Luchthaven gesloten

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Portbou »

Ik denk dat de omstandigheden uitzonderlijk zijn (samenvallen van de gevolgen van de aanslagen met de nieuwe dienstregeling omtrent Schuman-Josaphat).

Ben dan ook geneigd begrip op te brengen voor de chaotische communicatie in deze periode.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door dentheo »

Als alles goed gaat is communicatie geen kunst:
a) het verloopt bijna automatisch
b) de gele vertreklijsten kloppen.
c) 80% van de reizigers hebben het NIET nodig, ze kennen het

De kracht van het communicatiesysteem blijkt pas als er IETS of VEEL te melden is.
Mijn krediet is ondertussen op.

Het is wel een bekend verschijnsel in de IT wereld, een project is zeer interessant tot het systeem werkt en aan de grote baas is gedemonstreerd.
Nadien zijn ze onvindbaar voor aanpassingen.
Theo
Groeten vanop de Heide
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door rdv »

Portbou schreef:Ik denk dat de omstandigheden uitzonderlijk zijn (samenvallen van de gevolgen van de aanslagen met de nieuwe dienstregeling omtrent Schuman-Josaphat).

Ben dan ook geneigd begrip op te brengen voor de chaotische communicatie in deze periode.
In de eerste week ik ook, maar morgen zijn we drie weken verder. De laatste update op de homepage dateerde tot gisteren van 25/03! Er werd niet vermeld dat Delta, Merode en Brussel-West niet toegankelijk waren.

De info in de stations is beter dan op de site, gelukkig.

Het is en blijft een hardnekkig probleem (zie ook de werfaffiches die regelmatig onduidelijk of fout zijn). Maar ja, de communicatiedienst heeft het wellicht te druk met mooie praatjes te verkopen op vananaarbeter.be (waar ook een aantal halve waarheden op staan).
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door rvdborgt »

Portbou schreef:Ik denk dat de omstandigheden uitzonderlijk zijn (samenvallen van de gevolgen van de aanslagen met de nieuwe dienstregeling omtrent Schuman-Josaphat).

Ben dan ook geneigd begrip op te brengen voor de chaotische communicatie in deze periode.
1 week na de heropening van het busstation op de luchthaven heeft de NMBS eindelijk een impliciet reisadvies. Op de storingspagina staat nu:
"De Lijn busvervoer tussen het station van Zaventem en de luchthaven is gratis."

De eerste paar dagen was het misschien wat chaotisch bij de NMBS, maar vorige week al lang niet meer. Begrip voor ontbrekende basisinformatie heb ik dan niet.

Groetjes,
Rian
L29&15
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 sep 2009, 19:41

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door L29&15 »

dentheo schreef:Ik heb in Antwerpen in een "glimp" een omroep gehoord laatste zaterdag op weg naar Schaarbeek (?)

Kan het zijn dat die nieuwe naam ingesproken werd door iemand anders ? (Emma in verlof ?)
Het klonk "anders" dan de rest van de stations. Of er is iets met de tussenpauze....

Maandag ook gehoord in Antwerpen: "trein stop uitzonderlijk niet in 'Brussels Airport' "
"Brussels Airport" werd met een Engels accent uitgesproken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef:Ik neem aan dat ze dus een deel van de staatsdotatie zullen moeten inleveren wegens het niet nakomen van de bedieningsplicht.
Staatsdotatie inleveren is in geen enkele situatie een oplossing voor welk probleem dan ook, dat zal dus nooit gebeuren.
vnze
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 feb 2016, 11:53

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door vnze »

"Want met nog minder geld gaat alles natuurlijk vlotter en beter verlopen." <= Populistische 'logica'.

Waarom is trouwens het station van Leuven nog half afgesloten? Kent iemand daar een betrokkene?
Iedere dag pendelen van FRST naar FN
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Eimai »

nmbs hangt hier ook maar af van wat de ordediensten toelaten. En wat de werffiches betreft: 't kan gerust zijn dat volgend weekend de luchthaven weer bediend wordt als daar plots groen licht voor gegeven wordt, of misschien enkel op bepaalde uren of enkel bepaalde treinen... Moeten ze dan verschillende fiches gaan hangen met alle mogelijke scenario's? Qua verwarring scheppen ook niet zo geweldig.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef:1 week na de heropening van het busstation op de luchthaven heeft de NMBS eindelijk een impliciet reisadvies. Op de storingspagina staat nu:
"De Lijn busvervoer tussen het station van Zaventem en de luchthaven is gratis."
Dat staat al wel langer in de app. Daarom dat ik ook niet meteen een probleem zag in de communicatie.
Bovendien worden alle treinen die niet stoppen netjes afgeroepen in de betrokken stations, dus case closed voor mij.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door kika »

