Foutieve tijdweergave bij vertragingen

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Foutieve tijdweergave bij vertragingen

Bericht door profke »

Beste;

als je een vertragings-attest wilt vragen dan moet je de website gebruiken.
Als ik 20 minuten te laat aankom op het werk, en de werkgever controleert mijn gegevens, dan ziet hij slechts 9 minuten staan.

Heeft hier iemand een verklaring voor?

Zie bijlage een foto. Genomen om 08u51:04; terwijl andere passagiers uitstapten in Antw Berchem. op 2 december.

volgens de nmbs was die trein ginder om 08u39
volgens de display in de trein om 08u45
volgens het scherm zie je dat het 08u51 was. Da's een verschil van 12 minuten !!!
het verschil tussen 9 minuten en 21 is in mijn ogen te groot.
Bijlagen
2016-12-02 08.51.04.jpg
byter
Berichten: 158
Lid geworden op: 31 jul 2013, 20:53

Re: Foutieve tijdweergave bij vertragingen

Bericht door byter »

Afbeelding Geen idee waar je werkgever kijkt maar het vertragingsattest is duidelijk.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Foutieve tijdweergave bij vertragingen

Bericht door trainlovertje »

Misschien heeft dat ook te maken met die foutmelding waarnaar verwezen wordt op de webpagina. Zou het kunnen dat de geplande aankomsttijd eveneens 11 minuten later werd aangeduid (om 08:41 dus) volgens het systeem, waardoor er maar 9 minuten vertraging bij kwamen te staan (ipv 20). Dat probleem is ontstaan toen Infrabel dat nieuwe 'Zwitserse' systeem in gebruik genomen heeft. Ergens in dit forum staat er nog een topic omtrent die problemen.
NMBS (Klantendienst --> Vertragingsattest) schreef: Technisch probleem - foute info

Door een probleem aan de informaticasystemen worden sommige geplande dienstregelingen aangepast indien er vertraging is.
Sommige vertragingen worden dus niet getoond in de reisplanner en de vertragingsattesten.

Wij bieden u onze verontschuldigingen voor deze situatie.

In geval van compensatieaanvraag zullen we de effectieve vertraging in rekening nemen.

We stellen alles in het werk om deze dienst zo snel mogelijk te herstellen.
Dat de getoonde vertraging in de trein zelf niet klopt, is bijna een gewoonte naar mijn ervaring. Dat heeft misschien te maken met een slechte GPS-verbinding.
Plaats reactie