Reiziger trekt aan noodrem op IC-01 na vertrek uit Brussel-Zuid

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Reiziger trekt aan noodrem op IC-01 na vertrek uit Brussel-Zuid

Bericht door Dieselfreak »

Gisteren nam ik in Luik-Guillemins de IC-01 (vroeger de IC A genoemd) van 17:01 richting Oostende, mijn bestemming was Gent-Sint-Pieters. Alles verliep vlot, tot de trein kort na vertrek uit Brussel-Zuid tot stilstand kwam. Er werd omgeroepen dat er aan de noodrem getrokken was. Ik vreesde al vertrokken te zijn voor een urenlang avontuur. Maar na een tiental minuten kwam de trein weer in beweging, en de rest van de rit verliep probleemloos.

Weet iemand wat er precies gebeurd is, waarom iemand aan de noodrem getrokken heeft? Was het een flauwe grappenmaker, of was er wel degelijk een goede reden om aan de noodrem te trekken?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Reiziger trekt aan noodrem op IC-01 na vertrek uit Brussel-Zuid

Bericht door trainlovertje »

Dat gebeurt wel vaker, heb het ook al een aantal keer meegemaakt. Gewoonlijk duurt het niet langer dan een kwartier eer de trein z'n rit kan verderzetten. Een keer dat ik erbij was, waren het een tweetal reizigers die hun stop gemist hadden en 10 seconden na vertrek aan de noodrem trokken. Ze dachten dan nog vrolijk uit te kunnen stappen, maar werden op het perron al opgewacht door securail om te verbaliseren..
Volgens de storingsinfo van jouw trein gisteren ging het om een kwaadwillige daad, dus een flauwe grappenmaker ofzo
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Reiziger trekt aan noodrem op IC-01 na vertrek uit Brussel-Zuid

Bericht door Dieselfreak »

trainlovertje schreef:Volgens de storingsinfo van jouw trein gisteren ging het om een kwaadwillige daad, dus een flauwe grappenmaker ofzo
Van welke bron heb je die informatie?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Reiziger trekt aan noodrem op IC-01 na vertrek uit Brussel-Zuid

Bericht door trainlovertje »

Wel, goede connecties hebben met rijdend personeel zijn voor zulke zaken wel nuttig :) Ik denk dat deze informatie dan ook niet rechtstreeks naar de reizigers wordt gecommuniceerd, tenzij je de NMBS ernaar zou vragen.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Reiziger trekt aan noodrem op IC-01 na vertrek uit Brussel-Zuid

Bericht door apestaart »

trainlovertje schreef:Dat gebeurt wel vaker, heb het ook al een aantal keer meegemaakt. Gewoonlijk duurt het niet langer dan een kwartier eer de trein z'n rit kan verderzetten. Een keer dat ik erbij was, waren het een tweetal reizigers die hun stop gemist hadden en 10 seconden na vertrek aan de noodrem trokken. Ze dachten dan nog vrolijk uit te kunnen stappen, maar werden op het perron al opgewacht door securail om te verbaliseren..
Volgens de storingsinfo van jouw trein gisteren ging het om een kwaadwillige daad, dus een flauwe grappenmaker ofzo
Een flauwe grappenmaker die een gepeperde rekening mag betalen, hij zal dus groen lachen.
Plaats reactie