Eimai schreef:Moeten ze dan verschillende fiches gaan hangen met alle mogelijke scenario's? Qua verwarring scheppen ook niet zo geweldig.
Als je vandaag niet weet hoe het er volgende week uitziet, moet je inderdaad geen 20 scenario's uithangen. Je kent ze wel, die A2(?) grote panelen met platsticje ervoor, ene keer hangt er reclame in, andere keer een gele of blauwe affiche. Niet het mooiste, maar werkt ook in Duitsland meestal prima. Als je vandaag weet dat 1 station niet aangedaan wordt, dat morgen ook zo zal zijn, kan je 2000 A4-tjes printen en dat bij de bijzondere mededelingen gewijzigd verkeer op verschillende stations en stopplaatsen hangen. En het idee achter zo'n website is niet dat er een designer een pdf gaat ontwerpen die je dan downloadt bij 'documenten betreffende mogelijk gewijzigde dienstregeling.'
Wouterh12
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 dec 2014, 22:23

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Wouterh12 »

vnze schreef:"Want met nog minder geld gaat alles natuurlijk vlotter en beter verlopen." <= Populistische 'logica'.

Waarom is trouwens het station van Leuven nog half afgesloten? Kent iemand daar een betrokkene?
Wat ik mij afvraag is waarom de noordelijke corridor in Brussel-Noord nog altijd afgesloten is. Als een dubbeldekker uit Antwerpen nu toekomt op spoor 12 moet al het volk via één enkele smalle trap (het perron is maar halve breedte) naar beneden gaan, al de andere doorgangen zijn ofwel afgesloten ofwel een roltrap naar boven. Al het volk wordt hierbij samengedreven en het duurt minutenlang voor het perron geëvacueerd is, wat de boel volgens mij alleen maar onveiliger maakt.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door kika »

Wouterh12 schreef:Wat ik mij afvraag is waarom de noordelijke corridor in Brussel-Noord nog altijd afgesloten is. Als een dubbeldekker uit Antwerpen nu toekomt op spoor 12 moet al het volk via één enkele smalle trap (het perron is maar halve breedte) naar beneden gaan, al de andere doorgangen zijn ofwel afgesloten ofwel een roltrap naar boven. Al het volk wordt hierbij samengedreven en het duurt minutenlang voor het perron geëvacueerd is, wat de boel volgens mij alleen maar onveiliger maakt.
Volgens mij verdient spoor 12 in Brussel Noord een aparte opsomming in een lijstje 'rare halve infrastructuur die voor bijna alles en iedereen onvoldoende is.' Dat is onafhankelijk van de huidige omstandigheden een gedoe dat perron. Is dat oude politiekantoortje aan die kant trouwens gesloten sinds de nieuwe aan de andere kant is geopend?
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef:
rvdborgt schreef:1 week na de heropening van het busstation op de luchthaven heeft de NMBS eindelijk een impliciet reisadvies. Op de storingspagina staat nu:
"De Lijn busvervoer tussen het station van Zaventem en de luchthaven is gratis."
Dat staat al wel langer in de app. Daarom dat ik ook niet meteen een probleem zag in de communicatie.
Bovendien worden alle treinen die niet stoppen netjes afgeroepen in de betrokken stations, dus case closed voor mij.
Dat de treinen er niet stoppen, dat is iedereen wel duidelijk. Wat het alternatief is, daar gaat het om. Op de stations heb ik nog niks over alternatieven gezien of gehoord en online was de NMBS een week te laat. De app gebruik ik niet - die is nog onhandiger op mijn gsm dan de mobiele website.

Groetjes,
Rian
Wouterh12
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 dec 2014, 22:23

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door Wouterh12 »

kika schreef:
Wouterh12 schreef:Wat ik mij afvraag is waarom de noordelijke corridor in Brussel-Noord nog altijd afgesloten is. Als een dubbeldekker uit Antwerpen nu toekomt op spoor 12 moet al het volk via één enkele smalle trap (het perron is maar halve breedte) naar beneden gaan, al de andere doorgangen zijn ofwel afgesloten ofwel een roltrap naar boven. Al het volk wordt hierbij samengedreven en het duurt minutenlang voor het perron geëvacueerd is, wat de boel volgens mij alleen maar onveiliger maakt.
Volgens mij verdient spoor 12 in Brussel Noord een aparte opsomming in een lijstje 'rare halve infrastructuur die voor bijna alles en iedereen onvoldoende is.' Dat is onafhankelijk van de huidige omstandigheden een gedoe dat perron. Is dat oude politiekantoortje aan die kant trouwens gesloten sinds de nieuwe aan de andere kant is geopend?

Voor zover ik erop gelet heb is er daar geen politiekantoortje meer.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Luchthaven gesloten

Bericht door ostbahnhof »

heeft er iemand zicht op wat er met onze abonnementen gebeurt? Kunnen we ze laten verlengen voor de periode dat het station gesloten is?
Plaats reactie