Oostende-Roosendaal

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Oostende-Roosendaal

Bericht door apestaart »

In de jaren 70 en 80 had men een verbinding Oostende naar Roosendaal maar werd deze verbinding geloof ik in de jaren 90 ingekort tot Antwerpen-Centraal, de huidige situatie dus, als ik mij herinner werd dat toen nog met in oranjekleurige varkensneuzen treinen uitgevoerd.
De vraag is waarom de NMBS destijds die verbinding heeft ingekort, te weinig succes zeker?
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Oostende-Roosendaal

Bericht door ostbahnhof »

wat ik me nog herinner: essen oostende werd vervangen door een ic essen brussel (ev) de l trein antwerpen essen werd toen doorgetrokken naar roosendaal. de benelux heeft sinds die periode geen stop meer in essen.
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Re: Oostende-Roosendaal

Bericht door JPL107 »

Ik heb de trein Oostende - Roosendaal verschillende keren gezien in Oostende en Antwerpen begin jaren 90. Er waren ook varkensneuzen bij in de VTM kleuren :D .
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Oostende-Roosendaal

Bericht door Hobbes »

Toen ik in opleiding was voor TB in 1997 bestond die verbinding nog. Ik heb tijdens mijn praktijk verschillende keren Roosendaal-Oostende mogen meevolgen. Dat werd inderdaad gereden met MR75, de zogenaamde varkensneuzen.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Oostende-Roosendaal

Bericht door Merijn »

Mijn ouders hadden ooit een programma waar een trein werd gevolgd. Dat was een varkensneus vanuit Oostende, maar ik denk dat deze tot Antwerpen ging. De videocassette is er nog, maar ik heb deze als kind net iets teveel bekeken :D

Goh, ik zou dat wel nog eens willen terugzien...
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Re: Oostende-Roosendaal

Bericht door tt44ta46 »

Dat was, als ik het goed herinner, de IC-E, in Roosendaal mochten enkel AM75 komen, die reden naar Antwerpen-Centraal, toen nog kopstation, waar in de spits dan 1 of 2 klassieke stellen stonden te wachten om tot Oostende te versterken.

Meest grandioze trein die ik zo ooit in Gent zag was een nog grijs-oranje 841 gekoppeld aan een Bordeaux klassiek én een ... BUDD :-)

In 1998 werd deze verbinding opgedoekt.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Oostende-Roosendaal

Bericht door nighttrain »

tt44ta46 schreef:Dat was, als ik het goed herinner, de IC-E, in Roosendaal mochten enkel AM75 komen, die reden naar Antwerpen-Centraal, toen nog kopstation, waar in de spits dan 1 of 2 klassieke stellen stonden te wachten om tot Oostende te versterken.

Meest grandioze trein die ik zo ooit in Gent zag was een nog grijs-oranje 841 gekoppeld aan een Bordeaux klassiek én een ... BUDD :-)

In 1998 werd deze verbinding opgedoekt.
in Roosendaal kwamen we ook met gewone groene stellen. de eerste of tweede stoptrein vanuit FN naar Essen reed door tot Roosendaal, en dan snel van kop wisselen voor de luchtdruk te bewaren met een compressor op 1500V.
Plaats reactie