Dienstregeling december 2017

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Dienstregeling december 2017

Bericht door Steve »

In La Libre wordt gesproken over de dienstregeling 2017 en in het bijzonder vooropgestelde verbeteringen voor de regio Luik, zoals een inkorting van de rittijd Luik - Brussel en zelfs de heropening van 125A voor reizigers, met halte in Seraing.

Weet iemand meer hierover? In het geval van lijn 125A kun je je afvragen wat dan precies de plannen zijn met lijn 125A en z'n bestaande stopplaatsen, maar misschien is er nog andere informatie bekend over de dienstregeling.

Ook voor toekomstige discussie hierover kan dit topic dienen.
ronny
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door ronny »

Men is blijkbaar gestart met een rondje langs de verschillende provincies voor de wijzigingen in december 2017. Op 3 juni komt men in Libramont.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Steve »

December 2016 of 2017? In het artikel van La Libre is sprake van "januari 2017", wat me deed vermoeden dat het over december 2016 ging (en dus de zogenaamde "dienstregeling 2017")...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2016

Bericht door Steven »

tja ze start toch meestal net voor/in de kerstvakantie, dus je merkt meestal pas echt wat ze voor u te bieden heeft eens te feestdagen voorbij zijn. Maar het klopt natuurlijk dat ze in december 2016 zal in voege trede en niet in januari.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2016

Bericht door Steve »

Maar december 2016 of 2017? Ik zie dat je de titel van dit topic en stoemelings meteen bijgewerkt hebt, maar het zou best wel eens kunnen dat dit allemaal over december 2017 gaat. Er was trouwens toch gezegd dat de "nieuwe" dienstregeling voor 3 jaar zou gelden?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2016

Bericht door Steven »

Ik heb geen titel aangepast. Ik zou het inderdaad ook raar vinden als er nu in december grote aanpassingen zouden zijn. Dus afwachten of deze roadshow dit jaar dan wel december volgend jaar in voege komt.
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Dienstregeling december 2016

Bericht door FLV-FGSP »

La Libre is wat slordig. In december 2017 zal het zgn. Plan de Transport/Vervoersplan 2017 ingaan. Zelf zou ik dat gewoon 'dienstregeling 2018' noemen, maar soit. Hiervoor doet de NMBS momenteel een luisterrondje.

Voor december 2016 verwacht ik nauwelijks veranderingen. De Benelux zal pas in de loop van 2017 via Breda gaan rijden, april of later. In januari 2017 zullen er geen veranderingen zijn.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2016

Bericht door Steve »

Oké, bedankt voor de verduidelijking. Ik hernoem het topic (opnieuw)...

Maar als we het dan over die dienstregeling (december) 2017 hebben, heb jij ook geen idee wat er zoal op het programma staat?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2016

Bericht door Shrek »

Steve schreef:Oké, bedankt voor de verduidelijking. Ik hernoem het topic (opnieuw)...

Maar als we het dan over die dienstregeling (december) 2017 hebben, heb jij ook geen idee wat er zoal op het programma staat?
Jamaar, dat is dan weer een vraag voor het topic "december 2016" :wink: Ik had trouwens de naam aangepast, zonder de december erbij is het voor sommigen onduidelijk waarover het gaat.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2016

Bericht door Steve »

Shrek schreef:
Steve schreef:Oké, bedankt voor de verduidelijking. Ik hernoem het topic (opnieuw)...

Maar als we het dan over die dienstregeling (december) 2017 hebben, heb jij ook geen idee wat er zoal op het programma staat?
Jamaar, dat is dan weer een vraag voor het topic "december 2016" :wink: Ik had trouwens de naam aangepast, zonder de december erbij is het voor sommigen onduidelijk waarover het gaat.
Ah, jij was die geniepigaard! Hoe dan ook gaat dit topic wel degelijk over de dienstregeling december 2017 en dus kan de titel zo blijven. :wink:
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Dienstregeling december 2017

Bericht door FLV-FGSP »

Steve schreef:Maar als we het dan over die dienstregeling (december) 2017 hebben, heb jij ook geen idee wat er zoal op het programma staat?
Ik weet niet meer dan wat er in de kranten heeft gestaan:
- Uitbreiding Puurs - Roosendaal, verbeteringen voor Noorderkempen
- Nieuwe trein naar Eeklo in de avondpiek
- Mogelijks uitbreidingen voor het Brusselse S-net

Zolang de NMBS niet weet hoeveel dotatie ze zal krijgen, is het moeilijk om te communiceren over uitbreidingen.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door stefanic »

Er is inderdaad terug een rondje door de provincies. Daar wordt een evaluatie gegeven van het plan 2014 en wordt aangestipt welke studies er voor december 2017 lopende zijn. Weet dat er inderdaad heel wat studies zijn gedaan, en voor elk van deze studies is ook al een raming gemaakt van de kostprijs (rijpaden, materieel, personeel,...). Zoals al vermeld is er op dit moment nog geen investeringsplan van Infrabel, want ook zij hebben nog geen idee van de overheidsdotatie, net zo min als er een beheerscontract is voor NMBS. Op dit moment hebben we er dus het raden naar welk budget we kunnen besteden, en welke van de diverse projecten ook daadwerkelijk doorgang zullen kunnen vinden.

De huidige roadshows zijn ook vooral informatief, en om specifiek bij lokale politici te polsen naar verzuchtingen die nog niet bekend zouden zijn bij NMBS. Weet dat het merendeel van de projecten betrekking heeft op zaken die door overheid, reizigersorganisaties, reizigers etc zijn aangebracht.
Volgend jaar komen er weer roadshows, maar deze zijn dan, zoals voor dec2014, om te vertellen wat er nu concreet zal kunnen gerealiseerd worden.
spoorwegrealist
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dienstregeling december 2016

Bericht door rvdborgt »

FLV-FGSP schreef:La Libre is wat slordig. In december 2017 zal het zgn. Plan de Transport/Vervoersplan 2017 ingaan. Zelf zou ik dat gewoon 'dienstregeling 2018' noemen, maar soit.
Sterker nog: bij mijn weten noemt heel Europa dat "Dienstregeling 2018". Alleen de NMBS wijkt af.
Zie bv. ook:
http://www.forumtraineurope.eu/kalender ... anprozess/

Groetjes,
Rian
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door trainlovertje »

Ik heb ooit ergens gehoord dat men vanaf december 2016 voornamelijk frequenties in het weekend zouden verhogen. Maar dat kan ook even goed december 2017 worden..
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door FLV-FGSP »

Zoals gezegd, in december 2016 zul je niet veel veranderingen zien.

Inmiddels druppelt er ook wat nieuws uit Luik door:
http://www.rtbf.be/info/regions/liege/d ... id=9307292

Nu hoop ik wel dat die 47 minuten enkel geldt voor enkele P-treinen, anders zou het betekenen dat een van de IC-treinen in Leuven gaat doorvlammen...

Op lijn 42 Luik - Lux zouden er ook meer treinen komen, ik vrees alleen dat dat Desiro's zullen zijn.
Plaats reactie