Pagina 3 van 3

Re: ATO op Belgische treinen

Geplaatst: 10 mei 2019, 07:46
door Ouwe
dentheo schreef:
18 mar 2019, 23:13
Shrek schreef:
17 mar 2019, 19:23

De Thameslink in Londen lijkt mij een goed voorbeeld: de bestuurder is verantwoordelijk voor het checken, klaarmaken en tot aan het perron brengen van zijn trein. Daarna duwt hij op een soort startknop en zal de trein vanzelf volgens de dienstregeling naar het eindpunt rijden. De bestuurder blijft wel verantwoordelijk om bij problemen op tijd op de stop-knop te duwen.
Volgens mij rijdt men op ATO vanaf London-Bridge tot in de kelder onder St.Pancras. want op dat stuk wil men 28 treinen per uur laten rijden per richting vanaf mei 19. Alle treinen zijn daar ook van hetzelfde type.
De rest van het traject, waar het minder druk is, is het aan de machinist.
Daar rijden er ook andere treinen tussendoor.
Vanaf Blackfriars pas tot aan St. Pancras. Aan het gedeelte tussen London Bridge en Blackfriars zijn nog werken om dit voor het eind van dit jaar mogelijk te maken. De rest van de Thameslink dienst krijgt geen ATO, al is de verwarring misschien begrijpelijk omdat de term Thameslink lang is gebruikt voor het core project tussen St. Pancras en Blackfriars.