Luchthaven gesloten

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Merijn »

Hier wordt gesproken over papieren ophangen ivm die busdienst. In alle stations hangen nu schermen, dergelijke info kan gerust hierop geplaatst worden. Dan moet er niets opgehangen worden dat morgen misschien weggesmeten moet worden. Wellicht zal deze info ook omgeroepen worden in de treinen naar de luchthaven?
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Glodenox »

Ah, ik had al iets opgevangen van het oude treinstation, maar ik snapte niet wat men ermee bedoelde. Die ruimte gebruiken als een wandelgang zou mogelijk wel een mooie oplossing kunnen bieden inderdaad.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Steve »

... in ieder geval hoop ik dat het snel kan gebeuren (zeg maar deze maandag) omdat een volledige sluiting van nu al bijna drie weken toch wel zeer veel van het goede wordt, temeer daar de luchthaven intussen voor een groot deel weer operationeel is en er naast de auto vrijwel geen alternatieven zijn voor wie niet in de onmiddelijke omgeving woont.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door dentheo »

Glodenox schreef:Ah, ik had al iets opgevangen van het oude treinstation, maar ik snapte niet wat men ermee bedoelde. Die ruimte gebruiken als een wandelgang zou mogelijk wel een mooie oplossing kunnen bieden inderdaad.
Kom je dan niet uit op het niveau van de aankomst ?
Theo
Groeten vanop de Heide
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door rdv »

Ik hoop ook dat het snel gaat, want CDG en Schiphol zijn op dit moment snellere opties dan Brussels Airport. Vanuit Brussel-Zuid sta ja, met wat geluk, op anderhalf uur zowel in Schiphol als in CDG, terwijl je er naar Zaventem er minstens een 45 minuten over doet . Plus het feit dat je in Zaventem 3u op voorhand moet zijn, terwijl je in CDG en AMS nog een uur op voorhand mag aankomen.
Het enige voordeel dat Zaventem op dit ogenblik heeft, is de frequentie van de treinen. Frequentie van vlucht is voor veel bestemmingen lager dan in CDG en AMS. En wellicht zijn de prijzen in BRU ook lager.

Ik herinner mij dat ik enkele jaren geleden - voor de poortjes - met één van de verste trappen (naar het einde van het perron, richting L36) op niveau busstation uitkwam in een lange gang, waar ik naar buiten moest om zo naar de vertrekhal te kunnen. Is het deze optie die men wil gebruiken? Moet dan snel te realiseren zijn, die trappen staan er wellicht nog, maar mss zijn ze afgesloten omdat er geen poortjes stonden?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Asterix »

rdv schreef:Ik herinner mij dat ik enkele jaren geleden - voor de poortjes - met één van de verste trappen (naar het einde van het perron, richting L36) op niveau busstation uitkwam in een lange gang, waar ik naar buiten moest om zo naar de vertrekhal te kunnen. Is het deze optie die men wil gebruiken? Moet dan snel te realiseren zijn, die trappen staan er wellicht nog, maar mss zijn ze afgesloten omdat er geen poortjes stonden?
Dat is exact wat ik hier eerder al schreef. Ik denk dat dentheo hier ook op doelt en dat niveau situeert zich dus op het niveau van het busstation.

Vanaf morgen rijden alle voorziene treinen terug via de luchthaven al stopt er vooralsnog geen enkele.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door dentheo »

Asterix schreef: Dat is exact wat ik hier eerder al schreef. Ik denk dat dentheo hier ook op doelt en dat niveau situeert zich dus op het niveau van het busstation.
Klopt, maar dat is inderdaad nog één niveau lager dan de aankomsthal.
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Asterix »

Steve schreef:Ik snap het eigenlijk ook niet goed. De trein zou inderdaad via Haacht kunnen rijden (en tenminste al stoppen in Nekkerspoel als men kopmaken in Mechelen wil vermijden),
Ik heb dit eens nagevraagd en blijkbaar zag men dit van in het begin absoluut niet zitten. Je moet immers in Mechelen dan "laag" binnenkomen (dus via L27) om vervolgens via L53 te kunnen vertrekken. De serie 1750 zou je dan moeten verplaatsen naar L25 omdat je er anders mee in conflict komt en dan nog heb je tijdens de piekuren conflicten met de P-treinen van en naar Leuven, Sint-Niklaas en Dendermonde. Te meer omdat kopmaken méér tijd in beslag neemt dan een gewone stop.

Ook via Nekkerspoel rijden zou geen soelaas bieden wegens conflicten met de reeks 2750 op de L53.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door trainlovertje »

Vandaag voor de 2e keer door de gesloten luchthaven gereden. Vandaag viel me op dat de naamborden vervangen zijn naar het huide Brussels Airport - Zaventem, maar ook de pijlen op de muur die aanduiden naar welke kant je moet wandelen om naar de luchthaven te gaan. Deze stonden allemaal gericht naar de kant van het oude station, wat in 'Belgische Spoorwegtaal' wil zeggen dat dat station toch wel langere tijd in gebruik zal blijven. Anders had men de moeite niet gedaan om die pijlen van richting te veranderen, toch niet in België...
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door railtravelmanager »

hallo,

wanneer gaat men terug stoppen in Brussels Airport Zaventem oude station ? En gaan alle treinen daar terug stoppen ?
Zijn er daar ook nog 4 sporen zoals in het nieuwe station ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Steven »

effe iets verduidelijken, het huidige en het oude station maakt niets uit voor de treinen zelf. Op spoorde infra veranderd er niets, het blijft een station met 3 (DRIE) sporen. Het gaat hem op de verdieping hogerop. Het oude stationsgedeelte (het is te zeggen waar de loketten waren) is een ruimte die is blijven bestaan nadat de luchthaven werd aangepast en het het huidige ondergronds station tot stand kwam. Je zal dus in hetzelfde gebouw aankomen doch je zal via een andere trap en lokaal naar de vertrekzone gaan. Je zal dus geen gebruik kunnen maken van de liften en roltrappen die toegang geven tot de "normale" vertrekzone. Het oude lokkettendeel bevind zich aan de kant zaventem, daar zijn vaste trappen en roltrappen die waren afgesloten met poortjes omdat je langs daar niet naar boven zou gaan.
Bertrand

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Bertrand »

Als werknemer van Brussel Airlines spoor ik met vele andere collega's richting luchthaven.

Wij vinden het echter jammer dat er weinig tot zelfs geen informatie terug te vinden is over het heropstarten van de spoorverbinding richting Brussels Airport.

Is er informatie beschikbaar wanneer deze verbinding weer operationeel zal zijn?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Shrek »

Bertrand schreef:Als werknemer van Brussel Airlines spoor ik met vele andere collega's richting luchthaven.

Wij vinden het echter jammer dat er weinig tot zelfs geen informatie terug te vinden is over het heropstarten van de spoorverbinding richting Brussels Airport.

Is er informatie beschikbaar wanneer deze verbinding weer operationeel zal zijn?

Alvast bedankt.
Er wordt geen informatie verspreid omdat er gewoon geen informatie is. Dus logisch dat je niets terugvindt :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Steven »

Nee er is geen enkele informatie, deze info is echter niet enkel afhankelijk maar veel meer van de ordediensten die zullen bepalen of de ingreep die infrabel/nmbs willen uitvoeren voldoende veiligheid bied.
Plaats reactie