Dienstregeling december 2017

Alles over reizigerstreinen in België.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Asterix »

De nieuwe stopplaatsen zijn nog niet in orde. Seraing en Ougrée zullen openen in juni, Chaudfontaine in september volgend jaar.
ToMiKoN
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 nov 2009, 21:13
Locatie: Blankenberge

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door ToMiKoN »

CursorX schreef: 21 sep 2017, 17:05
Davy schreef: 21 sep 2017, 11:06 Ik ben ook heel erg benieuwd naar de materieelsamenstellingen. Iemand al wat gehoord hierover? De geruchten die ik al eens gehoord heb, geen idee hoe waarheidsgetrouw dit is: Blankenberge Genk deels met Breaks en de terugkeer van de Klassiekjes naar Maastricht.
Het gerucht dat Blankenberge - Genk deels met breaks zal gereden worden heb ik ook al vrij hardnekkig gehoord, dus ik denk wel dat dit vrij waarschijnlijk is.
Dan keren we zomaar even 15 jaar terug in de tijd. Bij een beetje mooi weer zitten die treinen eivol zonder airco ... :oops:
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Tijgernoot »

Asterix schreef: 04 okt 2017, 21:11 De nieuwe stopplaatsen zijn nog niet in orde. Seraing en Ougrée zullen openen in juni, Chaudfontaine in september volgend jaar.
Dank voor je antwoord. :)
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Terminus »

Ik heb ondertussen enkele planningen van samenstellingen kunnen inkijken en er lijkt me toch minder te veranderen dan gedacht. De "Blankenberge" blijft vaak met een dubbele MUX rijden, ook al wordt deze niet meer gesplitst in Brugge. En verder viel me vooral op dat er meer M4'en komen op de lijn Brussel-Antwerpen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Steve »

Verder nog opvallende zaken?
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Merijn »

Heb je kunnen zien welk materieel er naar De Panne zou komen?
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door jens123 »

Volgens de diensten die ik heb ingekeken zouden er tijdens de week enkel breaks tussen De Panne en Antwerpen rijden.
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door bram2727 »

Terminus schreef: 22 okt 2017, 20:16 Ik heb ondertussen enkele planningen van samenstellingen kunnen inkijken en er lijkt me toch minder te veranderen dan gedacht. De "Blankenberge" blijft vaak met een dubbele MUX rijden, ook al wordt deze niet meer gesplitst in Brugge. En verder viel me vooral op dat er meer M4'en komen op de lijn Brussel-Antwerpen.
Wat verandert er wel dan op Genk- Blankenberge van materiaal ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Shrek »

bram2727 schreef: 24 okt 2017, 21:03
Terminus schreef: 22 okt 2017, 20:16 Ik heb ondertussen enkele planningen van samenstellingen kunnen inkijken en er lijkt me toch minder te veranderen dan gedacht. De "Blankenberge" blijft vaak met een dubbele MUX rijden, ook al wordt deze niet meer gesplitst in Brugge. En verder viel me vooral op dat er meer M4'en komen op de lijn Brussel-Antwerpen.
Wat verandert er wel dan op Genk- Blankenberge van materiaal ?
Misschien doen ze zoals op Antwerpen-Charleroi? Dan kan er in Genk of Blankenberge (of Hasselt of Brugge) overdag een halve trein blijven staan.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door ostbahnhof »

effe dromen: L2577 rijdt vanaf Berchem naar de luchthaven ipv naar Boom, zou een half uur dienst opleveren vanaf 6u50 van Antwerpen naar Bru Airport.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Shrek »

ostbahnhof schreef: 24 okt 2017, 23:26 effe dromen: L2577 rijdt vanaf Berchem naar de luchthaven ipv naar Boom, zou een half uur dienst opleveren vanaf 6u50 van Antwerpen naar Bru Airport.
En daarna? Wat doe je met het treinstel? Vanwaar komt de trein die daarna uit Boom moet vertrekken?
De grootste reden voor het feit dat er op dat geen uur geen trein is, is dat zo'n trein echt niet in de omlopen past. Wil je die trein, dan moet er ofwel heel vroeg een Benelux uit Rotterdam vertrekken of moet er een Benelux-stam overnachten in Antwerpen. Beide opties zijn redelijk duur, dus is de vraag of er op die trein wel genoeg mensen zouden zitten om hem iets of wat te laten opbrengen.
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Davy »

Is er al wat meer nieuws bekend wat er naar Luxemburg gaat rijden vanaf 10 december? En gaan dan ook de nieuwe I6 instromen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Steven »

Ik heb de eerste vernieuwde i6 recent in Brussel zuid al gezien, weet echter niet meer welke trein het was.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Portbou »

dan moet er ofwel heel vroeg een Benelux uit Rotterdam vertrekken of moet er een Benelux-stam overnachten in Antwerpen.
Een vertrek in Rotterdam iets na 6h ‘s ochtends is toch niet supervroeg te noemen ?

Het probleem is dat Beneluxen blijkbaar enkel in Amsterdam en Brussel mogen overnachten. Dat is toch wat ik afleid uit de dienstregeling...

Op deze manier is die natuurlijk totaal onaangepast om een deftige dienst tussen Antwerpen en de Luchthaven te verlenen. Te vertragingsgevoelig en te korte amplitude ; (Ook ‘s avonds na 21h11 enkel nog uurdienst in de richting Luchthaven-Antwerpen.)

Hopelijk krijgt Antwerpen (als tweede grootste stad van het land) ooit de luchthaven-verbinding die het verdient. Misschien als de volgende minister van Verkeer uit het Antwerpse komt ?
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door groentje »

Vroeger waren er inderdaad ritten met Beneluxmaterieel als P-trein op een deel van het traject, en waren sommige beperkt tot Rotterdam. De eerste trein richting Oostende van de IC-01 rijdt toch ook vanaf Luik? En de laatste van de kust rijdt ook maar tot daar. In tegenstelling tot Nederland, waar de Benelux toch wat buiten de hoofdverbindingen valt, is hij in België ingebed in de nationale dienstregeling, en dan zijn dergelijke beperkte amplitudes toch wel een misser.
Plaats reactie