Ik vraag me af wat dat concreet zal betekenen.Stijn91 schreef: - Vanaf Gent-Dampoort gaan meer treinen naar Antwerpen rijden.
Een gok: de stoptrein Sint-Niklaas - Lokeren rijdt verder tot Gent-Dampoort vv.?
Ik vraag me af wat dat concreet zal betekenen.Stijn91 schreef: - Vanaf Gent-Dampoort gaan meer treinen naar Antwerpen rijden.
Waarschijnlijk bedoelen ze daarmee dat de Brugge - Luchthaven gewoon verlengd wordt tot Knokke. Al moeten we nog een aantal maanden wachten om er 100% zeker van te zijn...JAMIN schreef:Betreft de trein Knokke - Brugge - Luchthaven:
Voorts stelt het vervoersplan ook dat de trein tussen Knokke-Blankenberge en Genk gesplitst wordt in twee treinen: tussen Knokke en Brussels Airport en tussen Blankenberge en Genk.
Zal dan de huidige relatie Brugge - Luchthaven blijven rijden of zal hij vervangen worden door Knokke - Luchthaven?
Alleen moet dat al verder tot in Gent-St-Pieters want aan het perron van Dampoort is er niet echt de ruimte voor om een trein te keren en zou daar dik in de weg staan. In Sint-Pieters zal het ook wel niet evident zijn want daar is altijd al een chronisch tekort aan perrons, dus misschien al naar de bundel in Merelbeke sturen om te keren?Paul schreef:Ik vraag me af wat dat concreet zal betekenen.Stijn91 schreef: - Vanaf Gent-Dampoort gaan meer treinen naar Antwerpen rijden.
Een gok: de stoptrein Sint-Niklaas - Lokeren rijdt verder tot Gent-Dampoort vv.?
Je hebt maar 1 perron in Dampoort, maar je kan wel een extra trein kwijt op het stuk op de brug... En anders misschien door naar Merelbeke? Gent-St-Pieters is ook niet echt geschikt als terminus, momenteel, door de werken zijn er permanent 2-4 sporen minder.Eimai schreef:Alleen moet dat al verder tot in Gent-St-Pieters want aan het perron van Dampoort is er niet echt de ruimte voor om een trein te keren en zou daar dik in de weg staan. In Sint-Pieters zal het ook wel niet evident zijn want daar is altijd al een chronisch tekort aan perrons, dus misschien al naar de bundel in Merelbeke sturen om te keren?Paul schreef:Ik vraag me af wat dat concreet zal betekenen.Stijn91 schreef: - Vanaf Gent-Dampoort gaan meer treinen naar Antwerpen rijden.
Een gok: de stoptrein Sint-Niklaas - Lokeren rijdt verder tot Gent-Dampoort vv.?
Misschien moet je het samenzien met de regel dat er snellere treinen van De Panne naar Antwerpen gaan komen? Een extra IC tussen Gent en Antwerpen in dat halfuur dat er nu niks rijdt zou niet slecht zijn.
Maar 't is allemaal maar speculeren natuurlijk...
Dat was inderdaad mijn voornaamste bron. De informatie voor Wallonië heb ik via Google News opgediept. De studententreinen zijn een uitspraak van Jef Van den Bergh.Steve schreef:In De Morgen is er een artikel verschenen met ongeveer dezelfde informatie
Zoals groentje schreef is het perfect mogelijk om in Gent-Dampoort te keren op het middelste van de drie sporen (het spoor waarover de treinen uit Eeklo binnenrijden) dat aan de noordzijde van het station langs het eilandperron loopt. Op voorwaarde natuurlijk dat er tijdens de keertijd geen trein uit Eeklo binnen moet. Maar inderdaad is het allemaal speculerenEimai schreef:Alleen moet dat al verder tot in Gent-St-Pieters want aan het perron van Dampoort is er niet echt de ruimte voor om een trein te keren en zou daar dik in de weg staan. In Sint-Pieters zal het ook wel niet evident zijn want daar is altijd al een chronisch tekort aan perrons, dus misschien al naar de bundel in Merelbeke sturen om te keren?Paul schreef:Ik vraag me af wat dat concreet zal betekenen.Stijn91 schreef: - Vanaf Gent-Dampoort gaan meer treinen naar Antwerpen rijden.
Een gok: de stoptrein Sint-Niklaas - Lokeren rijdt verder tot Gent-Dampoort vv.?
Misschien moet je het samenzien met de regel dat er snellere treinen van De Panne naar Antwerpen gaan komen? Een extra IC tussen Gent en Antwerpen in dat halfuur dat er nu niks rijdt zou niet slecht zijn.
Maar 't is allemaal maar speculeren natuurlijk...
Is dat zo? Volgens http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeni ... a/gent.pdf niet, maar misschien is dat sporenplan niet correct.260689 schreef:Over het verlengde aan de noordelijke kant, de L uit Eeklo kan ook via hoofdspoor binnen rijden en hoeft niet specifiek via dat spoortje in het verlengde van het perron.
Dat gaat inderdaad niet, tenzij er op tegenspoor gereden wordt. Dan rij je binnen op spoor 2.Paul schreef:Is dat zo? Volgens http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeni ... a/gent.pdf niet, maar misschien is dat sporenplan niet correct.260689 schreef:Over het verlengde aan de noordelijke kant, de L uit Eeklo kan ook via hoofdspoor binnen rijden en hoeft niet specifiek via dat spoortje in het verlengde van het perron.
Het is lang geleden dat ik daar nog gereden heb. Dus ik kan inderdaad wel gemist hebben. Heb ook al paar keer gehad dat we via de bundel Gent-Zeehaven gereden zijn naar de dampoort en dan kom je inderdaad op hoofdspoor binnen. Sorry voor m'n verkeerde info.Tim schreef:Dat gaat inderdaad niet, tenzij er op tegenspoor gereden wordt. Dan rij je binnen op spoor 2.Paul schreef:Is dat zo? Volgens http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeni ... a/gent.pdf niet, maar misschien is dat sporenplan niet correct.260689 schreef:Over het verlengde aan de noordelijke kant, de L uit Eeklo kan ook via hoofdspoor binnen rijden en hoeft niet specifiek via dat spoortje in het verlengde van het perron.
Dit is een grote vooruitgang voor reizigers van de Oostkust, die zullen nu een kwartier!! sneller op bestemming zijn! Dan spreken we nog niet over de problemen enzo die bestaan met koppelen.JAMIN schreef:Betreft de trein Knokke - Brugge - Luchthaven:
Voorts stelt het vervoersplan ook dat de trein tussen Knokke-Blankenberge en Genk gesplitst wordt in twee treinen: tussen Knokke en Brussels Airport en tussen Blankenberge en Genk.
Zal dan de huidige relatie Brugge - Luchthaven blijven rijden of zal hij vervangen worden door Knokke - Luchthaven?
Stefanic, gaat het dan om een bijkomende IC Antwerpen - Gent vv., of is mijn vermoeden juist, namelijk dat de stoptrein Antwerpen - Lokeren verlengd wordt tot Gent?stefanic schreef:Er lijken toch wat foutjes/onduidelijkheden in de persberichten geslopen te zijn...
De extra trein op L59 rijdt uiteraard vanaf Gent-St.-Pieters en niet vanuit Dampoort. In Dampoort is keren absoluut onmogelijk wegens het intense verkeer. Naast reizigersas is dit immers een zeer belangrijke goederenas. Samen met de collega's van Infrabel die de rijpaden voor ons vastleggen zijn we in ieder geval wel tot een zeer aanvaardbare oplossing gekomen.