L36 Ontsporing reizigerstrein

Alles over reizigerstreinen in België.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: RE: Re: RE: Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door rdv »

overweg13 schreef:
rdv schreef:
overweg13 schreef:En ik hoor de woordvoerder van Infrabel hier net op de radio zeggen dat er met de wissel niks fout was. Hij was trouwens nog recent nagekeken.
Anderen een veeg uit de pan geven dat er niet gespeculeerd mag worden terwijl het onderzoek loopt, maar zelf wel al mogelijke oorzaken uitsluiten is een weinig consequente houding.

Het is niet omdat een wissel of trein net nagekeken is dat er niets fout kan zijn met het toestel. Dat defect kan opgetreden zijn na het nazicht, of net aan het nazicht te wijten zijn.
Heb ik die veeg gegeven - dat is dan toch al van een vorig ongeval geleden - of richt je je pijlen op Petit?
Op Petit, sorry voor de onduidelijke reactie Vic.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door nighttrain »

wva schreef:Op de FB pagina van infrabel staan een aantal foto's, meer in detail dan in de krant. Ik blijf het vreemd vinden dat het middelste rijtuig met zijn voorkant op het rechtse en met zijn achterkant op het linkse spoor staat..... Ik ben echt benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek.
Dat Is logisch, Het koprijtuig heeft een grote mechanische weerstand ontmoet, De traktiekracht van Het Laatste rijtuig is blijven duwen. Dus De kop heeft veel weerstand en vanachter naar links geduuwd,en Het tweede rijtuig gaat hel In schaar zetten en naar rechts uit Het spoor gaan
Het kop rijtuig Is net voor die bovenleidingspaal geknikt naar links, zonder die paal te raken en links van Het spoor belanden. Zie ook de betonnen dwarsliggers die goed verplaatst zijn.
Ook zie je dat de wielen In De balast hebben gereden (balast stof,van nieuwe grijze ballast)
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door wva »

nighttrain schreef:
wva schreef:Op de FB pagina van infrabel staan een aantal foto's, meer in detail dan in de krant. Ik blijf het vreemd vinden dat het middelste rijtuig met zijn voorkant op het rechtse en met zijn achterkant op het linkse spoor staat..... Ik ben echt benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek.
Dat Is logisch, Het koprijtuig heeft een grote mechanische weerstand ontmoet, De traktiekracht van Het Laatste rijtuig is blijven duwen. Dus De kop heeft veel weerstand en vanachter naar links geduuwd,en Het tweede rijtuig gaat hel In schaar zetten en naar rechts uit Het spoor gaan
Het kop rijtuig Is net voor die bovenleidingspaal geknikt naar links, zonder die paal te raken en links van Het spoor belanden. Zie ook de betonnen dwarsliggers die goed verplaatst zijn.
Ook zie je dat de wielen In De balast hebben gereden (balast stof,van nieuwe grijze ballast)
Dank je wel voor de duidelijke uitleg!
ronny
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door ronny »

Vanavond vertragingen en afschaffingen tussen Leuven en Aarschot. Volgens de tbg tgv het wegslepen van de 2 bakken. Hoelang dit ging duren was niet bekend. Uiteindelijk heb ik een uur in de trein zitten wachten (van 16u58 tot 17u58) . Nadien vertrok de trein om voor het volgend sein nog eens 20 minuten stil te staan. Dit heeft me een persoonlijk record wat minuten vertraging opgeleverd. In volle avondspits dit uitvoeren, :?:
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door trainlovertje »

ronny schreef:Vanavond vertragingen en afschaffingen tussen Leuven en Aarschot. Volgens de tbg tgv het wegslepen van de 2 bakken. Hoelang dit ging duren was niet bekend. Uiteindelijk heb ik een uur in de trein zitten wachten (van 16u58 tot 17u58) . Nadien vertrok de trein om voor het volgend sein nog eens 20 minuten stil te staan. Dit heeft me een persoonlijk record wat minuten vertraging opgeleverd. In volle avondspits dit uitvoeren, :?:
Ze waren rond half twee begonnen, maar blijkbaar heeft dat toch wat langer geduurd dan verwacht...
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door TommyG »

Ik hoorde gisteren op het nieuws dat de ontspoorde trein naar Muizen gebracht zou worden omdat daar een werkplaats zou zijn?
Ik woon al heel mijn leven in Muizen maar voor zover ik weet is de dichtsbijzijnde werkplaats toch die van Mechelen, vlak naast het station? Of mis ik iets? :-)

Tommy
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door Robin »

de inrit naar CW Mechelen begint al van in Muizen...
Ik vond het toch ook raar dat men dat zo vertelde maar ja belgische pers :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door Paul »

