Dienstregeling december 2017

Alles over reizigerstreinen in België.
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Nadleeh »

De geplande omslag van de IC Amsterdam naar de hogesnelheidslijn via Noorderkempen en Breda maakt een uitbreiding van het voorstedelijk aanbod ten noorden van Antwerpen mogelijk. Zo zal de L-trein tussen Roosendaal-Antwerpen-Puurs (op lijn 12) tijdens weekdagen om het half uur rijden in plaats van om het uur nu.
Bedoelen ze met via echt een stop of gewoon dat de Benelux langs dat station komt?
trainspotterstef
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door trainspotterstef »

Nadleeh schreef:
De geplande omslag van de IC Amsterdam naar de hogesnelheidslijn via Noorderkempen en Breda maakt een uitbreiding van het voorstedelijk aanbod ten noorden van Antwerpen mogelijk. Zo zal de L-trein tussen Roosendaal-Antwerpen-Puurs (op lijn 12) tijdens weekdagen om het half uur rijden in plaats van om het uur nu.
Bedoelen ze met via echt een stop of gewoon dat de Benelux langs dat station komt?
Ey ik denk met een stop in Noorderkempen zou niet zo slecht idee zijn
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door dentheo »

Dat is al erg lang geleden beslist... waarom ???
Het kopmaken, frontverandering in Breda zou genoeg moeten zijn om de Thalys geen concurrentie aan te doen.
De desiro's zullen dan warrschijnlijk verdwijnen uitgezonderd voor de piektreinen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Eimai »

't Is wel nog de vraag waar ze al het extra personeel gaan halen voor al die treinen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Steven »

Men kijkt momenteel onder elke steen of er geen toekomstige machinist onder zit.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door groentje »

Dan zou je een bijkomende serie moeten hebben, enkel voor Antwerpen-Noorderkempen(-Breda). Een enkele stop in een treinserie is nu ook niet zo tijdrovend, en daarmee krijgen de reizigers uit Brecht eindelijk ook hun verbinding met Nederland...
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Matthias »

bram2727 schreef:wat bedoel je juist met Vanaf eind 2017 rijdt de huidige relatie De Panne-Gent-Aalst-Brussel-Landen tijdens weekdagen vanaf Gent naar Antwerpen. Het stuk van de relatie tussen Gent en Landen blijft wel behouden. ?
Ik heb het geïnterpreteerd als een trein De Panne-Gent-Antwerpen, maar ook een relatie Gent-Landen die er zal bijkomen, met hetzelfde stoppatroon als De Panne-Landen nu.
Wouterh12 schreef:Is de S5 nu verlengd tot Edingen of tot Geraardsbergen? De lijst en de tekst spreken elkaar tegen.
Ik veronderstel dat de enkele ritten die nu tijdens de spitsuren tot Geraardsbergen rijden blijven en de ritten in de daluren en weekends Edingen hebben als eindstation i.p.v. Halle.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door ostbahnhof »

Heeft al iemand zicht op de verbinding Mortsel Oude God - Luchthaven? Krijgen we terug een rechtstreekse trein zonder overstap?
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door am62 »

De ritten in de daluren zijn nu ook al Edingen - Mechelen, zal dus enkel op het weekeinde slaan vermoed ik of wie weet dat die ook in de jaarlijkse vakantieperiode zal rijden...
trainlovertje
Berichten: 2340
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door trainlovertje »

Zouden de S2, S5 en S20 echt om de twintig minuten gaan rijden binnenkort? Die rijden nu al om de dertig minuten.
En de S3, S7 en S10 om de dertig minuten dan?
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Matthias »

trainlovertje schreef:Zouden de S2, S5 en S20 echt om de twintig minuten gaan rijden binnenkort? Die rijden nu al om de dertig minuten.
En de S3, S7 en S10 om de dertig minuten dan?
Niet noodzakelijk, volgens mij betekent een grotere amplitude eerder dat er ofwel vroegere of latere treinen bijkomen en/of de halfuurdienst ook nog na 19 uur zal gereden worden.
am62 schreef:De ritten in de daluren zijn nu ook al Edingen - Mechelen, zal dus enkel op het weekeinde slaan vermoed ik of wie weet dat die ook in de jaarlijkse vakantieperiode zal rijden...
Oei, inderdaad, dan heb ik zo ook niet meteen een idee. Ik heb ook het Franstalig persbericht bekeken, en daar staat dat de S5 Edingen-Mechelen is, en wordt Geraardsbergen niet vermeld.

http://www.belgianrail.be/fr/corporate/ ... _2016.aspx
Ook in Wallonië zijn er heel wat nieuwigheden, die staan hierboven in het persbericht opgelijst. Daar wordt ook de reistijdvermindering tussen verschillende grote steden uitgelicht.
trainlovertje
Berichten: 2340
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door trainlovertje »

Matthias schreef:http://www.belgianrail.be/fr/corporate/ ... _2016.aspx
Ook in Wallonië zijn er heel wat nieuwigheden, die staan hierboven in het persbericht opgelijst. Daar wordt ook de reistijdvermindering tussen verschillende grote steden uitgelicht.
Lijn 125A wordt dus blijkbaar heropend voor reizigersverkeer, ook al werd er vorige maand in media gezegd dat er "geen nieuwe spoorlijnen bij zouden komen" in het vervoersplan van december 2017
Daarnaast lees ik dat de L-trein Waremme - Liège-Guillemins verlengd wordt tot Landen. Vreemd dat dat niet op de Nederlandstalige pagina staat, want da's ook voor mij een verbetering.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: RE: Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Shrek »

ostbahnhof schreef:Heeft al iemand zicht op de verbinding Mortsel Oude God - Luchthaven? Krijgen we terug een rechtstreekse trein zonder overstap?
Waarom zouden ze dat doen? Er is amper potentieel en je zou de verbinding vanuit Antwerpen verslechteren.
Je kan beter hopen op een vroegere Benelux eens die langs de HSL rijdt ;-)
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door ostbahnhof »

Dan moet ik niet meer met de fiets naar Berchem en kan ik echt spreken van tijdswinst tov de auto.
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Stijn82 »

Die verbinding heeft bestaan enkele jaren geleden maar idd weinig potentieel, mortsel heeft sowieso niet echt veel reizigers in vergelijking met berchem of mechelen, is overstappen in mechelen geen optie?
Plaats reactie