Ik verwacht zeker niet dat een treinbegeleider of bestuurder de exacte lengte van de perrons kennen, dat zou niet redelijk zijn. Zoals ik al eerder zei: in mijn ogen gaat het hier over foute instructies vanuit de NMBS. Als men de wisselstraat niet wil vastzetten dient men de stopplaatsbordjes NA het perron te zetten en de eerste wagon(s) niet toegankelijk te maken, anders blijven die rijtuigen toch de sectie bezetten (dat de deuren afgesloten zijn of niet doet er daar niet toe). Perron 3 verlengen en het deel perron rond het sein wegdoen is ook een optie, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.Steven schreef:De treinbegeleider noch de machinist hoeven de exacte lengte van een perron te kennen. Indien er mededelingen nodig zijn voor bepaalde plaatsen staat dat inderdaad in de instructies. Treinbestuurders krijgen normaal altijd een mededeling indien er grote aanpassingen zijn aan bijvoorbeeld stopplaatsbordjes. Zoals in de luchthaven waar na de aanslagen de trein werd stil gezet thv het oude station. Niet als men zo'n bordje maar een paar meter verplaatst.
De oorzaak van het probleem hier is eigenlijk dat men reeds sinds de introductie van de Desiro omroept dat de laatste rijtuigen niet toegankelijk zijn, maar dit altijd een leugen bleek te zijn waardoor mensen onnodig 50 meter extra moesten stappen. Twee keer pakt dat, de derde keer negeert men de leugen en stapt men gewoon zonder problemen uit vanuit die laatste rijtuigen.