Werfinfo Antwerpen-Breda

Alles over reizigerstreinen in België.
Treinvreter

Werfinfo Antwerpen-Breda

Bericht door Treinvreter »

Dag iedereen

Volgens de website van de NMBS worden er werken gepland op het Nederlandse spoornet. Tijdens die werken komt er een busdienst tussen Noorderkempen en Breda. Dit ter vervanging van de IC-trein Antwerpen-Breda. Nu waren (of zijn) er inderdaad plannen om de Benelux-trein via de HSL naar Breda te sturen, maar dit is nog niet in voege.

Dus vraag ik me af op welke IC-verbinding de NMBS doelt?

Groetjes!
Bijlagen
Printscreen van het bericht
Printscreen van het bericht
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Werfinfo Antwerpen-Breda

Bericht door Robin »

dit is inderdaad vrij raar :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Werfinfo Antwerpen-Breda

Bericht door Steve »

Gaat het misschien over A'pen-Roosendaal en voorzien ze een aansluiting richting Randstad in (het makkelijker te bereiken) Breda? Hoe dan ook curieus...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Werfinfo Antwerpen-Breda

Bericht door Steven »

De benelux gaat die weekends niet verder dan Antwerpen zo blijkt.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Werfinfo Antwerpen-Breda

Bericht door Steve »

Dan zal het wellicht toch ter vervanging van de Benelux zijn, met overstap in Breda in plaats van Roosendaal.

Ik snap dan wel niet waarom ze de Benelux of vervangende trein niet gewoon tussen Brussel en Noorderkempen laten rijden, in plaats van de mensen nog eens extra te laten overstappen in Antwerpen (een ritje Brussel-Amsterdam wordt dus overstappen in Antwerpen, Noordkempen en Breda). Zelfs als er geen oplossing gevonden wordt om het normale Benelux-materieel naar Noorderkempen te laten rijden (ook al gezien het moeilijke omlopen van de loc), moet het toch mogelijk zijn om het Belgische deel met Desiro 85xx te rijden of bijvoorbeeld M6 ingesloten door 18 of 13?

Nog beter zou normaal zijn dat de Benelux gewoon via HSL 4 naar Nederland rijdt, maar dat zal wel helemaal te ver gezocht zijn...
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Werfinfo Antwerpen-Breda

Bericht door ostbahnhof »

nmbs internationaal geeft voor die weekends verbindingen via Eindhoven (bus vanuit antw) en via Luik Maastricht of met Thalys
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Werfinfo Antwerpen-Breda

Bericht door thejay »

Ja, en ik probeer dus een 'standaard' Benelux-weekend retour te boeken op 25/09, maar aangezien die verbindingen via Breda niet in de planner staan... eraan voor de moeite. :?
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Werfinfo Antwerpen-Breda

Bericht door rvdborgt »

Steve schreef:Dan zal het wellicht toch ter vervanging van de Benelux zijn, met overstap in Breda in plaats van Roosendaal.
Dit is de standaardoplossing die de afgelopen jaren al meermaals is toegepast. Dat er in Antwerpen geen doorgaande treinen zijn, is omdat de NMBS dat niet wil.
NMBS Europe waarschuwt al wekenlang op zijn homepage dat de dienstregeling pas enkele dagen van tevoren in de planners zal zitten. Waarom dat niet eerder kan, is me een raadsel: ze hebben dit immers al meermaals zo uitgevoerd, dus dat had weken geleden al ingevoerd kunnen zijn. Maar nu hebben ze eerst voor die 3 weekend de treinen opgeheven/verschoven zonder de vervangende bussen toe te voegen. Stelletje prutsers.

Groetjes,
Rian
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Werfinfo Antwerpen-Breda

Bericht door thejay »

De uitleg van NMBS-europe twitter trekt ook op niet veel:

"Aangezien wissels in Essen vervangen worden dat weekend is er helaas geen BNL-weekendretour mogelijk voor dat weekend."

