Pagina 4 van 4

Re: NMBS negeert eigen vervoersvoorwaarden

Geplaatst: 18 apr 2017, 18:03
door overweg13
Lijkt me much ado about nothing. Er zijn dringender problemen: aansluitingen trein- bus, vrijetijdstarieven...

Re: NMBS negeert eigen vervoersvoorwaarden

Geplaatst: 19 apr 2017, 03:16
door kika
Kleine stap in de goede richting. Persbericht alleen is nog niet voldoende natuurlijk.

Re: NMBS negeert eigen vervoersvoorwaarden

Geplaatst: 19 apr 2017, 20:32
door rvdborgt
kika schreef:Kleine stap in de goede richting.
Een zeer kleine stap. Bekijken we het even van dichtbij:
- verlenging van de termijn van 15 naar 30 dagen: al minstens een jaar hanteert de NMBS in de praktijk 30 dagen, kan ik uit eigen ervaring zeggen. Verordening 1371/2007 bevat echter geen termijn dus het is eigenlijk de vraag of de NMBS wel een termijn mag stellen. NMBS Europe hanteert bv. 3 maanden en dat is technisch dan ook geen enkel probleem. Ik heb overigens sinds kort een klacht bij de FOD lopen over deze termijn van 15 dagen (ik had bewust iets langer dan een maand gewacht want ik wil daar een uitspraak over).
- Uitbetaling van de compensatie voor herhaaldelijke vertragingen met een overschrijving was er vroeger ook al. Het gaat dus om het ongedaan maken van een beperking. Voor vertragingen van meer dan een uur is de mogelijkheid tot contante uitbetaling al verplicht sinds december 2009, al deed de NMBS tot een jaar geleden zijn best om dat te verbergen.

Groetjes,
Rian

Re: NMBS negeert eigen vervoersvoorwaarden

Geplaatst: 19 apr 2017, 22:38
door kika
Rian, ik vind het oprecht fantastisch dat je dat doet en er de tijd en energie voor neemt. Ik heb nog geen slingers opgehangen voor de NMBS. Als we hier lezen en schrijven is het zonder intonatie. Ik geef Vic gelijk dat er nog andere belangrijkere zaken zijn, jij hebt ook een punt dat er nog oceanen van ruimte aan verbetering over dit punt mogelijk zijn. En ik dacht meewarig aan de vele persberichten door de jaren heen waar een veer in't eigen gat werd gestoken, dromende van een ganse pauwenstaart en in de realiteit lag er een jaar later enkel een ranzige duivenveer op de grond.

Re: NMBS negeert eigen vervoersvoorwaarden

Geplaatst: 31 mei 2017, 10:45
door FireSea
In Nederland staan er al jaren op elk perron (ook op de allerkleinste stations) zuilen met daarop een SOS-knop, maar ook een informatieknop. Via die informatieknop kun je 24 uur per dag een NS-medewerker op afstand spreken. Langs die weg kunnen ze ook jouw vervangend vervoer regelen als je op een onbemand station gestrand bent. Als ze dat nou ook eens gingen uitrollen in België, gewoon op elk station ten minste één zuil en voor mijn part per taalgebied één meldkamer, probleem opgelost toch?

Re: NMBS negeert eigen vervoersvoorwaarden

Geplaatst: 31 mei 2017, 11:53
door jan_olieslagers
Hihi, er zijn volop okkazie-praatpalen beschikbaar, afgebroken langsheen de snelwegen...

Re: NMBS negeert eigen vervoersvoorwaarden

Geplaatst: 31 mei 2017, 12:26
door Portbou
jan_olieslagers schreef:Hihi, er zijn volop okkazie-praatpalen beschikbaar, afgebroken langsheen de snelwegen...
:lol:
Goed idee !

Re: NMBS negeert eigen vervoersvoorwaarden

Geplaatst: 02 jun 2017, 17:16
door dentheo
Zet ze maar in een keer op de ticket automaat... kan je zo misschien ook assistentie oproepen voor de automaat.