Klokvaste verbindingen aanpassen in de spits is iets waar men in 2014 net vanaf gestapt is, laat dat dus maar zo. Bovendien hebben de reizigers vanuit MOG al 2x per uur een hele snelle verbinding met de luchthaven via een overstap op hetzelfde perron in Mechelen, daar hoeft dus helemaal niets te verbeteren.ostbahnhof schreef:klopt,
maar eventueel een 3 tal rechtstreekse uit antwerpen zowel s morgens en s avonds in beide richtingen laten stoppen in MOG zodat er een mooie dagrand verbinding is voor al wie in de zuid rand van antwerpen woont en op de luchthaven werkt of vertrekt.
een idee.
grts
o
Dienstregeling december 2017
Re: Dienstregeling december 2017
Re: Dienstregeling december 2017
Ach ja, iedereen heeft zo van die verzuchtingen die eigenlijk alleen een of enkele individu's aanbelangen. Ik denk dat je er zo tientallen kunt bedenken, maar het zou een stommiteit zijn daar telkens op in te gaan. Het is al erg genoeg dat politici en drukkingsgroepen zoveel invloed hebben op het beleid.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling december 2017
Maar wel niet heel betrouwbaar. De ene verbinding komt van Essen, van zodra die een kwartier vertraging heeft ben je je aansluiting kwijt in Mechelen én het zijn dan nog M5'en dikwijls, wat zowat het minst betrouwbare materieel moet zijn dat er momenteel rond rijdt.Shrek schreef:Klokvaste verbindingen aanpassen in de spits is iets waar men in 2014 net vanaf gestapt is, laat dat dus maar zo. Bovendien hebben de reizigers vanuit MOG al 2x per uur een hele snelle verbinding met de luchthaven via een overstap op hetzelfde perron in Mechelen, daar hoeft dus helemaal niets te verbeteren.ostbahnhof schreef:klopt,
maar eventueel een 3 tal rechtstreekse uit antwerpen zowel s morgens en s avonds in beide richtingen laten stoppen in MOG zodat er een mooie dagrand verbinding is voor al wie in de zuid rand van antwerpen woont en op de luchthaven werkt of vertrekt.
een idee.
grts
o
De tweede verbinding is al niet veel beter omdat je dan moet overstappen op de Benelux, welke vaak afgeschaft is...
Geen rechtstreekse verbinding MOG - Luchthaven is jammer, zou heel interessant zijn voor de inwoners van de zuidrand van Antwerpen. Elk boerengat heeft een rechtstreekse verbinding met de luchthaven tegenwoordig, maar een stad met 25k inwoners niet.
Edit: Die break(s) van de 26xx serie kunnen makkelijk in MOG stoppen, die krijgt belachelijk veel tijd tussen Berchem en Mechelen, met die extra halte zou je nóg te vroeg in Mechelen zijn.
-
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Dienstregeling december 2017
klopt volledig,
die breaks zitten altijd te sukkelen achter de m5 en van reeks 33.., wordt dringend tijd dat ze steeds in MOG stoppen, onbegrijpelijk dat er daar geen verbinding naar de luchthaven meer is. en zoals hierboven vermeld: die overstap in Mechelen is heel onbetrouwbaar, de break zit vanaf Berchem soms al voor de 33(28) en s avonds loopt het ook niet altijd vlot.
Kan toch niet zo moeilijk zijn om die breaks er te laten stoppen, gebeurt toch ook af en toe als een 31 of 33 uitvalt.
en eigenlijk: die rit is veel te kort om ook nog es te moeten overstappen, je zit pas of je moet er al terug uit; echt:
hopelijk komt het er van.
grts o
die breaks zitten altijd te sukkelen achter de m5 en van reeks 33.., wordt dringend tijd dat ze steeds in MOG stoppen, onbegrijpelijk dat er daar geen verbinding naar de luchthaven meer is. en zoals hierboven vermeld: die overstap in Mechelen is heel onbetrouwbaar, de break zit vanaf Berchem soms al voor de 33(28) en s avonds loopt het ook niet altijd vlot.
Kan toch niet zo moeilijk zijn om die breaks er te laten stoppen, gebeurt toch ook af en toe als een 31 of 33 uitvalt.
en eigenlijk: die rit is veel te kort om ook nog es te moeten overstappen, je zit pas of je moet er al terug uit; echt:
hopelijk komt het er van.
grts o
Re: Dienstregeling december 2017
De verbinding naar de Luchthaven vanuit het Antwerpse is ondermaats. Slechts één min of meer betrouwbare verbinding per uur.Maar wel niet heel betrouwbaar. De ene verbinding komt van Essen, van zodra die een kwartier vertraging heeft ben je je aansluiting kwijt in Mechelen én het zijn dan nog M5'en dikwijls, wat zowat het minst betrouwbare materieel moet zijn dat er momenteel rond rijdt.Bovendien hebben de reizigers vanuit MOG al 2x per uur een hele snelle verbinding met de luchthaven via een overstap op hetzelfde perron in Mechelen, daar hoeft dus helemaal niets te verbeteren.
