv
Berichten: 1238
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: waarschuwingen in nmbs-app

Bericht door rdv »

profke schreef:hoewel ik begrijp dat brussel een centraal knooppunt is,
en hoewel ik begrijp dat men iedereen wil melden dat de dienstregeling mogelijks zal afwijken,
vraag ik me toch af wat de toegevoegde waarde ervan is om op een L-trein tussen herentals & antwerpen te zetten dat in zone brussel een aantal deuren op slot zijn.
is hier een foutje gebeurd? of is dit de gemakkelijkheidsoplossing van het moment geweest?
Gisteren kon ik dit begrijpen, hektiek was toen zeker aan de orde. Vandaag snap ik dit al iets minder
De beperkte toegang tot de Thalys-perrons worden enkel weergegeven als je in de betrokken stations opstat/afstapt/overstapt/passeert. Technisch gezien kan men de meldingen dus meer gefocust weergeven.
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: waarschuwingen in nmbs-app

Bericht door Papanero »

We zijn intussen twee en een halve week na de aanslagen, en nog steeds blijft de NMBS-app totaal achterhaalde info geven. Bijvoorbeeld voor een traject van Schuman naar Thurn & Taxis wordt nog steeds verwezen naar een combinatie van metrolijn 1/5 met metrolijn 6 en station Pannenhuis, terwijl dat station al twee en een halve week dicht is. Ook voor diverse verbindingen binnen Brussel om 20 of 21 uur wordt verwezen naar de metro, terwijl de metro vanaf 19u volledig stil ligt....
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: waarschuwingen in nmbs-app

Bericht door rvdborgt »

Papanero schreef:We zijn intussen twee en een halve week na de aanslagen, en nog steeds blijft de NMBS-app totaal achterhaalde info geven. Bijvoorbeeld voor een traject van Schuman naar Thurn & Taxis wordt nog steeds verwezen naar een combinatie van metrolijn 1/5 met metrolijn 6 en station Pannenhuis, terwijl dat station al twee en een halve week dicht is. Ook voor diverse verbindingen binnen Brussel om 20 of 21 uur wordt verwezen naar de metro, terwijl de metro vanaf 19u volledig stil ligt....
Stuur dat via Facebook of Twitter naar de NMBS. Daar reageren ze behoorlijk snel, ook met aanpassen van incorrecte informatie.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: waarschuwingen in nmbs-app

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef:
Papanero schreef:We zijn intussen twee en een halve week na de aanslagen, en nog steeds blijft de NMBS-app totaal achterhaalde info geven. Bijvoorbeeld voor een traject van Schuman naar Thurn & Taxis wordt nog steeds verwezen naar een combinatie van metrolijn 1/5 met metrolijn 6 en station Pannenhuis, terwijl dat station al twee en een halve week dicht is. Ook voor diverse verbindingen binnen Brussel om 20 of 21 uur wordt verwezen naar de metro, terwijl de metro vanaf 19u volledig stil ligt....
Stuur dat via Facebook of Twitter naar de NMBS. Daar reageren ze behoorlijk snel, ook met aanpassen van incorrecte informatie.

Groetjes,
Rian
Dat is inderdaad het beste wat je kan doen. Heel vaak zijn ze gewoon niet op de hoogte van bepaalde foutjes in de app, dan kan je het beter melden dan je erover druk te maken :wink:
Plaats reactie