de samenleving anno 2016.... een Treinbestuurder doet zijn laatste rit

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

de samenleving anno 2016.... een Treinbestuurder doet zijn laatste rit

Bericht door nighttrain »

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... rder.dhtml
Ondanks de omroepen , iedereen zit met zijn .... in de smartphone en hoort niks resultaat.
Wat reeds gebeurt sedert 60 jaar ... provoceert een atoomontploffing.
gelukkig pensioen gewenst aan mijn oud collega.
LOL LOL LOL
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: de samenleving anno 2016.... een Treinbestuurder doet zijn laatste rit

Bericht door HLE 2302 »

Tjah, één iemand die de boodschap niet heeft gehoord. Slaat in paniek en neemt al de anderen mee ...
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: de samenleving anno 2016.... een Treinbestuurder doet zijn laatste rit

Bericht door nighttrain »

HLE 2302 schreef:Tjah, één iemand die de boodschap niet heeft gehoord. Slaat in paniek en neemt al de anderen mee ...
ben er 100% zeker van hadden ze een omroep gedaan om het station te verlaten , dat er nog geen 1/10 had had gehoord en 8/10 zouden twijfelen nadat ze het evntueel zouden gehoord hebben.
Door wat gaan ze nu de klappers vervangen? met 100 "bang bang bang" roepen? Wat zouden ze dan zeggen?
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

de samenleving anno 2016.... een Treinbestuurder doet zijn laatste rit

Bericht door dekooiker »

nighttrain schreef: Ondanks de omroepen , iedereen zit met zijn .... in de smartphone en hoort niks resultaat.
Wat reeds gebeurt sedert 60 jaar ... provoceert een atoomontploffing.
Inderdaad: ofwel oortjes in, ofwel druk bezig met dat instrument dat geen seconde mag wijken voordat ontwenningsverschijnselen opduiken.
Ronduit beangstigend dat mensen, ondanks waarschuwing, gek beginnen doen.
Er kan natuurlijk toevallig iets tegelijk aan de hand zijn maar toch?
Nu begrijp ik wel dat het als gewone reiziger niet meteen duidelijk is wat en waarom en vooral waarom op die manier.

Grootste boosdoener zijn sensatiebladen à la HLN die voor het minste dat van ver op een terroristische daad lijkt bladzijden leesvoer moeten vullen.
Men creëert zo (al dan niet bewust) een angstklimaat.
Helaas zal de directie er meteen op springen en het gebruik van deze nochtans klassieke middelen verbieden.
De trein.
Alleen voor durvers.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: de samenleving anno 2016.... een Treinbestuurder doet zijn laatste rit

Bericht door rdv »

Volgens http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160909_02461348 werd er pas omgeroepen na de ontploffingen.

Gezien er toch ook wat buitenlanders in Brugge in het station passeren, is de vraag ook in welke talen werd dit omgeroepen?

Hoewel ik de eerste ben om de huidige angstcultuur aan te klagen, vind ik de actie toch ongepast. Ik was enkele maanden geleden in Dendermonde toen er ook daar afscheid genomen werd van een machinist, en daar was geen verwittiging/verontschuldiging voor of na, noch politie, ... Er was daar ook grote ongerustheid bij de reizigers.

Ik ben grote voorstander van het behouden van tradities, maar volgens mij is het gebruik van die knallers toch niet bedoelt voor zulke feestelijkheden, maar wel om een machinist te verwittigen dat hij een verboden spoor oprijdt bij werken met buitendienststelling?

In de huidige omstandigheden lijkt het me toch voorzichtiger om de voetzoekers - als het dan toch "moet" - de komende maanden/jaren niet te gebruiken. Als je ziet tot welke toestanden een paar draadjes vanuit de jas van een onderzoeker kunnen leiden, dan moet je het niet gaan zoeken door bommetjes af te laten gaan in één van de grotere stations van België.
dekooiker schreef:Grootste boosdoener zijn sensatiebladen à la HLN die voor het minste dat van ver op een terroristische daad lijkt bladzijden leesvoer moeten vullen.
Men creëert zo (al dan niet bewust) een angstklimaat.
Vergeet de rol van de politiek ook niet in deze.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: de samenleving anno 2016.... een Treinbestuurder doet zijn laatste rit

Bericht door nighttrain »

We kunnen enkel vaststellen dat onze regionale tradities verdwijnen door de annslagen maar zeker door het leefgedrag van de domme medemens. De twitter rage , FB ,en andere "onsociale media". maar het is nu te laat we kunnen dit niet meer terug draaien.
We staan aan de vooravond dat binnenkort de gentse feesten , sinksenfoor enz ook zullen afgeschaft worden. De braderie van Lille is al dood en zoveel andere.
Wie schaft het af, inderdaad incompetente politici. En de nieuwe generatie laat begaan.

