Steve schreef:Een verbetering van de aansluiting tussen lijn 26 en lijn 25A (luchthaven) zou daar volgens mij wel degelijk iets kunnen helpen, in die zin dat je die vertraagde treinen dan daarlangs kunt leiden in plaats van langs de (drukke) lijn 36, nee? In de luchthaven dan ofwel rechtsomkeert, ofwel alsnog via lijn 36 (in de hoop dat er tegen dan wel plaats is).
Ik vrees dat zo een mate van flexibiliteit moeilijk organiseerbaar is met maar 3 sporen in de luchthaven.
Tram44 schreef:Een groot nadeel aan die lusbedieningen van de luchthaven is dat je in die lus geen tussenliggende stations kan bedienen, tenzij slechts in één richting. Je kan een IC uit Namen of Charleroi dus niet in Diegem laten stoppen.
Sinds de invoering van die IC-treinen via de enkelsporige boog naar lijn 26 loopt de S5 bijna systematisch vertraging op tussen Vilvoorde en Schuman, met doorgaans gekruip aan 30 km/u tussen de vertakking Keelbeek en Evere.
Hopelijk vindt men hier in de dienstregeling 2018 een betere oplossing voor, al zou wat performantere signalisatie wellicht ook niet zo gek zijn.
Ik weet niet wat er zou kunnen worden verbeterd aan de signalisatie? Je zit daar nu eenmaal met 2 vertakkingen en veel wissels en het zijn daar al korte secties. Het is gewoon vervelend dat die luchthaventreinen er overal komen tussen gefietst. Hen achter een omnibus of zelfs de S5 steken, levert te veel vertraging op. De S5 komt er dan trouwnes nog relatief goed van af, de L-treinen uit Vilvoorde en Mechelen mogen aan Y. Keelbeek zelfs tot 8 minuten staan wachten op een luchthaventrein.