Dienstregeling december 2017

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Steve »

Inderdaad, de dienstregelingen zijn aangepast. De Benelux staat er wel nog steeds via Roosendaal in, dus blijkbaar is die dan toch niet zo'n groot probleem.

Lijn 12 wordt nu dus wel heel goed bediend met op elk moment van de (week)dag drie treinen per uur naar alle stations van enige betekenis en nog steeds twee naar de heel kleintjes. Alleen erg zonde dat noch de IC noch de tweede stopper tot Roosendaal gaan.
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Zwoopaman »

Voor Wildert, Kijkuit en Sint-Mariaburg is er helaas geen verbetering aangezien L-trein 25xx hier geen halte zal houden.
Ook best grappig, L-trein (25xx) gaat er slechts 30 min over doen om van Essen naar Antwerpen C te rijden terwijl de IC (45xx) er 33 min over zal doen.
Dit terwijl die L-trein 1 stop meer heeft te Antwerpen Noorderdokken.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door dentheo »

rammelt precies nog een beetje....
Theo
Groeten vanop de Heide
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Terminus »

In de pers was er ook wat warrige berichtgeving over de lijn Turnhout-Binche. Vanaf 2018 zouden daar geen rode varkens meer te zien zijn "omdat het productieproces in de CW Mechelen terug op schema zit". Dus - eerst zien en dan geloven - enkel nog gemoderniseerde 800's op de lijn. Met de opmerking in de pers dat het dan ook gedaan is "met puffen in de zomer". Blijkbaar is men nog snel airco aan het inbouwen? :)

Ook zouden er meer M6'en worden ingezet, die overgenomen worden van de verbinding Kortrijk-Welkenraedt...
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Davy »

M6 weghalen uit de Kortrijk - Welkenraedt vind ik raar. Want met wat gaan ze daar dan rijden? I10 en I11 is er niet echt overschot lijkt me...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Steven »

Ik vermoed dat mijn wil verwijzen naar de M7, doch daar is het afwachten wanneer de eerste rijtuigen echt gaan ingezet worden, 2018 telt namelijk 12 maanden :mrgreen:
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Asterix »

Helaas geen verbetering tijdens het weekend voor wie van Brussel naar Leuven wil reizen: er blijft een gat van meer dan 35 minuten voor een verbinding tussen beide steden.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door rvdborgt »

Zwoopaman schreef: 27 sep 2017, 11:54Voor Wildert, Kijkuit en Sint-Mariaburg is er helaas geen verbetering aangezien L-trein 25xx hier geen halte zal houden.
Ook best grappig, L-trein (25xx) gaat er slechts 30 min over doen om van Essen naar Antwerpen C te rijden terwijl de IC (45xx) er 33 min over zal doen.
Dit terwijl die L-trein 1 stop meer heeft te Antwerpen Noorderdokken.
Het overslaan van die haltes zal tijdelijk zijn, totdat de Benelux via Breda gaat rijden. Die tweede stoptrein zou verder met Desiro's gaan rijden en daarvoor zijn er ook eindelijk een paar minuten afgegaan. De stoptrein Antwerpen - Roosendaal houdt zijn veel te ruime dienstregeling (er zit ca. 10 minuten buffer in).

Groetjes,
Rian
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door ostbahnhof »

Vanaf 6 uur 's morgens 3 treinen per uur Essen-Antwerpen. Top!!!
Tot 7u50 slecht 1 trein per uur Antwerpen-luchthaven...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Steve »

De inzet van Desiro's op de tweede L maakt het dan weer des te onwaarschijnlijker dat die anytime soon tot Roosendaal rijdt... doodzonde, over een paar maanden hou je dus enkel nog één trage stopper over om naar Roosendaal te gaan. Voor de rest van Nederland zal de Benelux in Breda meestal redding brengen, maar wie in Roosendaal zelf moet zijn (stad van de grootte van Mechelen!) laat staan Zeeland is echt wel de klos.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door dentheo »

Voor het perrongebruik in Roosendaal zou het weinig uitmaken, nu staat er bijna 50 minuten van elk uur een varkentje met complete "bemensing".
Laat beide doorrijden en dan staat er 2 x 20 een varkentje scheelt echt niet veel.
Theo
Groeten vanop de Heide
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door rvdborgt »

Steve schreef: 27 sep 2017, 21:54De inzet van Desiro's op de tweede L maakt het dan weer des te onwaarschijnlijker dat die anytime soon tot Roosendaal rijdt... doodzonde, over een paar maanden hou je dus enkel nog één trage stopper over om naar Roosendaal te gaan. Voor de rest van Nederland zal de Benelux in Breda meestal redding brengen, maar wie in Roosendaal zelf moet zijn (stad van de grootte van Mechelen!) laat staan Zeeland is echt wel de klos.
Dat laatste klopt inderdaad, vooral ook omdat die stoptrein in Roosendaal nergens meer op aansluit.
Maar de materieelinzet zegt niets over de waarschijnlijkheid van het toekomstige doorrijden. Het is gewoon de invulling die uit nu B-Technics is komen rollen.

Groetjes,
Rian
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Tijgernoot »

Ik zie in de reisplanner voor 2018 wel een L-trein van Liers via Guillemins naar Flemalle-Haute, maar zonder tussenstops tussen Guillemins en Flemalle. Gaan de nieuwe stations nog niet open in december of is dit een fout in de planner?

Ook Chaudfontaine zie ik nog niet in de reisplanner :(
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door rvdborgt »

Tijgernoot schreef: 04 okt 2017, 19:53Ik zie in de reisplanner voor 2018 wel een L-trein van Liers via Guillemins naar Flemalle-Haute, maar zonder tussenstops tussen Guillemins en Flemalle. Gaan de nieuwe stations nog niet open in december of is dit een fout in de planner?

Ook Chaudfontaine zie ik nog niet in de reisplanner :(
Als ik jouwas, zou ik die vraag rechtstreeks aan de NMBS stellen:
http://www.belgianrail.be/nl/klantendienst/contact.aspx

Groetjes,
Rian
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door groentje »

Ik zag dit weekend zeer weinig activiteit in Chaudfontaine, ik denk niet dat het perron klaar zal zijn tegen december 2017. Is het misschien voor de loop van 2018?
Plaats reactie