Vakantie Periode's Wanneer????

Alles over reizigerstreinen in België.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Vakantie Periode's Wanneer????

Bericht door groentje »

Het is niet zozeer uit kostenoogpunt, wel omdat ze die stellen willen inzetten naar de toeristische trekpleisters, je kan de volksverhuizing naar de kust niet alleen met het materieel van afgeschafte P-treinen doen, denk ik.
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Vakantie Periode's Wanneer????

Bericht door Nadleeh »

keignaert schreef:Blijkbaar heeft NS niet hetzelfde probleem .

Zie
http://www.ns.nl/uitgelicht/wanneer-rei ... dagen.html
Dienstregeling op feestdagen en vakanties
NS rijdt in principe het hele jaar door dezelfde dienstregeling. Wel is er af en toe een speciale dienstregeling. Bijvoorbeeld de Oranjedienstregeling op Koningsdag of een zondagdienstregeling met Pasen en Hemelvaart. Check kort voor vertrek de Reisplanner of NS Reisplanner Xtra.
[/i.
Dus blijkbaar daar geen verminderde dienstverlening tijdens vakantieperiode

De NS heeft tussen 2003 en 2012 vakantiedienstregelingen gehanteerd met een wat sobere dienstregeling. Dat was echter op gegeven moment niet echt meer vol te houden vanwege het aantal reizigers. Sinds 2012 is er dus het gehele jaar door een normale dienst, uitgezonderd (bijzondere) feestdagen dus.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: RE: Re: Vakantie Periode's Wanneer????

Bericht door rdv »

groentje schreef:Het is niet zozeer uit kostenoogpunt, wel omdat ze die stellen willen inzetten naar de toeristische trekpleisters, je kan de volksverhuizing naar de kust niet alleen met het materieel van afgeschafte P-treinen doen, denk ik.
In de vakanties buiten de zomer vermindert men ook de capaciteit van een aantal treinen, ook al rijden er geen bijkomende treinen naar zee. Ook op toeristische bestemmingen zoals Antwerpen (zoo), waar men naast het afschaffen van de derde IC tussen Gent en Antwerpen ook nog eens het aantal rijtuigen op de 2 resterende ICs durft te beperken, ook op spitsuren naar en van de zoo. Of het nu nog zo is, weet ik niet, maar enkele jaren geleden was dat toch het geval dacht ik.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Vakantie Periode's Wanneer????

Bericht door Matthias »

Of gewoon in het weekend, wanneer veel samenstellingen gewoon 1 motorstel worden, want ja, 'het is weekend dan neemt niemand de trein'... Toegegeven, dat is nu ook al beter dan vroeger, maar toch.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Vakantie Periode's Wanneer????

Bericht door groentje »

Minder materieel betekent ook minder personeel nodig voor het onderhoud? Want er wordt wel geprobeerd om in de vakantieperiode iets meer mensen verlof te gunnen. Maar goed, dit is gespeculeer.
Plaats reactie