Aan rdv van de vorige bijdrage: klappers hebben als doel de treinbestuurder akoustisch te verwittigen dat hij een rode vlag of lantaarn heeft overschreden. Die kan daar geplaatst zijn om een hinder in het spoor af te dekken. Een hinder kan van alles zijn.
Ik zou zeggen treinbestuurders hou die traditie in ere, voor mensen met een goed hart en een slecht karakter (zoals het Pallieterke).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: de samenleving anno 2016.... een Treinbestuurder doet zijn laatste rit

Bericht door Steven »

klappers hebben inderdaad een waarschuwingsfunctie, er is inderdaad niets mis met het gebruik van die klappers bij het op pensioen gaan van een collega. De enige winnaar bij het afschaffen van dit alles is 'angst'. Dank u aan alle mensen die er zich alle dagen door laten voeden. Als we alles blijven afschaffen dat nog maar op een kleine manier kunnen linken met een mogelijk aanslag gaan we veel moeten afschaffen. Doel van die mannen is om onze samenleving en onze manier van leven te verstoren. Ze lijken er volop in te slagen. Als we zo verder doen komen we binnenkort voor niets meer buiten en blijft iedereen alle dagen in zijn huisje.
michael1105

Re: de samenleving anno 2016.... een Treinbestuurder doet zijn laatste rit

Bericht door michael1105 »

Logisch dat de mensen schrikken. Ook al hebben ze het omgeroepen. Sommigen zijn blijkbaar 22 maart 2016 vergeten.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: de samenleving anno 2016.... een Treinbestuurder doet zijn laatste rit

Bericht door nighttrain »

michael1105 schreef:Logisch dat de mensen schrikken. Ook al hebben ze het omgeroepen. Sommigen zijn blijkbaar 22 maart 2016 vergeten.
Neen helemaal niet vergeten, maar was U erbij in Brussel om het geluid van een ontploffende klapper te vergelijken met een bomexplosie? Het is zelfs mogelijk dat een bom minder lawaai maakt dan een klapper.
Even het geheugen opfrissen , in 1984 hebben we ook een reeks aanslagen gehad met de CCC. In 1985 de bende van Nijvel en daarna de rijkswachters in hun Golf GTI en op de daken van de warenhuizen. 1995 Metro de St-Michel.Madrid , London. Dus die aanslagen zijn van alle tijden,
Zoals ik zei , het is de samenleving die verandert, de pers (TV/Bladen) zaait angst het is hun core business geworden , onnodige angst , maar je mag niks zeggen want anders wordt je beschuldigt van censuur. TV journaals zijn hetzelde als publiciteit , herhaal het genoeg en de mensen gaan er zich naar gedragen (kopen en angst).
De samenleving heeft meer tijd , ze gebruiken die in FB/twitter/BFM tv etc.. en ja ook ergens op fora zoals dit hier, blogs. De mensen observeren hun omgeving niet meer ze zijn bezig met hun Eigen en hun rechthoekig bakje met aaischerm.
Bestudeer even het programma "sorry voor alles", zonder dat ze het weten hebben hebben de makers een sociologisch projekt gemaakt.
Gaan we stoppen met het afsteken van vuurwerk op feesten of 1 januari, neen toch. Stof pour sociologen..
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: de samenleving anno 2016.... een Treinbestuurder doet zijn laatste rit

Bericht door Patrick »

In Kortrijk heb ik op het elektronisch perronbord eens een aankondiging gezien. "Laatste rit" of zo. Dat helpt ook een beetje als men het afscheid op die manier aankondigt.
Plaats reactie