Zo raar vind ik dat toch niet. Om per spoor de CW Mechelen ("het arsenaal") te bereiken moet je inderdaad naar het vormingsstation van Muizen.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door TommyG »

Robin schreef:de inrit naar CW Mechelen begint al van in Muizen...
Ik vond het toch ook raar dat men dat zo vertelde maar ja belgische pers :roll:
het was niet de pers he, het was die kleine woordvoerder van de NMBS die dat zo zei... ;-)
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door profke »

ronny schreef:Vanavond vertragingen en afschaffingen tussen Leuven en Aarschot. Volgens de tbg tgv het wegslepen van de 2 bakken. Hoelang dit ging duren was niet bekend. Uiteindelijk heb ik een uur in de trein zitten wachten (van 16u58 tot 17u58) . Nadien vertrok de trein om voor het volgend sein nog eens 20 minuten stil te staan. Dit heeft me een persoonlijk record wat minuten vertraging opgeleverd. In volle avondspits dit uitvoeren, :?:

als je tenminste al de juiste halte kreeg....
communicatie was af en toe "speciaal"....
stoptienuofstoptienuniet.jpg
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door TommyG »

De vervangbussen waren trouwens ook een lachertje...
Toen ik zaterdag avond een minuut of 10 op de vervangbus zat aan het station van Mechelen kwam er een mannetje van de NMBS de bus op om aan iedereen te vragen naar welk station ze moesten. Dit lijstje gaf hij dan aan de bus chauffeur met de instructie om aan die stations te stoppen.

Toen ik vroeg wat er dan met reizigers gebeurde die aan stations stonden te wachten die niet op de lijst stonden, dan moest ik zwijgen en me niet moeien. Ik stapte alleen af in Muizen, waar iemand op de vervangbus stond te wachten. Moest ik niet op die bus gezeten hebben en dus niet Muizen als station had opgegeven dan had die person daar nog lang kunnen staan wachten. Toffe service.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door overweg13 »

Als wie dan ook tegen mij zegt dat ik moet zwijgen en me niet moeien, dan vertrekt er een half uur later een klacht. Dat iemand onder st(r)oom staat in zulke omstandigheden, is te begrijpen, maar ook dan blijf je beleefd.
Met vriendelijke groet

overweg13
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door TommyG »

overweg13 schreef:Als wie dan ook tegen mij zegt dat ik moet zwijgen en me niet moeien, dan vertrekt er een half uur later een klacht. Dat iemand onder st(r)oom staat in zulke omstandigheden, is te begrijpen, maar ook dan blijf je beleefd.
Dat zou ik ook doen. Reden dat ik het deze keer niet gedaan heb is de volgende : dat mannetje van de NMBS was helemaal geen TBG of stationschef of dergelijke. Hij droeg een geel of groen (ben kleurenblind) werk uniform van de NMBS, duidelijk niet opgeleid voor contacten met klanten.
Zie die persoon wel meer in het station de gangen vegen enzo.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door overweg13 »

Tja, mijn vader was ook zo een mannetje (lader) maar ik heb hem nooit onbeleefd geweten tegen reizigers - het woord klant moest toen nog worden uitgevonden, want ik ga nu zo een 30 à 40 jaar terug in de tijd. Maar misschien voerde je man in Mechelen alleen maar uit wat hem was opgelegd, en lag de fout dus daar.
Met vriendelijke groet

overweg13
hmmm
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 feb 2012, 09:24

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door hmmm »

TommyG schreef:De vervangbussen waren trouwens ook een lachertje...

Toen ik vroeg wat er dan met reizigers gebeurde die aan stations stonden te wachten die niet op de lijst stonden, dan moest ik zwijgen en me niet moeien. Ik stapte alleen af in Muizen, waar iemand op de vervangbus stond te wachten. Moest ik niet op die bus gezeten hebben en dus niet Muizen als station had opgegeven dan had die person daar nog lang kunnen staan wachten. Toffe service.
Hier niet helemaal op zijn plaats, maar dit probleem stelde zich enkele maanden terug tijdens de voorziene werkzaamheden op L53 ook. Bussen die haltes overslaan als er niemand op de bel drukte om af te stappen... En vergelijkbaar een onbeschofte reactie van de buschauffeur na vriendelijk verzoeken om alsnog, zoals voorzien, te stoppen bij de tussengelegen halte in kwestie. Ik zou er niet graag op de bus gewacht hebben, je moet maar de pech hebben dat er niemand af stapt.

Een minimum aan beleefdheid, en behulpzaamheid, mag van al het aanwezige personeel verwacht worden. Graad, kledij en functie spelen daarin geen rol.
Plaats reactie