Southwest trains in Muizen?

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Southwest trains in Muizen?

Bericht door TommyG »

Hallo,

leuke verrassing deze ochtend op de trein in Muizen... Tussen alle goederentreinen stond er plots een reizigerstrein van Southwest Trains...
Ik heb geen foto kunnen nemen maar het moet ongeveer dit type geweest zijn :
Afbeelding Iemand een idee wat deze in Muizen staat te doen?

Groeten,

Tommy
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Southwest trains in Muizen?

Bericht door Nadleeh »

Wellicht op doortocht naar Engeland? Het zouden nieuwe treinen van Siemens kunnen zijn die besteld zijn door South West Trains en dit jaar in zouden moeten stromen.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Southwest trains in Muizen?

Bericht door dekooiker »

Zie ik wel meer passeren.
Op doorreis naar Duitsland of Engeland.
Komt niet zo heel vaak voor dus moet je al geluk hebben om foto's te kunnen maken.
De trein.
Alleen voor durvers.
wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Southwest trains in Muizen?

Bericht door wbrm »

South West Trains heeft Siemens Desiro City treinen besteld die sterk lijken op de treinen die ze nu al hebben zoals op de foto. De fabriek in Krefeld bouwt deze treinen. Ze zijn qua design identiek aan de Thameslink stellen die al enige tijd rijden. Ze hebben dus een modernere snoet, zeker door het ontbreken van de deur in het midden.
Het leuke/gekke tractiegeluid hebben ze gelukkig nog steeds.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Southwest trains in Muizen?

Bericht door Eimai »

Vanavond stonden ze er alleszins nog steeds, dus wie foto's wil maken... Maar het komt wel vaker voor inderdaad, denk dat ik bijvoorbeeld ook ooit Scotrail al eens heb zien staan daar.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Southwest trains in Muizen?

Bericht door AlexNL »

Op Twitter heb ik een foto zien voorbijkomen van de doorkomst van het konvooi in Hasselt:
Afbeelding Credits foto: @pghas71

Dit is een Desiro City, de evolutie van het Desiro UK-model (de blauwe trein uit de openingspost), die voldoet aan de laatste technische eisen en normen.

En om het plaatje compleet te maken: de Britse overheid is bezig met de aanbesteding van de South West Trains-franchise, in april wordt naar verwachting bekendgemaakt welke partij heeft gewonnen. Twee partijen zijn in de race: het Britse Stagecoach (dat al 20 jaar SWT rijdt) en het consortium FirstGroup/MTR. Het kan dus best zo zijn dat "SWT" niet meer bestaat wanneer deze treinen in dienst komen. :roll:
Plaats reactie