Dienstregeling december 2017

Alles over reizigerstreinen in België.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Asterix »

Shrek schreef: 05 dec 2017, 14:47 Dat zouden breaks moeten zijn die leeg van Gent naar De Panne rijden en vervolgens leeg terug van Leuven naar Gent.
Jammer dat ze er geen extra P-trein Leuven-Gent van maken.
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Marcad »

PS. Shrek, een idee hoe de materieelinzet er op de 32xx (week) / 22xx (weekend) zou uitzien?
Hallo
Weet men ook op welke verbindingen de breaks zullen rijden ?


Gr
M
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Shrek »

Asterix schreef: 05 dec 2017, 15:10 Jammer dat ze er geen extra P-trein Leuven-Gent van maken.
Is daar dan nood aan op een zondag om 22u?
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door groentje »

Goh, vol zou die niet zijn, denk ik, maar evenmin leeg, de laatste trein vanuit Mechelen richting Gent is al behoorlijk vroeg, momenteel. En je hebt sowieso een rit en personeel voor handen, dus zou het een minieme meerkost zijn...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Shrek »

groentje schreef: 05 dec 2017, 15:43 Goh, vol zou die niet zijn, denk ik, maar evenmin leeg, de laatste trein vanuit Mechelen richting Gent is al behoorlijk vroeg, momenteel. En je hebt sowieso een rit en personeel voor handen, dus zou het een minieme meerkost zijn...
De treinbestuurder moet het geheel Gent-De Panne-Leuven-Gent in 1 shift doen, dus moet Leuven-Gent op 53 minuten. Ik denk niet dat zoiets kan met extra stops.
Als hij er langer over zou doen heb je een extra bestuurder nodig en dat is sowieso een grote meerkost. Bovendien weet ik niet wat de treinbegeleider juist doet. Voor hetzelfde geld is dat iemand van Leuven die zijn shift om 22u beëindigt.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door groentje »

Da's inderdaad een moeilijkheid. Hoewel er denk ik wel ruimte is voor een latere verbinding op lijn 53, maar ik zou er geen halszaak maken.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Asterix »

De Panne - Leuven is 2.15u
Waar zien jullie problemen om een terugrit via Mechelen en Leuven met enkel stops in Mechelen, Dendermonde en Wetteren te houden?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Shrek »

De hele dienst van de treinbestuurder, incusief klaarmaken, naar perron brengen en 's nachts weer in de bundel parkeren en afstellen is al meer dan 8u. Daar kan je echt niet veel acties meer aan toevoegen zonder over de limiet te gaan. Bovendien is er hoogstwaarschijnlijk geen tbg aanwezig op de terugrit.
260689
Berichten: 3319
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door 260689 »

Shrek schreef: 05 dec 2017, 18:11 De hele dienst van de treinbestuurder, incusief klaarmaken, naar perron brengen en 's nachts weer in de bundel parkeren en afstellen is al meer dan 8u. Daar kan je echt niet veel acties meer aan toevoegen zonder over de limiet te gaan. Bovendien is er hoogstwaarschijnlijk geen tbg aanwezig op de terugrit.
M’n kan gerust los van FGSP naar FDK, beladen van FDK - FGSP - FM - FLV - GWS. De terug rit kan geschieden door enkel in FLV - FM - FDR te stoppen. En dat kan wel in de planning. Al zal het inderdaad een volle 9 urendienst zijn. Maar op zondag is dat al eens mooi meegenomen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Asterix »

Ik zou zelfs de rit beperken tot FLV. En met een jockey in Gent moet dat toch lukken?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Shrek »

Asterix schreef: 05 dec 2017, 18:41 Ik zou zelfs de rit beperken tot FLV. En met een jockey in Gent moet dat toch lukken?
Ja met extra personeel kan het natuurlijk, maar dan kost het weer meer en dat mag uitdrukkelijk niet. Hetzelfde trouwens voor de TBG, daar kan je ook iemand extra voor betalen maar dat geld is er dus niet.
BlackEagle
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door BlackEagle »

dentheo schreef: 05 dec 2017, 10:52
Shrek schreef: 05 dec 2017, 09:47 Men wil van Luchtbal een nieuwe multimodale hub maken in het noorden van Antwerpen. Stelselmatig gaan de NMBS en de Lijn de bediening verbeteren. Op termijn zouden hier duizenden reizigers per dag moeten opstappen, de rechtstreekse trein naar Brussel is dus de eerste stap.
Deze optie was al een zwaartepunt in de verdediging van de bouwtoelating van het station op die plaats...eindelijk daden maar enkel van NMBS ?
De halte van de lijn ligt een stuk verder... de lift staat nog altijd alleen aan de overzijde van de drukkke weg ?
Er is nog veel te doen om er een "transferium" (Nl?) van te maken.
Dan heb ik het nog niet over een P+R...
Luchtbal heeft zeker het potentieel om een soort 'Berchem-light' te worden voor het noorden van Antwerpen. In feite is het een veel beter alternatief voor de pendelaars naar Brussel uit Luchtbal, Merksem, Schoten en Brasschaat die nu helemaal tot aan Antwerpen-Centraal moeten rijden met de bus of tram. Bussen 640, 650, en 600-629 stoppen al aan de halte aan het station, net zoals tram 6. Er is een P+R aan Havana, dus daar kan je de tram naar Luchtbal nemen. Luchtbal ligt dan ook te diep in de stad zelf om een P+R aan te bieden... De Lijn heeft de voorbije vijf jaar eigenlijk al veel meer geïnvesteerd in de verbetering van de bereikbaarheid van dat station dan de NMBS!

Dat het geen efficiënt ontworpen transferium is, is zeker waar, maar dat ligt eigenlijk aan het ontwerp van het station zelf. Daarbij heeft men gekozen om de onderdoorgangen en de perrontoegangen (trappen en liften) ver van de weg de plaatsten aan de uiteinden van de perrons. De tramhalte ligt op zich op een zeer logische plaats: aan de eigen bedding in het midden van de weg. Niet onder de zeer brede brug zelf, daar had al snel een onveiligheidsgevoel geheerst (zoals er nu eigenlijk al wel aan de geïsoleerde onderdoorgangen is).
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Davy »

Iemand ook een idee met wat voor materieel de P-trein op zondag van Aarlen naar Luik-Paleis gaat gereden worden?
AGE-411
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 dec 2010, 00:32

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door AGE-411 »

Zijn de folders al ergens te vinden? We zijn minder dan een week voor de wijziging van de dienstregeling!
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Asterix »

Shrek schreef: 05 dec 2017, 19:07
Asterix schreef: 05 dec 2017, 18:41 Ik zou zelfs de rit beperken tot FLV. En met een jockey in Gent moet dat toch lukken?
Ja met extra personeel kan het natuurlijk, maar dan kost het weer meer en dat mag uitdrukkelijk niet. Hetzelfde trouwens voor de TBG, daar kan je ook iemand extra voor betalen maar dat geld is er dus niet.
Zo een jockey wordt sowieso opgesteld.
Plaats reactie