Dienstregeling december 2017

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: dienstregeling december 2018

Bericht door overweg13 »

Inderdaad. Ik hoop dat de moderatoren dit recht kunnen zetten.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Steven »

Voila snel samenvoegen en verder praten.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door overweg13 »

Lijkt ondertussen opgelost! Bedankt moderator!
Met vriendelijke groet

overweg13
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: dienstregeling december 2018

Bericht door Matthias »

overweg13 schreef:Gisteren even Halle - Barvaux geprobeerd. Eén van de suggesties was: van Halle naar Brussel-Luxemburg, van Brussel-Luxemburg naar Marloie, van Marloie naar Barvaux. Er stond wel een nota bij: VIA. Dat bleek te betekenen dat je deze verbinding niet zonder via-biljet kon maken. Dat is wel afgeschaft. Vermoedelijk bedoelde men dat we het stuk Etterbeek - Brussel-Luxemburg geen 2 keer mochten afleggen, al blijkt dat dan weer niet uit de voorbeelden die men geeft en uit antwoorden van de klantendienst op eerdere vragen. Tja, vereenvoudiging leidt niet zelden tot nog meer onduidelijkheid.
Je voorbeeld stemde mij tot nadenken, en uit nieuwsgierigheid probeerde ik eens een Etterbeek-Barvaux. Volgens de routeplanner heb je voor dat traject ALTIJD een via-biljet nodig, behalve voor 2 verbindingen in de vooravond via Ottignies i.p.v. Brussel-Luxemburg, en 2 verbindingen later op de avond via Brussel-Noord i.p.v. Brussel-Luxemburg. Ik mag hopen dat er nog toegelaten reiswegen zijn van Etterbeek naar Barvaux voor 16u50?
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door stefanic »

Bij deze een warme oproep aan al zij die denken dat ze het transportplan beter kunnen maken: DRINGEND solliciteren (tenminste als de vrijgekomen posten hier opengesteld worden) want het team dat het nieuwe transportplan opmaakt bestaat momenteel uit 2 voltijdsen (ja zoals in 1+1), een inspringer en een net weergekeerde 4/5 collega die tijdens een groot gedeelte van de planningfase met een burn-out thuis zat.
Eeklo-Gent (en aansluiting Dampoort) is zo'n mooi -hier aangehaald- probleem dat we met alle macht hebben trachten beter te krijgen, Maar helaas.
Wat ik net via een PM ook heb trachten duidelijk te maken: we moeten ons helaas focussen op de grootste vervoersstromen, en zelfs daar kunnen we niet voor iedereen goed doen.
Dit gezegd zijnde, verdwijn ik na dit korte actieve bezoekje weer van dit forum. Lezen zal ik de komende dagen nog wel eens doen, als ik mij niet kan inhouden.
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door overweg13 »

Voor alle duidelijkheid, Stefan, mijn opmerking ging niet over het transportplan als dusdanig, wel over die onzinnige maatregel die mij zou verbieden om uit Halle in Brussel-Luxemburg over te stappen op de IC naar Namur - Arlon - Luxemburg. En meer nog over de onduidelijkheid die bestaat rond het via-biljet: op http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... at=reisweg staat met enkele lijnen verschil dat je een via-biljet moet kopen én dat het via-biljet is afgeschaft.
Met vriendelijke groet

overweg13
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Asterix »

De grote vervoersstromen dus. Als Brussel-Leuven daar al niet onder valt, weet ik het ook niet meer.

Het is trouwens zeer vervelend werken met die simulator, ik krijg voortdurend de melding dat mijn zoekresultaat niet kan worden opgeslagen, foutcode F1.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Shrek »

Asterix schreef:De grote vervoersstromen dus. Als Brussel-Leuven daar al niet onder valt, weet ik het ook niet meer.

Het is trouwens zeer vervelend werken met die simulator, ik krijg voortdurend de melding dat mijn zoekresultaat niet kan worden opgeslagen, foutcode F1.
Maar hoe zou jij dat dan eenvoudig oplossen? Tip: wegens aansluitingen in Luik en een stuk enkelspoor in Limburg mag je niet aan de uren van de Genk-Blankenberge of de Oostende-Eupen raken. Laat uw voorstellen maar komen, de juiste mensen lezen mee :wink:
vnze
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 feb 2016, 11:53

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door vnze »

Voor mij geen wezenlijke aanpassing. Ik blijf het jammer vinden dat de eerste rechtstreekse trein na 16:00 in FBMZ (waar ik regelmatig vergadering heb) richting FRST pas om 16:45 is. Vroeger was deze om 16:10, veel aangenamer... Achja wat klagen zit in ons bloed zeker?
Iedere dag pendelen van FRST naar FN
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Matthias »

Shrek schreef:
Asterix schreef:De grote vervoersstromen dus. Als Brussel-Leuven daar al niet onder valt, weet ik het ook niet meer.

