Ervaring van AM80

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Ervaring van AM80

Bericht door Eric0641 »

wat zijn jullie ervaringen met de Break? persoonlijk heb ik liever een grijs Klassiek als oude Break.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Ervaring van AM80

Bericht door Dieselfreak »

Vind het in het algemeen niet zo'n leuke trein. De oude zijn aftands en de vernieuwde maken, net als alles wat na 2000 in dienst gekomen of vernieuwd is, een extreem steriele indruk, zoals van een operatiekamer. Het enige leuke eraan vind ik de eerste klasse in de niet-vernieuwde, met die mooie tekeningen op de wanden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Ervaring van AM80

Bericht door trainlovertje »

Dieselfreak schreef:Het enige leuke eraan vind ik de eerste klasse in de niet-vernieuwde, met die mooie tekeningen op de wanden.
Je al eens laten neerploffen in een zetel in de niet-gemoderniseerde eerste klasse? Stofwolk, onbeschrijfelijk! :lol:
In de nieuwere eerste klasse vind ik het wel aangenaam dat er overal stopcontacten zijn. Dat zou anders ook wel eens op wat andere modellen mogen komen. De tekeningen mis ik niet erg, die was ik al lang moe gezien. Het comfort van de zetels is er, zoals in de tweede klasse, wel op achteruit gegaan.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Ervaring van AM80

Bericht door Dieselfreak »

trainlovertje schreef:
Dieselfreak schreef:Het enige leuke eraan vind ik de eerste klasse in de niet-vernieuwde, met die mooie tekeningen op de wanden.
Je al eens laten neerploffen in een zetel in de niet-gemoderniseerde eerste klasse? Stofwolk, onbeschrijfelijk! :lol:
Niet overdrijven hé. :roll: Ik heb me al vaak genoeg laten "neerploffen" in zo'n zetel, en heb helemaal geen last van wat jij noemt.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Ervaring van AM80

Bericht door Eric0641 »

hier draait de Break vaste dienst (Maastricht - Luik/Hasselt) de tekeningen vindt ik een mooie toevoeging geeft wat sfeer, maar tevens op deze lijn hebben vroeger klassiek gereden. Als je eenmaal die 1ste klas gewent bent (vergelijkbaar met AM75). dan valt alles een beetje tegen vooral de Misero.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Ervaring van AM80

Bericht door Merijn »

De zetels in de middenbakken van de gerenoveerde rijtuigen zijn wel super, voornamelijk de blauwe zetels. Ik blijf het zo jammer vinden dat ze net deze zetels eruithalen bij de renovatie. Als ze deze uit de eerste klasse van de gemoderniseersde klassiekjes zou halen, kunnen ze misschien enkele Breaks enkel en alleen uit dergelijke zetels maken: Break Deluxe...
Plaats reactie