De tweede verbinding is al niet veel beter omdat je dan moet overstappen op de Benelux, welke vaak afgeschaft is...
Geen rechtstreekse verbinding MOG - Luchthaven is jammer, zou heel interessant zijn voor de inwoners van de zuidrand van Antwerpen. Elk boerengat heeft een rechtstreekse verbinding met de luchthaven tegenwoordig, maar een stad met 25k inwoners niet.
Maar die ene betrouwbare verbinding per uur dan ook nog eens overal laten stoppen vind ik nu niet echt de goede oplossing.
Sta me toe even te fantaseren :
Een extra P-trein reeks (bvb. 4x 's morgens en 4x 's avonds) met als bedieningspatroon Antw. C. - Berchem - Mortsel Oude God - Nekkerspoel - Mechelen - Luchthaven - Zaventem - Diegem - Schaarbeek - Thurn & Taxis - Simonis - Brussel West - Brussel Zuid.
Niet enkel de bediening van de Luchthaven wordt hierdoor verbeterd. Ook tewerkstellingspolen als Zaventem en Diegem worden vanuit het Antwerpse rechtstreeks bediend. Daarmee halen we misschien eindelijk eens een pak autos van de E19.
Schaarbeek wordt vanuit zowat alle richtingen uit het land meermaals per uur bediend tijdens de spitsuren... behalve vanuit Antwerpen. Deze P-trein zou ook daar een welkome aanvulling zijn.
Tussen het Antwerpse en de Brusselse NZV zijn er meer dan voldoende treinen. Bovendien zit de NZV eivol. Vandaar het voorstel om langs lijn 28 te rijden.
Hiermee ontstaat enerzijds een goede verbinding voor pendelaars die uit Antwerpen komen en in het westen van Brussel tewerkgesteld zijn. Anderzijds ontstaat er een goede verbinding voor pendelaars die in het westen van Brussel wonen en in Diegem, Zaventem of op de Luchthaven werken.
Re: Dienstregeling december 2017
Schaarbeek zit in de ochtendspits ook al goed vol. Treinen van A'pen richting L 28 zouden minstens gedeeltelijk het station moeten doorkruisen en dan ook nog eens de drukke lijn 36N terwijl de 'tegenstroom' bestaat uit P-treinen die in Schaarbeek hun eindhalte hebben. Een alternatief is aan Y. Haren-Noord de lijn 26A op maar dan moet je Schaarbeek als stop laten vallen.
-
- Berichten: 2349
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2017
Als je verwijst naar het idee van Portbou, dan kom je niet uit Antwerpen, maar uit de luchthaven. Als je dan in Schaarbeek wil stoppen, moet je van L36 komen (via L36N kom je niet aan het perron in Schaarbeek). L26A is dan geen optie. Maar alsnog zul je hinder ondervinden van de P-treinen die overdag in de bundels van Schaarbeek staan en bij het oversteken van L36N.Asterix schreef:Schaarbeek zit in de ochtendspits ook al goed vol. Treinen van A'pen richting L 28 zouden minstens gedeeltelijk het station moeten doorkruisen en dan ook nog eens de drukke lijn 36N terwijl de 'tegenstroom' bestaat uit P-treinen die in Schaarbeek hun eindhalte hebben. Een alternatief is aan Y. Haren-Noord de lijn 26A op maar dan moet je Schaarbeek als stop laten vallen.
Re: RE: Re: Dienstregeling december 2017
Interessant idee, maar het lijkt mij spoortechnisch niet haalbaar. Na de luchthaven richting Schuman (en dan verder naar Halle) lijkt mij wel minstens even interessant en zal makkelijker in te plannen zijn.Portbou schreef:De verbinding naar de Luchthaven vanuit het Antwerpse is ondermaats. Slechts één min of meer betrouwbare verbinding per uur.Maar wel niet heel betrouwbaar. De ene verbinding komt van Essen, van zodra die een kwartier vertraging heeft ben je je aansluiting kwijt in Mechelen én het zijn dan nog M5'en dikwijls, wat zowat het minst betrouwbare materieel moet zijn dat er momenteel rond rijdt.Bovendien hebben de reizigers vanuit MOG al 2x per uur een hele snelle verbinding met de luchthaven via een overstap op hetzelfde perron in Mechelen, daar hoeft dus helemaal niets te verbeteren.
De tweede verbinding is al niet veel beter omdat je dan moet overstappen op de Benelux, welke vaak afgeschaft is...
Geen rechtstreekse verbinding MOG - Luchthaven is jammer, zou heel interessant zijn voor de inwoners van de zuidrand van Antwerpen. Elk boerengat heeft een rechtstreekse verbinding met de luchthaven tegenwoordig, maar een stad met 25k inwoners niet.
Maar die ene betrouwbare verbinding per uur dan ook nog eens overal laten stoppen vind ik nu niet echt de goede oplossing.
