Party Train

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Party Train

Bericht door Papanero »

Zopas (09:27) is de NMBS Party Trein gepasseerd aan Thurn & Taxis (lijn 28): een stam M4-rijtuigen, waarvan één heel kleurige met opschrift Festivaltrein, geduwd door de 2719, richting Jette.
Ik neem aan dat dit het materiaal is voor de EXT18001 die om 12:12 uit Oostende moet vertrekken richting Leuven aankomst 14:18).
Ik heb op Google nog geen enkele foto gevonden van dat kleurige rijtuig.
HVHTB
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: Party Train

Bericht door HVHTB »

Papanero schreef:Zopas (09:27) is de NMBS Party Trein gepasseerd aan Thurn & Taxis (lijn 28): een stam M4-rijtuigen, waarvan één heel kleurige met opschrift Festivaltrein, geduwd door de 2719, richting Jette.
Ik neem aan dat dit het materiaal is voor de EXT18001 die om 12:12 uit Oostende moet vertrekken richting Leuven aankomst 14:18).
Ik heb op Google nog geen enkele foto gevonden van dat kleurige rijtuig.
Dat bestickerde rijtuig zou een Resto-rijtuig moeten zijn.
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: Party Train

Bericht door Papanero »

Ja dat kan kloppen: er ontbreken enkele ramen, dus het is geen 'gewoon' rijtuig.

Maar er klopt iets niet: dezelfde trein, met het kleurrijke rijtuig ergens in het midden, en de 2719 achteraan, is zonet opnieuw voorbij gekomen aan Thurn & Taxis, ditmaal richting Brussel-Zuid.
Intussen blijkt op belgianrail.be dat de EXT18001 normaal in Leuven is aangekomen om 14:18.
Of zou hij nu al via lijn 28 terug gereden zijn naar Vorst ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Party Train

Bericht door Steven »

Dat rijtuig is de SR3 ook wel gekend als de bar disco die de nmbs bezit.
HVHTB
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: Party Train

Bericht door HVHTB »

Steven schreef:Dat rijtuig is de SR3 ook wel gekend als de bar disco die de nmbs bezit.
Inderdaad, nu heb ik het ook gezien.
Een Resto-rijtuig zou iets te fragiel zijn voor een groep festivalgangers! :o
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Party Train

Bericht door Steve »

Hier een idee hoe dat rijtuig er binnen en buiten uitziet, in de hoop dat het in die 12 jaar sinds de foto niet wezenlijk veranderd is...
Afbeelding Afbeelding
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: Party Train

Bericht door Papanero »

Het rijtuig dat ik gisteren 2x heb zien passeren had toch heel andere kleuren; enkele grote vierkante vlakken van onder tot boven, in verschillende, ik zou bijna zeggen, pastel-kleuren. En boven op de zijkant stond duidelijk "Party trein" (of "train" ?).
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Party Train

Bericht door Steve »

Misschien is de bestickering wel veranderd, zoals gezegd dateert de foto al van bijna 12 jaar geleden. Sindsdien ben ik 'm niet meer in het wild tegengekomen.

Kwam het verder wel overeen? Ook met andere kleuren is het rijtuig toch goed herkenbaar als gewijzigde I10 met een aantal ramen minder.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Party Train

Bericht door Merijn »

De kleuren zijn inderdaad veranderd. Een grijze en witte oppervlakte met wat kleuren. Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Party Train

Bericht door Shrek »

De eerste foto van Steve toont de SR2, Merijn de SR3. Dit zijn verschillende rijtuigen. De SR3 rijdt nu mee rond.
260689
Berichten: 3315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Party Train

Bericht door 260689 »

Merijn schreef:De kleuren zijn inderdaad veranderd. Een grijze en witte oppervlakte met wat kleuren. Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding
Dat is de SR3 de huidige bardisco van de NMBS. De eerste foto die hier gepost werd is de SR2 die al tijdje buiten dienst is!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Party Train

Bericht door Steven »

en het is die SR3 die nu dan nog een tijdelijk opdruk gekregen heeft voor die festivals.
Jérôme
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2008, 11:01
Contacteer:

Re: Party Train

Bericht door Jérôme »

Steve schreef:Hier een idee hoe dat rijtuig er binnen en buiten uitziet, in de hoop dat het in die 12 jaar sinds de foto niet wezenlijk veranderd is...
Afbeelding
Steve schreef:
Misschien is de bestickering wel veranderd, zoals gezegd dateert de foto al van bijna 12 jaar geleden. Sindsdien ben ik 'm niet meer in het wild tegengekomen.
17902, ook SR2 genoemd, is in die 12 jaar niet veranderd... maar je gaat dit rijtuig niet meer "in het wild" tegengekomen, omdat het sinds 2015 bij het PFT-TSP is.
Meer weten over museummaterieel?
https://materielhistorique.fr.gd
Klassiekje
Berichten: 550
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Party Train

Bericht door Klassiekje »

Zo zag het rijtuig er vorig jaar uit.
Afbeelding
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Party Train

Bericht door Zwoopaman »

Dit is het huidige uitzicht.
Afbeelding
Plaats reactie