Hoezo...???
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Werfinfo Antwerpen-Breda

Bericht door rvdborgt »

thejay schreef:De uitleg van NMBS-europe twitter trekt ook op niet veel:

"Aangezien wissels in Essen vervangen worden dat weekend is er helaas geen BNL-weekendretour mogelijk voor dat weekend."
De verkrijgbaarheid hangt niet af van werkzaamheden; je zou de NMBS eens kunnen uitdagen om de plek in de voorwaarden aan te wijzen waar dat staat. Aan het loket is het ticket zeer waarschijnlijk gewoon verkrijgbaar omdat ze daar niet van de dienstregeling afhankelijk zijn. Helaas geldt daar een balieboete.
Ik verwacht vrijdag, na de wekelijkse Hafas-update, de vervangende bussen in de planner dus dan zou het moeten lukken. Ik raad je tegelijkertijd wel af om via de NMBS te boeken, want die heeft sinds een tijdje een toeslag van 1 euro per enkele reis (2 euro op een retour) voor gewone NRT-tickets, zoals een Benelux-weekend, ook online. Bij NS of de Treinreiswinkel is die toeslag er niet.

Groetjes,
Rian
trainlovertje
Berichten: 2345
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Werfinfo Antwerpen-Breda

Bericht door trainlovertje »

rvdborgt schreef:Ik raad je tegelijkertijd wel af om via de NMBS te boeken, want die heeft sinds een tijdje een toeslag van 1 euro per enkele reis (2 euro op een retour) voor gewone NRT-tickets, zoals een Benelux-weekend, ook online. Bij NS of de Treinreiswinkel is die toeslag er niet.
En wat is het nut van die toeslag dan eigenlijk? Zogenoemde dossierkosten misschien?
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Werfinfo Antwerpen-Breda

Bericht door rdv »

rvdborgt schreef: Ik raad je tegelijkertijd wel af om via de NMBS te boeken, want die heeft sinds een tijdje een toeslag van 1 euro per enkele reis (2 euro op een retour) voor gewone NRT-tickets, zoals een Benelux-weekend, ook online. Bij NS of de Treinreiswinkel is die toeslag er niet.

Groetjes,
Rian
Bij treinreiswinkel is het toch 9,5 EUR per dossier?
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Werfinfo Antwerpen-Breda

Bericht door rvdborgt »

rdv schreef:
rvdborgt schreef: Ik raad je tegelijkertijd wel af om via de NMBS te boeken, want die heeft sinds een tijdje een toeslag van 1 euro per enkele reis (2 euro op een retour) voor gewone NRT-tickets, zoals een Benelux-weekend, ook online. Bij NS of de Treinreiswinkel is die toeslag er niet.
Bij treinreiswinkel is het toch 9,5 EUR per dossier?
Boekingen die compleet online zijn, zijn gratis. Afhankelijk van de betaalmethode dan mogelijk wel weer betaalkosten.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Werfinfo Antwerpen-Breda

Bericht door rvdborgt »

trainlovertje schreef:
rvdborgt schreef:Ik raad je tegelijkertijd wel af om via de NMBS te boeken, want die heeft sinds een tijdje een toeslag van 1 euro per enkele reis (2 euro op een retour) voor gewone NRT-tickets, zoals een Benelux-weekend, ook online. Bij NS of de Treinreiswinkel is die toeslag er niet.
En wat is het nut van die toeslag dan eigenlijk? Zogenoemde dossierkosten misschien?
Meer geld binnenhalen, me dunkt. Verder is dat zonder enige communicatie ingevoerd dus meer weet ik ook niet.

Groetjes,
Rian
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Werfinfo Antwerpen-Breda

Bericht door thejay »

Heb nog even doorgevraagd met de suggestie dat het komt "omdat de vervangbussen niet in de planner zitten" en dat geven ze -min of meer- toe. Ze raden me aan om te boeken via het call center of aan het loket.
Op mijn vraag of ik dan de dossierkosten à € 3,50 moet betalen laten ze beslissing aan hen over...

Ik kan nog wel een paar dagen wachten met boeken... eventueel wordt het alsnog opsplitsen in een dagretour (via de Spoordeelwinkel) en iets aanvullends...
Plaats reactie