Overbrenging BR407 (ICE3NG)

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Overbrenging BR407 (ICE3NG)

Bericht door Joris »

Zaterdag 3 juni, overbrenging van 2 gekoppelde BR407:

Aachen Hbf ab 10:45
Walkenraedt ab 11:03
Liege-Guillemins ab 11:39
Bruxelles-Nord ab 13:12
Bruxelles-Nord ab 13:20

Foto's hiervan zijn welkom op: redaktion@lok-report.de
Goede jacht!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Overbrenging BR407 (ICE3NG)

Bericht door Steve »

Op eigen kracht of getrokken door iets anders? En wat komen ze hier eigenlijk doen?
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Overbrenging BR407 (ICE3NG)

Bericht door trainlovertje »

Ik heb ze daarnet zien doorkomen ter hoogte van Landen, exact 1 uur later dan ik ze verwachtte. Ze reden op eigen kracht, wat me toch een beetje verbaasde.
Het waren de nummers 704 en 705.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Overbrenging BR407 (ICE3NG)

Bericht door Shrek »

Voor testritten geeft het ministerie (DVIS) soms tijdelijke toelatingen voor materieel dat nog niet gehomologeerd is. Vaak zijn hiervoor extra eisen gesteld (lagere snelheid, enkel instructeurs mogen rijden, iemand van DVIS moet aanwezig zijn, of dergelijke). Onder dit regime kan het dus weldegelijk dat zo'n exotisch materiaal in België rondrijdt.

Het hoeft ook niet echt te verbazen dat men op termijn een homologatie voor België zou voorzien, gezien het toenemende succes van de ICE Brussel-Frankfurt. Wanneer binnenkort er een aansluiting ontstaat op een snelle Frankfurt-Milaan zal de ICE in België alleen nog aan populariteit winnen. Extra materieel is dan meer dan welkom :wink:
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Overbrenging BR407 (ICE3NG)

Bericht door Portbou »

Shrek schreef:Wanneer binnenkort er een aansluiting ontstaat op een snelle Frankfurt-Milaan...
Wat heet snel ?

Snelst mogelijke reistijd van Brussel naar Basel via Frankfurt is 06h04, berekend als volgt :
* Brussel Zuid - Frankfurt Main Hbf, snelst mogelijke verbinding 03h05.
* kopmaken in Frankfurt 00h10.
* Frankfurt Main Hbf - Basel, snelst mogelijke verbinding vandaag 02h49

Even vergelijken met EC Vauban in bvb. 1989 :
* Brussel Zuid - Basel in 06h24.

Nou nou, wat een vooruitgang met al die hogesnelheidslijnen :?

(verdere rijtijd Basel-Milaan laat ik buiten beschouwing want is voor beide opties hetzelfde)
FrederikD
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 jan 2014, 00:31

Re: Overbrenging BR407 (ICE3NG)

Bericht door FrederikD »

Basel is veel sneller over Paris-Nord.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Overbrenging BR407 (ICE3NG)

Bericht door Steven »

ik deed effe de test voor een willekeurige datum (10 sept)
dan is 1 x per dag een snellere verbinding van 5u13 via Parijs mogelijk. Maar wel met 2 x RER treinen om van Paris Nord via Paris Lyon verder te reizen. (dus ook 2 x extra met bagage sleuren)

Voor de rest van de dag verschilt de reistijd veel te weinig om er woorden vuil aan te maken. Wetende dat de overstap in Frankfurt via hetzelfde station kan en in Parijs niet ken ik de keuze van de meeste mensen wel.

Thalys + TGV = 6u13
ICE + ICE = 6u22
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Overbrenging BR407 (ICE3NG)

Bericht door ostbahnhof »

klopt volledig Steven, daarbij is Frankfurt een kopstation met alles op gelijkvloers, super handig vooral als je bijvoorbeeld je fiets meeneemt, heb het es gedaan van Berlijn naar Antwerpen.
fietser
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jun 2016, 14:57

Re: Overbrenging BR407 (ICE3NG)

Bericht door fietser »

Als je toch je fiets meeneemt, kun je het stuk van van Paris Gare du Nord naar Paris gare de Lyon ook fietsen. Het is maar een kilometer of vijf. Ik ben zelf al een paar keer van Gare du Nord naar Gare d'Austerlitz en terug gefietst.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Overbrenging BR407 (ICE3NG)

Bericht door kika »

Shrek schreef: Wanneer binnenkort er een aansluiting ontstaat op een snelle Frankfurt-Milaan zal de ICE in België alleen nog aan populariteit winnen.
Ben benieuwd naar getallen. Ik zie zelden mensen lange (re) afstanden treinen, of er is maar 1 lang stuk op hun complete reis. Ook mensen die (weekend)pendelen, proberen het toch te beperken. Of hoeveel % zijn "reizen"?
Plaats reactie