http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170301_02757170
Trein op het foute spoor gestuurd, kan gebeuren maar heel vervelend.......
Foute spoor
Re: Foute spoor
wat me opvalt....
De vertraging door dit soort zaken is tegenwoordig groter omwille van "de procedures".....
het kan waar, of onwaar zijn, maar zo wordt het gemeld.
ook hier weer:
De vertraging door dit soort zaken is tegenwoordig groter omwille van "de procedures".....
het kan waar, of onwaar zijn, maar zo wordt het gemeld.
ook hier weer:
Hier wordt geïmpliceerd dat het ook zonder had gekunnen, en dus sneller, maar dat dat niet mocht omwille van "de procedure"...Maar de procedures voorzien dat er een hulplocomotief aan te pas moest komen om het toestel weer naar het station te slepen. Omstreeks 16.55 uur konden de reizigers uiteindelijk overstappen op een andere trein, aldus Petit.
Re: Foute spoor
Nu, wetende dat de trein uit 27 + M4 bestond (zonder stuurrijtuig), was er eigenlijk een (realistisch) alternatief?
Re: Foute spoor
Jaren geleden (ik kan er geen jaartal op plakken, maar het was zeker voor 2015) is er in Herentals een IC-trein naar Turnhout richting Mol gestuurd. Het stuurstandrijtuig had geen draad boven zich, maar de Eloc nog wel. Die trein is dan terug naar Herentals gereden en daarna wel in de juiste richting gestuurd. Dat was toen hoop en al een 20-tal min. vertraging. De veiligheid is hier niet in het gedrang geweest.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Foute spoor
In dat geval ziet de bestuurder natuurlijk wel waar hij naartoe rijdt. Wanneer de bestuurder zomaar achterwaarts zou beginnen rijden, het zou vaak niet goedkomen.
Re: Foute spoor
Klapper was hier wel dat de bestuurder in de kranten verklaarde dat hij (op zijn laatste werkdag dan ook nog) dat nog nooit had meegemaakt.LML schreef:Jaren geleden (ik kan er geen jaartal op plakken, maar het was zeker voor 2015) is er in Herentals een IC-trein naar Turnhout richting Mol gestuurd. Het stuurstandrijtuig had geen draad boven zich, maar de Eloc nog wel. Die trein is dan terug naar Herentals gereden en daarna wel in de juiste richting gestuurd. Dat was toen hoop en al een 20-tal min. vertraging. De veiligheid is hier niet in het gedrang geweest.
Waardoor het personeel van de beweging overtuigd was dat het een aandachttrekker was want aan het seinbeeld kon hij immers zien dat hij niet de juiste richting uitging.
Ik kan me voorstellen dat bij de uitrit van Brussel (welke kant ook) dat net iets moeilijker is.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Foute spoor
In brussel zuid is dat inderdaad niet eenvoudig om Snel te zien aan de seinen. Je kan opdrukken maar dan heb je twee extra bedienden nodig die iets van seinen kennen en met elkaar via radiocontact in verbinding staan. Niet iedereen mag een opdrukbeweging begeleiden. Dus als het een gesleepte trein betreft moet er inderdaad een andere loc komen om hem terug achteruit te trekken.
Re: Foute spoor
In Herentals is 'm verhuisd van stuurstand naar Eloc om de trein terug naar Herentals station te brengen, vooruit rijdend dus.Asterix schreef:In dat geval ziet de bestuurder natuurlijk wel waar hij naartoe rijdt. Wanneer de bestuurder zomaar achterwaarts zou beginnen rijden, het zou vaak niet goedkomen.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Foute spoor
Maar dan nog zijn er procedures te vervullen voor hij de trein nog maar 1cm verplaatst.