Sta me toe even te fantaseren :
Een extra P-trein reeks (bvb. 4x 's morgens en 4x 's avonds) met als bedieningspatroon Antw. C. - Berchem - Mortsel Oude God - Nekkerspoel - Mechelen - Luchthaven - Zaventem - Diegem - Schaarbeek - Thurn & Taxis - Simonis - Brussel West - Brussel Zuid.
Niet enkel de bediening van de Luchthaven wordt hierdoor verbeterd. Ook tewerkstellingspolen als Zaventem en Diegem worden vanuit het Antwerpse rechtstreeks bediend. Daarmee halen we misschien eindelijk eens een pak autos van de E19.
Schaarbeek wordt vanuit zowat alle richtingen uit het land meermaals per uur bediend tijdens de spitsuren... behalve vanuit Antwerpen. Deze P-trein zou ook daar een welkome aanvulling zijn.
Tussen het Antwerpse en de Brusselse NZV zijn er meer dan voldoende treinen. Bovendien zit de NZV eivol. Vandaar het voorstel om langs lijn 28 te rijden.
Hiermee ontstaat enerzijds een goede verbinding voor pendelaars die uit Antwerpen komen en in het westen van Brussel tewerkgesteld zijn. Anderzijds ontstaat er een goede verbinding voor pendelaars die in het westen van Brussel wonen en in Diegem, Zaventem of op de Luchthaven werken.
Verstuurd vanaf mijn SM-J320F met Tapatalk
Re: Dienstregeling december 2017
En richting de Europese wijk is de verbinding vanuit Antwerpen ook niet zo geweldig, dus ja, ik zou ook eerder voor die optie kiezen.
Re: Dienstregeling december 2017
Misschien de "dive under" onder L36N/L25N in gebruik nemen? Deze ligt er al jaren - ongebruikt - ter hoogte van de spoorweg ruit. Die zou treinen van Schaarbeek Station brengen naar L28/L50 ( en v.v.) onder die drukke lijnen door.Asterix schreef:Schaarbeek zit in de ochtendspits ook al goed vol. Treinen van A'pen richting L 28 zouden minstens gedeeltelijk het station moeten doorkruisen en dan ook nog eens de drukke lijn 36N terwijl de 'tegenstroom' bestaat uit P-treinen die in Schaarbeek hun eindhalte hebben. Een alternatief is aan Y. Haren-Noord de lijn 26A op maar dan moet je Schaarbeek als stop laten vallen.
Re: Dienstregeling december 2017
Onder lijnen 36N en 27D. Lijkt mij inderdaad een voorwaarde om de lijn 28 wat klokvast te kunnen bedienen.IGBT-6000 schreef:Misschien de "dive under" onder L36N/L25N in gebruik nemen? Deze ligt er al jaren - ongebruikt - ter hoogte van de spoorweg ruit. Die zou treinen van Schaarbeek Station brengen naar L28/L50 ( en v.v.) onder die drukke lijnen door.
Re: Dienstregeling december 2017
27D gaat niet over die tunnel hoor, enkel 36NAsterix schreef:Onder lijnen 36N en 27D. Lijkt mij inderdaad een voorwaarde om de lijn 28 wat klokvast te kunnen bedienen.IGBT-6000 schreef:Misschien de "dive under" onder L36N/L25N in gebruik nemen? Deze ligt er al jaren - ongebruikt - ter hoogte van de spoorweg ruit. Die zou treinen van Schaarbeek Station brengen naar L28/L50 ( en v.v.) onder die drukke lijnen door.
Re: Dienstregeling december 2017
ter info: voorlopige nieuwe dienstregelingen 12/2017 te raadplegen via routeplanner, die te vinden is onder het blokje 'Corporate' -> 'Vervoersplan 2017' op de NMBS-website:
http://www.belgianrail.be/nl/corporate/ ... _2017.aspx
http://www.belgianrail.be/nl/corporate/ ... _2017.aspx
spoorwegrealist
Re: Dienstregeling december 2017
Als ik het zo bekijk lijkt er voor mij persoonlijk op mijn vaste trajecten niet zo veel te veranderen. Jammer wel dat Leuven-Brussel in het weekend zo slecht gespreid blijft..
Re: Dienstregeling december 2017
Ik doe al 35jaar met de trein iedere avond Vilvoorde-Burst, werkshift 14-22u.Vanaf december wordt pendelen met de trein bijna onmogelijk.En ik ben niet alleen.Brussel X van de post verhuisd in September van Brussel naar Evere.Al deze mensen uit Haaltert Herzele Burst zijn 12u onderweg om 8u te werken.Is dat nu echt niet mogelijk om de laatste trein naar Kortrijk van 22u28 in Brussel Noord te laten stoppen in Haaltert, Burst en Herzele, zoals dit vroeger het geval was? Voor al wie even buiten Brussel werkt met de avondshift is 22u12 niet haalbaar in Brussel Noord, 22u28 daarentegen wel.