Het is trouwens zeer vervelend werken met die simulator, ik krijg voortdurend de melding dat mijn zoekresultaat niet kan worden opgeslagen, foutcode F1.
Maar hoe zou jij dat dan eenvoudig oplossen? Tip: wegens aansluitingen in Luik en een stuk enkelspoor in Limburg mag je niet aan de uren van de Genk-Blankenberge of de Oostende-Eupen raken. Laat uw voorstellen maar komen, de juiste mensen lezen mee :wink:
Helemaal in het begin van de nieuwe dienstregeling was er volgens mij een overstap op de luchthaven tussen reeks 40XX en 28XX mogelijk, waardoor het gat tussen de Eupen-Oostende & Genk-Blankenberge toch een beetje opgevuld raakte, maar verder dan dat kom ik ook niet meteen :). Lijkt mij ook een overstap met weinig potentieel, dus, mja, ik gooi de handdoek in de ring ;).
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Davy »

Ik zit nu in P8444 naar Visé, men deelt daar deze flyers rond:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Steve »

Ze "vergeten" wel te vermelden dat die trein van 17.48 u wel een grote tijdswinst zal zijn voor wie niet het geluk heeft om al voor 17 u te stoppen met werken...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Asterix »

Shrek schreef:
Asterix schreef:De grote vervoersstromen dus. Als Brussel-Leuven daar al niet onder valt, weet ik het ook niet meer.

Het is trouwens zeer vervelend werken met die simulator, ik krijg voortdurend de melding dat mijn zoekresultaat niet kan worden opgeslagen, foutcode F1.
Maar hoe zou jij dat dan eenvoudig oplossen? Tip: wegens aansluitingen in Luik en een stuk enkelspoor in Limburg mag je niet aan de uren van de Genk-Blankenberge of de Oostende-Eupen raken. Laat uw voorstellen maar komen, de juiste mensen lezen mee :wink:
Ik zou de 36xx van De Panne naar Landen verleggen. Indien ik het mij goed herinner, gaat die vanaf december ook elk uur door naar Landen. Idealiter zou hij tussen Brussel en Landen min of meer in de plaats van de 1700 rijden die enkel in de week rijdt.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Matthias »

Asterix schreef:
Shrek schreef:
Asterix schreef:De grote vervoersstromen dus. Als Brussel-Leuven daar al niet onder valt, weet ik het ook niet meer.

Het is trouwens zeer vervelend werken met die simulator, ik krijg voortdurend de melding dat mijn zoekresultaat niet kan worden opgeslagen, foutcode F1.
Maar hoe zou jij dat dan eenvoudig oplossen? Tip: wegens aansluitingen in Luik en een stuk enkelspoor in Limburg mag je niet aan de uren van de Genk-Blankenberge of de Oostende-Eupen raken. Laat uw voorstellen maar komen, de juiste mensen lezen mee :wink:
Ik zou de 36xx van De Panne naar Landen verleggen. Indien ik het mij goed herinner, gaat die vanaf december ook elk uur door naar Landen. Idealiter zou hij tussen Brussel en Landen min of meer in de plaats van de 1700 rijden die enkel in de week rijdt.
Daar dacht ik ook eerst aan, maar dan vrees ik dat je de spreiding van Luchthaven-Leuven om zeep helpt, je zit dan namelijk met een aankomst uit de luchthaven in Leuven rond xxu10, en er zijn al aankomsten om xxu20 en xxu23.
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Paul »

Ik betreur dat de rechtstreekse trein Sint-Niklaas - Leuven voor de zoveelste keer op rij trager wordt: van 1u05 naar 1u12. Twintig jaar geleden was dat 0u58...
Voor het eerst in de geschiedenis zal het nu sneller gaan met een overstap in Berchem: 1u08, tenminste als er geen vertraging is, want er zijn maar 5 minuten overstaptijd.
En de verbinding Antwerpen - Hasselt, dat blijft echt droevig. Komt daar ooit nog verbetering in?
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Plaats reactie