IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel
Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel
Heb dat eens gehoord tijdens een permanente vorming. Ik heb zelf geen idee hoeveel bruggen het zijn aangezien ik L15 maar ken tot en met Herentals (of Y.Kruisberg om exact te zijn...)
Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel
In de netverklaring is alleszins geen verbod voor M6 op lijn 15 opgenomen.Eimai schreef:Waar heb je dat trouwens gehoord dat M6'en niet tussen Herentals en Mol kunnen rijden? Er staan alleszins geen borden die het verbieden (al ben ik niet meer 100% zeker of die stopborden voor M6'en nog wel bestaan in de reglementering).
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel
De rechtstreekse trein doet er 1u28 over tussen Mol en Brussel-Centraal, die met overstap in Herentals 1u24. Er zijn inderdaad drie extra stops tussen Herentals en Lier (Bouwel, Nijlen en Kessel - Wolfstee niet), maar die zijn niet onlogisch. Nijlen heeft bijvoorbeeld meer instappers dan Olen.
Ik vermoed dat heel wat reizigers dan ook de rechtstreekse trein verkiezen boven een overstap waarbij je 8 min in de koude mag staan, meer onzekerheid hebt, je van perron moet wisselen (in het heengaan bv. via de tunnel in Herentals).
Kans is groot dat koppelen/ontkoppelen ervoor zorgt dat je met deze trein langer onderweg bent dan de P-trein die enkele haltes meer doet.
Ik ben wel voorstander om het aantal P-treinen tussen Mol en Brussel verder uit te breiden. Eind dit jaar zou er al een extra P-trein Brussel-Mol komen.
Ik vermoed dat heel wat reizigers dan ook de rechtstreekse trein verkiezen boven een overstap waarbij je 8 min in de koude mag staan, meer onzekerheid hebt, je van perron moet wisselen (in het heengaan bv. via de tunnel in Herentals).
Kans is groot dat koppelen/ontkoppelen ervoor zorgt dat je met deze trein langer onderweg bent dan de P-trein die enkele haltes meer doet.
Ik ben wel voorstander om het aantal P-treinen tussen Mol en Brussel verder uit te breiden. Eind dit jaar zou er al een extra P-trein Brussel-Mol komen.
Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel
Naar het schijnt is er een stam M6-rijtuigen + een 18 in Mol geweest eind april (toen er een week gewerkt werd tussen Herentals en Turnhout). Elektrisch materieel werd toen opgesteld in Mol i.p.v. Turnhout.
M6 (en hopelijk ook M7) kan en mag dus wel degelijk naar Mol.
M6 (en hopelijk ook M7) kan en mag dus wel degelijk naar Mol.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel
Uiteraard mag dat. Elke stukje bovenleiding dat sinds 2000 gebouwd is laat M6 toe, dus zeker het nieuwe stukje naar MolLML schreef:Naar het schijnt is er een stam M6-rijtuigen + een 18 in Mol geweest eind april (toen er een week gewerkt werd tussen Herentals en Turnhout). Elektrisch materieel werd toen opgesteld in Mol i.p.v. Turnhout.
M6 (en hopelijk ook M7) kan en mag dus wel degelijk naar Mol.
Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel
Even vraagje i.v.m. bovenstaand: waar mag M6 niet komen in België?
Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel
Volgens de netverklaring:Davy schreef:Even vraagje i.v.m. bovenstaand: waar mag M6 niet komen in België?
- verboden op alle industriële lijnen met een nummer boven de 200
- lijnen 10 10/2 11 1/1 11A
- 37 Welkenraedt - Hergenrath
- 44 Pepinster - Spa-Géronstère
- 109 Cuesmes - Harmignies
- 122 Zottegem - Geraardsbergen
- 126 Statte - Marchin
- 127 Moha - Statte
- 132 La Sambre - Mariembourg
- 134 Mariembourg - Couvin
- 144 Gembloux - Jemeppe-sur-Sambre
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat op enkele van deze lijnen al een tijdje GEEN verkeer meer is.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 2349
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel
HSL 3 ook niet, want voorbij Angleur hangen er bordjes die dat aanduiden, maar dat is waarschijnlijk omdat die lijn rechtstreeks in Hergenrath uitkomt en ze waarschijnlijk gewoon niet naar Duitsland mogen.overweg13 schreef:- 37 Welkenraedt - Hergenrath
Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel
Misschien probleem met het vrijeruimteprofiel? Op lijn 10 mag hij blijkbaar ook niet komen.Shrek schreef: Uiteraard mag dat. Elke stukje bovenleiding dat sinds 2000 gebouwd is laat M6 toe, dus zeker het nieuwe stukje naar Mol
Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel
Heeft men onlangs de tunnel van Spy hiervoor niet aangepast door er de dubbelspoorlijn te vervangen door een gecentreerd enkelspoor?overweg13 schreef:144 Gembloux - Jemeppe-sur-Sambre
Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel
Klopt! Het spoor in de tunnels hebben ze naar het midden verplaatst voor de M6 te kunnen laten passeren! Er staan ook geen borden dat het niet mag! Deze lijn is geschikt voor M6!Asterix schreef:Heeft men onlangs de tunnel van Spy hiervoor niet aangepast door er de dubbelspoorlijn te vervangen door een gecentreerd enkelspoor?overweg13 schreef:144 Gembloux - Jemeppe-sur-Sambre