App NMBS niet correct

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
wimpie3

App NMBS niet correct

Bericht door wimpie3 »

Weet iemand hoe het zit met het volgende? Ik heb al vaak vastgesteld dat de app van de NMBS de verkeerde informatie geeft, of op z'n minst andere informatie dan op de aankondigingsborden in het station. Ik dacht dat beiden dezelfde informatiebron gebruikten, maar dat blijkt niet zo te zijn. Zo heb ik al een aantal keren een vertraging op het perron aangekondigd gezien, terwijl de trein volgens de app nog op tijd was. Of een spoorwijziging in de app terwijl die niet werd aangekondigd op het perron... zeer vervelend! Ben al een paar keer door de app naar een ander perron gestuurd terwijl de aankondiging keurig bleef staan op het normale spoor, en dus op mijn stappen moeten terugkomen. Of toch maar blijven wachten op een trein die zogezegd geen vertraging had en de volgende trein met mijn bestemming die wel op tijd was, onder mijn neus zien vertrekken...
trainlovertje
Berichten: 2345
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: App NMBS niet correct

Bericht door trainlovertje »

Om te beginnen is er wel een verschil als er bij een trein +0 of helemaal niets vermeld is. Als er niets vermeld is, betekent dat dat het systeem niet weet waar die trein zich op dat moment bevindt. Als er +0 staat, kan het natuurlijk wel zijn dat het nog steeds afwijkend is van de echte vertraging, maar naar mijn ervaring is dat meestal niet meer dan een paar minuten verschillend. Dat van spoorveranderingen heb ik nog niet ervaren.
Plaats reactie