Luchthaven gesloten

Alles over reizigerstreinen in België.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Nee er is geen enkele informatie, deze info is echter niet enkel afhankelijk maar veel meer van de ordediensten die zullen bepalen of de ingreep die infrabel/nmbs willen uitvoeren voldoende veiligheid bied.
En wat moet er dan precies beveiligd worden? :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Steven »

men had net poortjes geplaatst om de controle op de diabolo tax te verbeteren. Om maar een voorbeeld te geven. Dat heeft men natuurlijk niet als je buiten gaat via het oude stationsdeals. Ook de overgang van daar naar het vertrekgebouw ... tent? hoe verloopt die? langs buiten rond, over openbare weg of niet?
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door dentheo »

Dat klopt, dat mag wel beoordeeld worden.
Ik ben nog niet op Zaventem geweest maar ze komen toch gewoon uit bij de mensen die met de bus komen en volgen dan dezelfde weg.
Zij by-passeren toch geen enkele controle op die manier ?
Of worden die bussen afgezocht met honden en ander snuffelgerei tussen Zaventem en de luchthaven ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Asterix »

Die Diabolo-taks heeft niets met "beveiliging" te maken, de luchthaven was immers ook niet "onveilig" toen die poortjes er nog niet stonden. Ik zie op veiligheidsvlak geen enkel probleem. Wekenlang gedoe om niets :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Steven »

In het oude station zal men waarschijnlijk aanpassingen moeten doen, er zijn daar toegangen tot dienst lokalen. Allicht heeft men deze verder moeten aanpassen.
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door dentheo »

Zit daar ook geen trap naar het aankomstniveau en door naar de oude vertrekhal ?
Ik herinner mij niet dat ik vroeger buitenom moest.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Steven »

Er zullen daar wel doorgangen zijn, ik ben er ooit geweest om een snel gebruik te maken van het diensttoilet maar dat is ook alweer tien jaar geleden (voor de aanpassingen naar doorgaand station). IK kan me best inbeelden dat men een aantal zaken wil afgrendelen of aanpassen aan de verwachte passagierstromen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Asterix »

dentheo schreef:Zit daar ook geen trap naar het aankomstniveau en door naar de oude vertrekhal ?
Dat klopt maar zo een zaken duren normaal gezien geen weken om af te sluiten. De reiziger had immers ook vòòr de aanslagen geen toegang tot "dienstlokalen" en dergelijke dus het is mij een raadsel waarom dit allemaal weken moet aanslepen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Steven »

Daarover beslissen NMBS. Infrabel en de ordediensten. Misschien vinden ze geen gemeenschappelijke datum in hun agenda :mrgreen: :mrgreen:
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door FLV-FGSP »

De heropening is nog niet voor morgen: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160421_02249827
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5320
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Steve »

... of toch wel, letterlijk, want de Twitter-account van de NMBS meldt net dat de luchthaven (daarbij expliciet sprekend over het "oude station") morgen weer bediend wordt vanaf 14 u! Heet van de naald!
‏@NMBS
Treinverkeer van en naar @brusselsairport herneemt morgen om 14u in het oude station.
#NMBS
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Steven »

Is misschien verwarrend, waarschijnlijk bedoeld men dat het station (dat wat normaal in gebruik is) niet onmiddellijk zal openen. Wat ik kan verstaan aangezien eerst de hele vertrekhal moet hersteld worden en de stevigheid moet nagekeken worden in alle delen die geraakt werden door de explosie.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door thejay »

Met oude station bedoelt men de oude stationshal met loketten... op niveau 0 = op gelijke hoogte met het busstation.
De (zo men wil) 'nieuwe' stationshal bevindt zich op niveau -1 in de centrale hal van de luchthaven met de liften en roltrappen. De perrons en sporen zitten eigenlijk op niveau -2.

In elk geval: Goed nieuws dat de treinen er weer zullen stoppen!
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door FLV-FGSP »

FLV-FGSP schreef:De heropening is nog niet voor morgen: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160421_02249827
Onverwacht toch wel: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2636035
Serie 2300 + 2800 vanaf zaterdag.
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door groentje »

Ook intern wisten we dit maar heel erg laat, een mail werd omstreeks 21u verstuurd, ongeveer gelijk met die tweet. Een beetje laat, maar beter laat...
Plaats reactie